|

ps2017-039-06-002-211.ana

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2019-12-04 ps2017-039-06-002-211 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

211. Návrh poslanců Martina Kupky, Ondřeje Profanta, Barbory Kořanové, Jiřího Běhounka a dalších na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 200/1994 Sb., o zeměměřictví a o změně a doplnění některých zákonů souvisejících s jeho zavedením, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 525/ - třetí čtení

Date2019-12-04
Meetingps2017/039
Agenda Itemps2017/039/211
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/039schuz/s039194.htm

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   2 < Page 3 > 4

Vytvoření digitálních technických map krajů na území celé České republiky a jejich propojení s digitální mapou veřejné správy významně přispěje ke zjednodušení a zrychlení přípravy umísťování a povolování staveb v České republice. Dojde k podstatnému zjednodušení práce pořizovatelů územních plánů a současně zkvalitnění a zjednodušení práce samospráv při přípravě jak územně plánovacích podkladů, tak samostatných územně plánovacích dokumentací. Dojde ke snížení administrativní zátěže pro stavebníky a zvýší se přínos pro občany České republiky, kteří se snáze dostanou k aktuálním údajům o území. Předkládaná právní úprava pozitivní dopad i na právní práci vlastníků a správců infrastrukturních sítí, již při zjišťování kolizí infrastruktury s infrastrukturou jiných vlastníků a správců. (V sále je silný hluk.)Jaké jsou hlavní přínosy zavedení digitálních technických map a digitální mapy veřejné správy, jaké jsou zmíněny v důvodové zprávě? Za prvé. Pozitivními dopady pro občany, podnikatele a veřejné zadavatele jsou jednoduchý a rychlý přehled a využití území, snadná dostupnost informace o dotčených vlastnících nebo správcích sítí, možnost zrychleného zásahu v případě havárie či poškození technické infrastruktury. Za druhé. Pozitivním dopadem pro projektanty je významné zjednodušení a okamžitý přístup k aktuálním údajům o vedení sítí v území. Za třetí. Pozitivními dopady pro obce a města jsou zjednodušení a zkvalitnění prací při pořizování územních a regulačních plánů, významné zkvalitnění možností správních území, zásadní zjednodušení přenosu aktuálních údajů do vlastní digitální technické mapy obce či města, zkvalitnění evidence a správy vlastního majetku, například evidence a správa veřejného osvětlení, kanalizace či obecního vodovodu, zjednodušení práce úředníků na úseku stavebního řízení a na úseku regionálního rozvoje a územního plánování. Aplikace této úpravy bude mít přínos i pro kraje, agendy orgánů státní správy a v neposlední řadě i správce sítí. (Hluk v sále neutichá. Velmi špatná slyšitelnost.)Bezprostředně po schválení zákona je potřeba co nejdříve pořídit prostředky pro fungování digitálních technických map a co nejkvalitněji využít finance, které budou k dispozici k pořízení dat do digitálních technických map krajů. Bude nutná aktivace úlohy rezortu Ministerstva pro místní rozvoj, Ministerstva vnitra a Ministerstva průmyslu a obchodu při koordinace zajištění digitálních technických map na jednotlivých krajích a bude nezbytná pro fungování digitální mapy veřejné správy. Právní úprava vychází ze základních principů eGovernmentu. Údaje o dopravní a technické infrastruktuře a dalších stavebních objektech budou shromažďovány a zpřístupňovány pouze na jednom místě. Krajské digitální technické mapy jsou zastřešeny na celostátní úrovni digitální mapou veřejné správy, která bude usnadňovat práci uživatelů se systémem, zprostředkovat informační funkce a usnadňovat aktualizaci údajů. Nedochází k omezování pořizování technických map měst a obcí. Dochází právě naopak k zamezení duplicitám a obce mohou doplňovat svůj specifický obsah, který může sloužit k evidenci obecního majetku nebo podpořit projekty Smart City. Na závěr. Hnutí SPD podporuje tuto správní úpravu, která zajistit možnost zkrácení stavebního řízení a zjednodušit práci jak projektantům, stavebníkům, tak i úředníkům. Děkuji za pozornost. Předseda PSP Radek Vondráček vám děkuji, pane poslanče. Ptám se, zda ještě někdo zájem vystoupit v rozpravě k tomuto bodu? Nikoho v sále nevidím, rozpravu končím. Je zájem o závěrečné slovo ze strany navrhovatele nebo zpravodaje? Není tomu tak. Přikročíme tedy k hlasování o jednotlivých pozměňovacích návrzích. Poprosím pana zpravodaje, aby nás seznámil s procedurou hlasování, poté přednášel jednotlivé pozměňovací návrhy a před hlasováním k nim sdělil stanovisko. Poslanec Ivan BartošDobré dopoledne, dámy a pánové, pane předsedající. bych vás chtěl seznámit s procedurou, jak ji schválil výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj jako garanční výbor na své 30. schůzi. Tato procedura je poměrně jednoduchá, i když se tam trochu mění pořadí bodů, není abecední. Jako první jsou návrhy legislativně technických úprav. Žádné takové návrhy nebyly načteny, takže první bod, o kterém budeme hlasovat, je komplexní pozměňovací návrh pod písmenem A. Následují body C2 a C1, kdy v bodu C2 jsou pod tím schované návrhy C2.1 C2.3, které bychom hlasovali jedním hlasováním. Pozměňovací návrh pana Kupky - doplnění záměrů správců sítí do digitálních technických map. Pak je to návrh C1. Ten v sobě C1.1 C1.3, opět se hlasuje jedním hlasováním. A jsou to úpravy, které se zabývají technikáliemi, například platností jednotlivých věcí v zákoně. Následuje jako pátý bod v pořadí, respektive čtvrtý hlasovaný bod, návrh B1, to je B1.1 B1.6. Je to návrh pana Profanta, o kterém zde hovořil, tedy že nebudou dvě části, bude pouze celková veřejná část. Opět jedním hlasováním. Bude-li přijat, je následně návrh B2 nehlasovatelný, protože předchozí návrh obsahuje tu jednu klauzuli. Pokud nebude přijat B1, bude se hlasovat bod B2, který hovoří o otevřených formátech dat, které systém bude poskytovat. (Předsedající gongem přivolává poslance k hlasování.)A poslední je tedy hlasovat o návrhu zákona jako celku poté, co se vypořádáme s jednotlivými pozměňovacími návrhy. Předseda PSP Radek Vondráček vám děkuji. někdo něco k proceduře? V případě, že ne, tak bychom si tento postup nyní schválili hlasováním. Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro navrženou proceduru. Kdo je proti? V hlasování pořadové číslo 139 přihlášeno 186 poslanců, pro 171, proti nikdo. Návrh byl přijat. Máme schválenou proceduru. Prosím, pane zpravodaji. Poslanec Ivan Bartoš vám děkuji. Jak jsem již avizoval, nejsou žádné legislativně technické návrhy, takže prvně bychom hlasovali o bodu A, což je onen komplexní pozměňovací návrh. Stanovisko výboru je souhlasné. Předseda PSP Radek VondráčekStanovisko navrhovatele? (Souhlasné.)Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro. Kdo je proti? V hlasování pořadové číslo 140 přihlášeno 186 poslanců, pro 176, proti nikdo. Návrh byl přijat. Prosím. Poslanec Ivan BartošNásleduje tedy hlasování C2. To je doplnění záměru do digitálně technické mapy. Stanovisko výboru je souhlasné. Předseda PSP Radek VondráčekStanovisko navrhovatele? (Souhlasné.)Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro tento návrh. Kdo je proti? V hlasování pořadové číslo 141 přihlášeno 186, pro 179, proti nikdo. Návrh byl přijat. Prosím. Poslanec Ivan Bartoš děkuji. Následuje hlasování C1, které definuje ty platnosti - pozměňovací návrh pana poslance Kupky. Stanovisko výboru k C1 je souhlasné. Předseda PSP Radek VondráčekStanovisko navrhovatele? (Souhlasné.)Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro. Kdo je proti? V hlasování pořadové číslo 142 přihlášeno 187, pro 181, proti nikdo. Návrh byl přijat. Prosím. Poslanec Ivan BartošDěkuji. Nyní budeme hlasovat o B1 - pozměňovací návrh, který definuje veřejnou část digitální technické mapy. Stanovisko výboru je nesouhlasné. Předseda PSP Radek VondráčekStanovisko navrhovatele? (Nesouhlas.)Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro. Kdo je proti? V hlasování pořadové číslo 143 přihlášeno 187, pro 23, proti 123. Návrh nebyl přijat.

Download XMLDownload textDependenciesWavesurferNamed Entities