ps2017-040-02-001-206.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2020-01-22 ps2017-040-02-001-206 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(9.20 hodin) Jak jsem předeslal , náš pozměňovací návrh těmto městům dává možnost tato pravidla změnit . Pro ty obce , které se rozhodnou toho nevyužít , nebo obce , které nebudují vlastní systém parkovacích zón , se vlastně nic nezmění a nebudou muset přijímat ani žádnou vyhlášku . Představte si například poměrně častý případ , kdy bydlíte v rezidenční zóně , ale auto máte na leasing . V takovémto případě vlastně nemáte právo vaší vlastní domácí parkovací zóny využít . Obce , které vám toto umožní , vlastně jednají dnes nad rámec zákona . A nejde jenom o leasing , jde třeba o náhradní vůz v případě havárie a podobně . Jestli máte v obci nějakou sociální službu nebo dobročinnou organizaci , která se stará o své klienty , navštěvuje je v domě , tak ani tato služba nemůže využít parkovací zónu u daného domu a musí řešit situaci ad hoc . Za povšimnutí určitě stojí ještě například zákon 458 / 2000 Sb . , ve kterém v § 25 odst . 1 písm . a ) je poznámka o tom , že provozovatel distribuční soustavy musí zajistit spolehlivé provozování , obnovu a rozvoj soustavy . Velice často měnírny a rozvodny , o které se musí distributor starat , jsou uprostřed parkovacích zón a distributoři nemohou servisní vozidla přistavit poblíž objektů . Když už ne kvůli sobě , vžijme se na okamžik do role našich komunálních kolegů , kteří se s těmito problémy musí dnes a denně potýkat . Jediný argument , který mohou svým nespokojeným občanům říct , je , že je špatně postavený zákon . Věřím , že vedení obcí jsou dostatečně , a vlastně jediní , kompetentní na to , aby dokázali své vlastní potřeby správně a včas odhadnout a vymyslet řešení na míru . Nebojím se říct , že tento návrh může být prvním krokem k revoluci v parkování v českých městech , těch , která se nebudou bát toho využít . Bez jediného kopnutí do země může město či obvod znatelně rozšířit množství parkovacích míst tím , že doručí správnou informaci ve správnou dobu na správné místo . Jenom pro úplnost ještě dodám , že v systému - jak říkala už kolegyně zpravodajka - je nahraný podobný návrh pod písmenem C 1 . To byl alternativní návrh tady k tomuto . Po diskuzích s ministerstvem i na výboru jsme se rozhodli , že tento návrh podporovat nebudeme . Takže ten , u kterého vás prosím o podporu , je návrh C 2 . Děkuji vám za pozornost . Předseda PSP Radek Vondráček Dále je přihlášen pan poslanec Čižinský . Pardon omlouvám se , s přednostním právem paní poslankyně Pekarová Adamová se hlásila z místa . Poslankyně Markéta Pekarová Adamová Děkuji za slovo , vážený pane předsedo . Já toho přednostního práva využívám tak zřídka , že ještě na to nejste zvyklý , tak já vám to odpouštím . Vážené kolegyně , vážení kolegové , ráda bych vyjádřila stanovisko TOP 09 k tomuto zákonu , k novele zákona o pozemních komunikacích , který předložili poslanci hnutí ANO v čele s někdejším ministrem dopravy , ještě předchozím , panem Danem Ťokem . A hned na úvod jasně vyjádřím podporu pro tento návrh . TOP 09 bude hlasovat nejenom pro něj jako celek , ale i pro všechny předložené pozměňovací návrhy . Vraky v ulicích , které hyzdí města a obce , které jsou často ekologickou zátěží a blokují potřebná parkovací místa , jsou samozřejmě problémem nebo trápením každé české obce . Tento problém má ale řešení . Bohužel tato a ani předešlá vláda , kde má hnutí ANO ministra dopravy už šest let , takže už sedmým rokem začíná , s řešením toho problému nepřišly . Proto TOP 09 ve spolupráci s komunálními politiky připravila a předložila vlastní novelu zákona , která dává starostům měst konečně možnost se s vraky vypořádat už ve chvíli , kdy nepoužívaný vůz nebude mít víc než tři měsíce platné osvědčení o technické způsobilosti stanicí SME a STK . Novelu zákona jsme předložili už zhruba před rokem a půl , v říjnu 2018 a hned začátkem listopadu 2018 se k němu vyjadřovala vláda a dala k němu nesouhlasné stanovisko . A hle , hned po 14 dnech přišla novela z pera poslanců hnutí ANO do Poslanecké sněmovny a tato novela je ta , kterou se teď zabýváme . Autoři se , eufemisticky řečeno , významným způsobem inspirovali naší novelou , s tím rozdílem , že navrhují odtahovat vozidla s propadlou technickou po šesti měsících , nikoliv po třech , jak navrhujeme my . Nicméně i zde se našel poslanec , který se inspiroval , a já jsem za to ráda , pan poslanec Nacher , který předložil pozměňovací návrh , který právě zpřísňuje na námi navrhované tři měsíce . O tom budeme dnes rozhodovat ve svých hlasováních a já ho ráda podpořím . Jsem za to ráda , že tady ten pozměňovací návrh je . Co bylo ale důležité , bylo stanovisko vlády . U téměř totožného návrhu zákona se během jednoho měsíce vláda posunula od negativního k pozitivnímu stanovisku . A to je přece skvělá zpráva pro nás všechny , kteří chceme , aby tato novela byla přijata , a usilujeme o změnu . Nevím , jestli se na tomto názorovém posunu podepsaly osoby podepsané pod návrhem zákona , ale to už je teď vedlejší . Mrzí mě však , že na dva totožné návrhy , které sem přišly tak krátce po sobě a mají naprosto stejný cíl , se nahlíží zcela jinak , přičemž jeden je utopen mezi stovkou dalších pozměňovacích návrhů , často tedy také opozičních , jako je ten náš , které pak marně čekají na své projednání , a ten druhý je už tady ve třetím čtení . Minimálně se domnívám , že oba dva ty návrhy měly být projednávány souběžně , na čemž jsme se tehdy s tehdejším ministrem panem Ťokem i dohodli . Gentlemanská dohoda však platila jenom do té doby , než on podal demisi a rezignoval na poslanecký mandát , a pak už šly návrhy svou vlastní cestou . Jeden do třetího čtení a druhý na odstavné parkoviště . Nechtěla bych z toho dělat větší politikum , než je , ale chtěla jsem připomenout , jak to tedy s touto iniciativou ohledně vraků v ulicích bylo , a abychom nezapomínali na to , že toto je iniciativa tedy i opozičních stran . Naši starostové , radní a další komunální politici už čekají na to , až tuto novelu posvětíme . Proto také za TOP 09 říkám , že nám jde o to , aby se tato věc opravdu řešila . Je nám jedno , kdo je nakonec pod tou novelou podepsaný , v tom smyslu , že pro nás je zásadní , že posuzujeme cíl návrhu , ne jména navrhovatelů , a proto budeme pro tuto novelu hlasovat . Podpoříme také pozměňovací návrhy , jak už jsem zmínila . Nejenom tedy pozměňovací návrh Patrika Nachera , ale i další . A věřím tomu , že tento návrh tady najde většinovou podporu , a proto se na vás také obracím s žádostí o tuto podporu , protože tento smysluplný návrh opravdu pomůže českým obcím a městům s dlouho neřešeným problémem . Jenom v Praze , připomínám , jsou to stovky aut a v dalších městech jsou to další minimálně desítky . Záleží samozřejmě na velikosti obce . Prosím tedy o podporu a doufám , že i příště budeme vládním poslancům inspirací . Děkuji . Předseda PSP Radek Vondráček Děkuji . Faktická poznámka paní poslankyně Ožanové . Poslankyně Zuzana Ožanová Dámy a pánové , děkuji za podporu TOP 09 , nicméně se musím ohradit , že jste mi byli inspirací . Můžu říct , že já jsem byla hlavním iniciátorem návrhu tohoto zákona , a řešilo se to několik měsíců , nikoliv 14 dní od doby podání vašeho návrhu . Já sama jsem totiž vykonávala na obci tyto činnosti a věděla jsem , jaký je problém . To znamená , jak jako úředník obce s rozšířenou působností , tak jako komunální politik jsem věděla , že je nutno toto řešit . A vzhledem k tomu , že jsem odborník na dopravu , tak jsem iniciovala tady tento návrh . To znamená , nebylo to až tím , že vy jste podali nějaký návrh . Nicméně vyjadřuji hlubokou lítost i nad tím , že já jsem se nedokázala zasadit o to , aby tyto dva návrhy byly projednávány společně . Domnívám se , že to byla minimálně slušnost , a přijměte prosím moji omluvu , mělo to být projednáváno společně . Na tom bychom se měli shodnout .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities