|

ps2017-072-05-004-045.ana

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2020-12-15 ps2017-072-05-004-045 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

45. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 266/1994 Sb., o dráhách, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 912/ - prvé čtení

Date2020-12-15
Meetingps2017/072
Agenda Itemps2017/072/045
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/072schuz/s072183.htm

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index Page 1 > 2

Místopředseda PSP Tomio Okamura45. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 266/1994 Sb., o dráhách, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 912/ - prvé čtení Z pověření vlády předložený návrh uvede místopředseda vlády, ministr průmyslu a obchodu a ministr dopravy, Karel Havlíček. Pane ministře, prosím, ujměte se slova. Místopředseda vlády, ministr průmyslu a obchodu a ministr dopravy ČR Karel HavlíčekVážený pane předsedající, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, v rámci Ministerstva dopravy předkládáme návrh tohoto zákona, jehož cílem je provést transpozici směrnice Evropského parlamentu a Rady o interoperabilitě železničního systému v Evropské unii a směrnice Evropského parlamentu a Rady. Navrhovaná právní úprava se bude vztahovat pouze na dráhu celostátní, dráhy regionální, na drážní vozidla provozovaná na těchto dráhách. Co je cílem směrnice o této interoperabilitě? Uceleněji a přehledněji vymezit podmínky celkové kompatibility železničního systému v Evropské unii, podpořit rozvoj služeb železniční dopravy v Evropské unii a dokončit vytvoření jednotného evropského železničního prostoru. Lze shrnout, že návrh zákona zahrnuje rozsáhlé koncepční změny stávající právní úpravy, na které železniční sektor netrpělivě čeká. Adresátem této právní úpravy je řada různých subjektů od provozovatelů dráhy a dopravců přes držitele drážních vozidel, subjekty zabezpečující údržbu drážních vozidel, zadavatele, výrobce prvků interoperability a různých dalších subsystémů tvořících dráhu, případně drážní vozidla. Návrh zákona výrazně upravuje i kompetence drážního úřadu. Počítá též s přenesením vybraných kompetencí na unijní orgány. S ohledem na stanovenou transpoziční lhůtu obou směrnic a očekávané nabytí účinnosti řady souvisejících nařízení je nutno přijetí odpovídající implementační úpravy v dohledné době považovat za klíčové. Velmi děkuji za pozornost. Místopředseda PSP Tomio OkamuraProsím, aby se slova ujal zpravodaj pro prvé čtení poslanec Jan Bauer. Pane poslanče, prosím máte slovo. Poslanec Jan BauerDěkuji za slovo, vážený pane místopředsedo Poslanecké sněmovny. Milé dámy a pánové, vzhledem k tomu, že vše podstatné bylo z úst pana ministra řečeno, v rámci své zpravodajské zprávy se omezím na toto minimum. Děkuji za pozornost. Místopředseda PSP Tomio OkamuraOtevírám obecnou rozpravu, do které mám přihlášeného jednoho jediného poslance, konkrétně poslankyni. Slovo paní poslankyně Zuzana Ožanová. Poslankyně Zuzana OžanováVážený pane předsedající, vážené dámy a pánové, navrhuji zkrácení lhůty pro projednání ve výborech na 30 dnů.

Download XMLDownload textDependenciesWavesurferNamed Entities