ps2017-020-04-003-114.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2018-10-26 ps2017-020-04-003-114 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(12.20 hodin) A pak se chci zeptat paní zpravodajky na proceduru . Já vím , že je možná brzo , ale mně to nedá . Body 8 a 9 jsou nesmyslně za sebou řazeny , minimálně poznámka za bodem 8 . Dávám k vaší logické úvaze tento text , a teď to není vůbec o obsahu těch pozměňovacích návrhů : 8 . návrhy E 5 až E 7 společně jedním hlasováním , poznámka : nehlasovatelné v případě přijetí návrhů D 17 a D 18 . Z toho vyplývá , že o těch návrzích D 17 a D 18 by se muselo hlasovat dříve než o návrzích E 5 až E 7 . Jinak ta poznámka nemá žádný smysl , paní zpravodajko prostřednictvím pana předsedajícího . Takže buď ty body přehodíme , 8 a 9 , pak smysl má , nebo neplatí věta nehlasovatelné v případě přijetí návrhu D 17 a D 18 , protože ty se budou hlasovat podle návrhu procedury až po bodě 8 . To znamená , nemůžu hlasovat o bodě 8 podle toho , jak dopadne hlasování v bodě 9 . Na tom bychom se pravděpodobně shodnout mohli . Poprosil bych o stažení toho pozměňovacího návrhu , nebo té takzvaně legislativně technické úpravy , protože to žádný legtech není , ale pokud na tom trvám , tak říkám , jediná legitimně čistá cesta je navrhnout a přesvědčit Sněmovnu o opakování druhého čtení a tam to načíst . Nebo to prostě nechat být tak , jak to je . Místopředseda PSP Tomio Okamura (Hlásí se poslankyně Valachová.) Tak moment , protože i s přednostním právem jste až třetí . Takže buď teď půjdete na faktickou a umožním vám to hned , nebo do obecné jste až třetí . Tam kam tedy ? Tak faktickou , dobře , udělám výjimku , i když jste se přihlásila teď , tak na faktickou , ale potom přednostní právo . Poslankyně Kateřina Valachová Děkuji . Chci jen rychle zareagovat . Samozřejmě právnička jsem , ale zásadně nedělám podrazy . Co se týká návrhu na změny účinnosti , tak se to týkalo návrhu , který vzešel z legislativy Sněmovny , a s odkazem na to , že už k takové praxi došlo , byť to výslovně jednací řád neumožňuje . Já bych navrhla vyčkat ještě stanoviska pana ředitele legislativy a následně , pokud se ověří , že to opravdu nejde , tak samozřejmě ten pozměňovací návrh stáhnu . A k té druhé věci . Pan předseda Stanjura vaším prostřednictvím , pane předsedající , je bystrý . Já už jsem dostala od legislativy před zahájením dnešního jednání úpravu skutečně jazykové chyby , která je v proceduře ústavněprávního výboru . Následně budu upravovat a číst proceduru tak , že bod 8 zní : Návrhy E 5 až E 7 společně jedním hlasováním . V případě přijetí je nehlasovatelné D 17 a D 18 . A bod 9 : Návrhy D 17 a D 18 společně jedním hlasováním , nehlasovatelné v případě přijetí E 5 až E 7 . Myslím , že to je v pořádku . Jenom chci upozornit , že předřazení E 5 až E 7 odpovídalo vůli ústavněprávního výboru jako garančního . Děkuji vám za pozornost . Místopředseda PSP Tomio Okamura Děkuji . Nyní mám přihlášeného s přednostním právem pana poslance Bartoška a následně pana poslance Bartoše , jestli tomu rozumím dobře . Předseda poslaneckého klubu KDU - ČSL . Prosím , máte slovo . Poslanec Jan Bartošek Děkuji . Já se krátce vrátím k předchozí diskusi . Nebudu v současné době polemizovat , zda to lze , nebo nelze hlasovat . Za klub KDU - ČSL mohu konstatovat , že změnu služebního zákona v současné době vnímáme jako naprosto účelovou , včetně toho , že se jedná o posilování politické moci směrem k výkonu státní služby . Za KDU - ČSL mohu konstatovat , že jednak podpoříme návrh na zamítnutí , a současně mohu konstatovat , že budeme proti změnám ve služebním zákonu . Vnímáme je jako účelové , které se v současné době šijí na míru vládní koalice , aby si mohli vyhazovat státní úředníky , jak jim bude libo . Tento návrh zákona je špatný . Děkuji . Místopředseda PSP Tomio Okamura Děkuji . Nyní s faktickou předseda Pirátů Ivan Bartoš . Prosím . Poslanec Ivan Bartoš Já jenom krátce . Chtěl bych prostřednictvím pana předsedajícího poděkovat panu Stanjurovi . Samozřejmě , hovořil jsem o státních tajemnících , nikoliv náměstcích . Udělal jsem chybu ve svém proslovu . Děkuji . Místopředseda PSP Tomio Okamura Děkuji . Nyní tedy v obecné rozpravě s řádnou přihláškou pan poslanec Marek Benda . Připraví se pan poslanec Marian Jurečka . Prosím , pane poslanče , máte slovo . Poslanec Marek Benda Vážený pane místopředsedo , vážený pane premiére , vážená paní ministryně , pane ministře , dámy a pánové , říkal jsem to v prvním i ve druhém čtení a situace se stále jenom zhoršuje . My jsme nabízeli , že jsme připraveni se věcně bavit o tom , jakým způsobem má být upraven zákon o státní službě tak , aby mohl vyhovovat parametrům účinného řízení státu . Myslím , že jsou cesty , jak se k tomu dobrat . Jsou cesty například přejít z toho návrhu , který nám tady před čtyřmi lety do značné míry vnutili úředníci , a podle toho vypadá , na systém čtyřstupňového řízení na ministerstvech , vyjmout náměstky ze státní služby , tyto učinit podřízenými ministra s tím , že mohou řídit jednotlivé úseky v otázce věcné a nemohou je řídit personálně . Ale ta cesta , kterou se vydává vláda , je podle mého názoru opravdu naprosto mylná . Říkám vláda , protože nám tady bylo minule prezentováno , že se jedná o návrh , na kterém se dohodly koaliční strany a který tady přednášela paní ministryně Dostálová , i když původně ve vládním návrhu obsažena tato úprava nebyla . Představa toho , že připustíme , že státní tajemníky pro státní službu , to znamená ty , kteří mají zajistit depolitizaci státní služby , kteří mají udržet ten odstup , ten distanc mezi přicházející politickou mocí a tím státním úřadem , může odvolávat vláda na návrh ministra , mně připadá - prostě to jste ten zákon mohli škrtnout úplně celý a mohli jsme se vrátit do zákoníku práce . A bylo by to možná nejlepší a nejjednodušší . Ale v okamžiku , kdy připustím tuto tezi , tak je to jediné , že tedy možná na těch úplně nejnižších úrovních , zejména na územních pracovištích , opravdu máme zákon o státní službě , který mi zajišťuje , že pokud jsem státní úředník , tak mě nikdy nikdo nevyhodí , dokud neudělám chybu . To je krásné , územní pracoviště se asi samo o sebe postará . Ale na té ústřední úrovni pokud připustím , že ta osoba , která měla být odcloněním , odfiltrováním té státní služby od politického vlivu , je odvolatelná na základě politického rozhodnutí vlády , tak si myslím , že jsme veškeré představy o státní službě opustili , a domnívám se , že pokud ten zákon projde způsobem , jaký je v tuto chvíli navržen a jaký byl doporučen většinovým hlasováním ústavněprávního výboru přes protesty některých z nás , tak rovnou řekněte , že státní službu rušíte a že prostě celou vládu a státní aparát obsazuje premiér této země se svým konglomerátem , který má za zády . Děkuji za pozornost . Místopředseda PSP Tomio Okamura Děkuji . Nyní sdělím jednu omluvu . Pan poslanec Vít Rakušan se omlouvá od 13 hodin z důvodu akce v regionu . Nyní vyzývám k vystoupení pana poslance Mariana Jurečku . Prosím , pane poslanče , zatím jste posledním přihlášeným do obecné rozpravy . Prosím . Poslanec Marian Jurečka Děkuji . Vážený pane předsedající , milé kolegyně , vážení kolegové , pane premiéře , vládo , dovolte mi , abych i já se vyjádřil k této novele ve třetím čtení . Především se k tomu budu vyjadřovat z určité životní zkušenosti , kdy za poslední čtyři roky jsem byl na ministerstvu , když jsme začali aplikovat tehdy přijatý zákon o státní službě a kdy jsme ho v loňském roce po zkušenostech z jednoho a půl roku fungování tohoto zákona novelizovali . My jsme tento zákon loni v dubnu 2107 před volbami novelizovali . Ta novelizace probíhala po diskusi napříč všemi resorty , byla tehdy koaliční shoda na tom , že po jednom a půl roce fungování toho zákona chceme některé parametry upravit . Myslím si , že k tomu tehdy proběhla velice korektní diskuse . Přiznám se , protože jsem byl jedním z iniciátorů , tedy za Ministerstvo zemědělství , aby tato novelizace proběhla , abychom dokázali reagovat na některé poznatky , které jsme měli po jednom a půl roce , tak jsem nezaznamenal , že by tam někdo z ministrů za hnutí ANO navrhoval takové změny , které vidíme teď v této novele . Kladu si otázky proč . Proč před rokem v tuto dobu tak zásadní věci , které dnes máme schvalovat , nebyly navrhovány . Proč to nebyla taková potřeba . Nevím . Odpověď na to ať si dá každý podle svého svědomí , ale mně na rovinu přijde , i z té mé zkušenosti , že takovýto způsob , kdy státního tajemníka bude odvolávat vláda , to bych řekl možná při současném rozpoložení a fungování této vládní koalice , možná by bylo jednodušší do toho zákona napsat , že to je kompetence premiéra . Možná by to bylo čitelnější a průhlednější . Opravdu si myslím , že přijetím této novely , pokud k němu dojde , a já bohužel předpokládám , že asi dojde , jednoznačně politizujeme státní správu , rozebíráme systém , který jsme tady za poměrně nákladné prostředky poslední tři roky budovali , a prostě rezignujeme na to , aby státní správa byla lepší .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities