ps2017-034-04-002-214.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2019-09-13 ps2017-034-04-002-214 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(9.50 hodin) Ministerstvo dopravy tvrdí , že Evropská komise vytýkala České republice , že Drážní inspekce nesmí vykonávat státní dozor . Nedokáže však vysvětlit , jak je možné , že Ústav pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod , který plní dle evropského práva naprosto identickou funkci jako Drážní inspekce , to je národního inspekčního , tedy vyšetřovacího orgánu , toto oprávnění má . Takže u letecké dopravy oprávnění vykonávat státní dozor pro vyšetřovací orgán Evropské komisi nevadí a u drážní dopravy ano ? Cestující v letadle je něco více než cestující například ve vlaku ? To jaksi nedává smysl . Jak vůbec Ministerstvo dopravy obhajovalo svůj systém drážní bezpečnosti před Evropskou komisí ? Obhajovalo ho vůbec ? Nebo prostě jen rezignovalo a při pouhém dotazu z Evropské komise bylo papežštější než papež ? Nebylo by to poprvé . Česká republika jako suverénní stát odpovídá za bezpečnost svých občanů . Naší povinností jako zákonodárců je udělat pro to maximum a vytvořit k tomu příslušným institucím dostatečné podmínky . . . (Odmlka kvůli neklidu v sále.) Předseda PSP Radek Vondráček Já poprosím vážené kolegy , kteří hovoří přímo před řečnickým pultem , aby se šli domluvit případně ven . Rušíte paní poslankyni ! Poslankyně Věra Kovářová Děkuji , pane předsedo . Bezpečnost drážní dopravy je při jejím neustálém rozrůstání klíčová , proto si vás dovoluji požádat o podporu pozměňovacího návrhu . A udělejme to nejmenší , co udělat můžeme : vraťme pro Drážní inspekci oprávnění výkonu státního dozoru . Je to pozitivní krok pro zvýšení bezpečnosti i efektivní šetření nehod a incidentů , protože kromě výrazného posílení prevence návrh zároveň řeší možnosti inspektorů provádět ověřovací pokusy a nejrůznější zkoušky a hlavně šetřit pracovní podmínky a pravé důvody selhání lidského činitele , provozních zaměstnanců v reálném provozu . Tedy dámy a pánové , děkuji vám za pozornost a žádám vás o podporu svého pozměňovacího návrhu , který bude v hlasovací proceduře pod písmenem H . Děkuji . Předseda PSP Radek Vondráček Děkuji . Mám zde faktickou poznámku , pan poslanec Blažek . Ale on není v sále , myslím si , že je to spíš nějaké technické nedopatření , že se někdo opřel o stůl . Tak paní poslankyně Matušovská je přihlášena do debaty . Prosím , máte slovo . Poslankyně Květa Matušovská Děkuji , pane předsedo . Já nebudu dlouho kolegyně a kolegy zdržovat . Ráda bych stáhla své pozměňovací návrhy pod písmenem G 8 kromě pozměňovacího návrhu G 8.1 . A potom bych se ráda ještě přimluvila za proceduru , kterou schválil hospodářský výbor , protože to byla procedura a pozměňovací návrhy , na kterých se dvakrát za sebou shodli členové hospodářského výboru . Takže bych vás ráda poprosila , abychom tu proceduru neměnili a nechali ji tak , jak ji schválil hospodářský výbor . Děkuji . Předseda PSP Radek Vondráček Takže pan zpravodaj je informován , že tam je zpětvzetí ve třetím čtení , o kterém budeme hlasovat . Další je přihlášen do debaty pan poslanec Feranec . Poslanec Milan Feranec Děkuji . Vážený pane předsedo , dámy a pánové , dovolte mi dvě poznámky k zákonu , resp . chtěl bych dva pozměňovací návrhy . První věc je A 2 to jsou ty veřejně přístupné - nepřístupné vlečky . V tomto si dovolím nesouhlasit s názorem pana ministra dopravy . Myslím , že to je věc , kterou jsme projednali na hospodářském výboru , projednali jsme se všemi dopravci , a když to zjednoduším , tento pozměňovací návrh umožňuje zjednodušit proceduru provozování vlečky v případě , že končí v jednom areálu . Jinak řečeno , podle návrhu ministerstva by musel každý provozovatel vlečky v dané fabrice připravit prohlášení o dráze v češtině , v angličtině a další záležitosti , a přitom mu to jezdí jenom do té jeho fabriky ! V tomto smyslu si myslím , že je to zbytečná byrokracie , a pokud říkáme , že chceme dostat náklad z cest na železnici , a na druhé straně přijmeme opatření , které ztíží provozování vleček - myslím , že to jde proti sobě . Tak já určitě jsem pro . A je to po debatě napříč celým spektrem železničních nákladních dopravců . Skutečně celým spektrem . Takže bych vás poprosil , ať podpoříte pozměňovací návrh A 2 . Druhý pozměňovací návrh , na který jsem chtěl upozornit , je F 7 . Je to taková drobnost . Je to o změně názvu státní organizace Správa železniční dopravní cesty , kde se navrhuje změnit název na Správa železnic . Já jenom , jsou dva důvody . První je , že ten název je hodně krkolomný , ale ten hlavní důvod - ten název se už přežil . Když vznikla SŽDS v roce 2002 , jestli se nepletu , tak skutečně spravovala jenom tu cestu . A pamětníci to vědí - 170 zaměstnanců . Dneska je ta SŽDC daleko dál , má 17 000 zaměstnanců , vlastní majetek , je pod ní hasičský záchranný sbor , vlastní nádraží a je z mého pohledu , a to při vší úctě k Českým dráhám , nejdůležitější společností , organizací na železnici . A skutečně , takže i to přejmenování má určitou symboliku a poprosím o podporu tohoto návrhu . Nakonec Ministerstvo dopravy s tím souhlasí . Výbor nepřijal žádné stanovisko , bylo to bez stanoviska , tak bych vás poprosil o podporu tohoto návrhu . Děkuji . Předseda PSP Radek Vondráček Já vám děkuji , pane poslanče . Další do rozpravy je přihlášen pan poslanec Polanský . Poslanec Ondřej Polanský Děkuji za slovo . Vážená vládo , poslankyně , poslanci , dovolte mi se za Piráty vyjádřit k této novele zákona . Jak už říkal pan ministr , jedná se o částečnou implementaci čtvrtého železničního balíčku , jde tedy o transpoziční novelu . Kromě té transpoziční části , která je podle našeho názoru zpracována poměrně dobře , Ministerstvo dopravy zapracovalo do návrhu zákona také ustanovení o jednotném jízdním dokladu . To je část , která není transponovaná z evropské legislativy a pochází od ministerstva . Kromě této vládní části se sešlo ještě poměrně dost pozměňovacích návrhů . Já se teď krátce vyjádřím k těm , které za Piráty podpoříme . Předtím ovšem bych vás chtěl požádat o podporu svých dvou pozměňovacích návrhů vedených pod písmeny E . E 1 ruší zákonné ustanovení , které označuje část majetku SŽDC jako trvale pro stát nepotřebnou , což ji vrátí do standardního režimu nakládání s majetkem . V případě pozměňovacího návrhu E 2 umožňuji prokázání odborné způsobilosti žadatele o vydání úředního povolení k provozování dráhy a udělení oprávnění k provozování drážní dopravy prostřednictvím odpovědné osoby . Je to pokus narovnat podmínky ve chvíli , kdy je držitelem oprávnění fyzická a právnická osoba . Z dalších pozměňovacích návrhů jsme se rozhodli podpořit návrhy G 7 , tedy spojování vlaků , ačkoliv myslíme , že ustanovení bude muset být v budoucnu novelizováno tak , aby se začalo široce používat . Velmi významný je také pozměňovací návrh pod označením F 10 , tedy možnost provozování dvoucestného vozidla bez licence strojvedoucího na dráze , kde je z důvodu mimořádnosti vyloučen provoz . Podpoříme také pozměňovací návrh F 3 , tedy rozšíření okruhu subjektů , s nimiž je projednáván návrh plánu dopravní obslužnosti . Dále jde o bod H , který tady představila poslankyně Kovářová , týkající se vrácení Drážní inspekce do kategorie státního dozoru . Svým kolegům doporučuji také hlasovat pro pozměňovací návrh F 12 ohledně kácení dřevin . Dále Piráti podpoří pozměňovací návrh A 4 , který zmírňuje ustanovení o karenční době zaměstnanců dopravců , A 6 , který ukotvil v zákoně jednotku hasičského záchranného sboru , a potom návrhy I 2 poslance Dolínka a návrh D . U ostatních pozměňovacích návrhů jsme se rozhodli je nepodpořit . Děkuji vám za pozornost .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities