|

ps2017-040-07-001-291.ana

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2020-01-30 ps2017-040-07-001-291 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

291. Odpovědi členů vlády na písemné interpelace

Date2020-01-30
Meetingps2017/040
Agenda Itemps2017/040/291
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/040schuz/s040244.htm

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index Page 1 > 2

Předseda PSP Radek Vondráček291. Odpovědi členů vlády na písemné interpelace Na pořad jednání 40. schůze Poslanecké sněmovny bylo předloženo celkem 33 odpovědí na vznesené interpelace, s nimiž poslanci nebyli spokojeni, a z toho důvodu požádali o zařazení na pořad schůze Poslanecké sněmovny. Pro dnešek nám zbývá projednat ještě 28 odpovědí na písemné interpelace. Upozorňuji všechny poslance na ustanovení § 112 odst. 6 jednacího řádu Poslanecké sněmovny, které zní: Není-li interpelující poslanec na schůzi Sněmovny přítomen, nekoná se o odpovědi na jeho interpelaci rozprava a Sněmovna k nezaujme stanovisko ani o dále nejedná. A nyní tedy přistoupíme k projednávání odpovědí na písemné interpelace. Nejprve se budeme zabývat interpelací, která byla adresována prvnímu místopředsedovi vlády a ministrovi vnitra Janu Hamáčkovi, který odpověděl na interpelaci poslance Zdeňka Ondráčka ve věci údajného prodeje lázeňského domu Mercur v Mariánských Lázních. Interpelace se spolu s odpovědí předkládá jako sněmovní tisk 611. Projednávání této odpovědi bylo přerušeno do přítomnosti prvního místopředsedy vlády a ministra vnitra Jana Hamáčka. konstatuji, že jsem před chvilkou četl omluvu pana ministra, tudíž překážka pro projednání trvá a je i nadále projednávání přerušeno. Pokračovat budeme interpelací na předsedu vlády Andreje Babiše, který odpověděl na interpelaci poslance Miroslava Grebeníčka ve věci kroků a opatření, kterými předseda vlády a vláda dosud reagovali a které kabinet připravuje v souvislosti s usnesením Poslanecké sněmovny ze dne 6. června 2019, kterým Sněmovna požádala vládu, aby navrhla účinnou změnu trestněprávních předpisů tak, aby bylo možné zločiny způsobené při privatizaci dále stíhat a potrestat, aby nedošlo k jejich promlčení včetně posouzení, zda nedošlo v určitém období k situaci, kdy promlčecí doba ani nemohla běžet. Interpelace se spolu s odpovědí předkládá jako sněmovní tisk 659. Projednávání této odpovědi bylo přerušeno do přítomnosti předsedy vlády Andreje Babiše. Pan premiér je omluven, zúčastní se ústních interpelací, nemůžeme pokračovat projednáním této interpelace. Jako další v pořadí byl interpelován ministr dopravy Vladimír Kremlík. Odpověděl na interpelaci poslance Ondřeje Polanského ve věci dotovaného jízdného. Interpelace se spolu s odpovědí předkládá jako sněmovní tisk 668. Projednávání této odpovědi bylo přerušeno do přítomnosti místopředsedy vlády, ministra průmyslu a obchodu, a ministra dopravy Karla Havlíčka. zahajuji rozpravu, a ptám se pana poslance Polanského... Pan poslanec je přítomen, nebo není přítomen? (Není přítomen.)Jestli není přítomen, tak bohužel platí § 112. Nelze ho ani zastoupit. Interpelace tím pádem propadá. (Rozhovor mimo mikrofon s mpř. Pikalem.)To se nedá nic dělat. S přednostním právem. Prosím. Poslanec Jakub MichálekVážený pane předsedo, děkuji za slovo. jsem se chtěl přihlásit s přednostním právem, protože v této oblasti jsem se také angažoval, dokonce jsem pana poslance Polanského požádal o to, aby zpracoval interpelaci právě na ty slevy na jízdném, protože z těch dat, která máme k dispozici, se ukazuje, že ty oprávněné osoby, které čerpají ty příspěvky, občas nastavují ceny takovým způsobem, že to neodpovídá tržní realitě. Proto pan poslanec Polanský podal tu interpelaci a v interpelaci požádal o to, aby došlo k nápravě. bych chtěl ocenit, že pan premiér v návaznosti na to oznámil, že učiní nějaké kroky, a rád bych slyšel informaci od pana ministra, jestli by se mohl vyjádřit k tomu, jakým způsobem byla tato situace napravena. Konkrétně jde o případy, že například společnost Leo Express, tuším, si účtovala nějakých 1 200 korun za jízdenku z Ostravy do Prahy, takže to bylo prostě několikanásobně nadsazeno. V podstatě tím dochází k tomu, že stát potom dotuje 75 % ceny, aniž by to odpovídalo tržní úrovni. Takže stát v důsledku přichází o - podle těch dat, která jsme viděli, to mohou být i desítky stovky milionů korun. A bych chtěl poprosit, jestli by pan ministr tady nás mohl seznámit s aktuální informací o tom, jaké byly ty škody, ke kterým došlo v důsledku toho nastavení tímto způsobem. Jestli byla přijata nějaká opatření, například toho, že se zastropuje ta cena nějakým normativem, třeba podle Českých drah, ceny jízdenky, nebo nějaké prostě standardní vzdálenosti, a jaká další opatření podniklo Ministerstvo dopravy, aby vyřešilo tento problém a nedocházelo k opakovanému zvyšování těch cen jízdenek. Poprosím pana ministra, jestli by tedy mohl vystoupit s přednostním právem.

Download XMLDownload textDependenciesWavesurferNamed Entities