ps2013-012-06-003-025.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2014-07-30 ps2013-012-06-003-025 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(12.10 hodin) My počítáme s tím , že operační programy by měly být schvalovány už letos na podzim . Jinými slovy , ke zdržení čerpání , případně zablokování , pokud by zákon nebyl schválen , začne docházet už letos na podzim , a ne až 1 . ledna 2015 . A to dokonce předtím , než jsme v Bruselu jednali , tak byla situace ještě horší . Evropská komise dokonce podmiňovala schválením zákona uzavření dohody o partnerství , která je předstupněm schválení operačních programů . Kdybychom je nepřesvědčili , že náš úmysl schválit takový zákon , který zajistí profesionální , stabilní a nezávislou státní službu , není vážný , že doopravdy uděláme všechno pro to , aby taková právní úprava státní služby v ČR platila , tak bychom nebyli schopni uzavřít ani dohodu o partnerství . A pro informaci - my počítáme s jejím uzavřením , protože text už je hotov , během měsíce srpna . Čili v srpnu bychom neměli dohodu o partnerství . Stále platí , že nebude - li schválen služební zákon , nebudeme mít na podzim operační programy , a samozřejmě stále platí a je to v dohodě o partnerství jako náš závazek na základě jednání s Evropskou komisí , že musíme mít účinnost služebního zákona od 1 . ledna 2015 . A co se týče připomínek Evropské komise , které tady byly přečteny na jednání minulý týden ve druhém čtení , ke všem těmto připomínkám jsme se vyjádřili , jsou vlastně zahrnuty do služebního zákona . V naprosté většině ty připomínky jsou předmětem vysvětlení , protože v zákoně to zpravidla je . V pozměňovacím návrhu , který byl načten ve druhém čtení , najdete rozšíření služebního slibu , což je reakce na požadavek Evropské komise , aby byly hodnoty státní služby lépe v zákoně popsány , tak my jsme to učinili dokonce předmětem slibu . A z hlediska obsahu jsme vyšli ze staff regulations , což je vlastně služební zákon pro úředníky Evropské komise . Jinými slovy , šli jsme na tu úroveň , kterou sama Evropská komise požaduje po svých úřednících . Myslím si , že těžko bude namítat Evropská komise , že bychom nevyhověli jejím požadavkům v tomto případě . A samozřejmě máme svůj prostor , jakým způsobem naplnit státní službu při respektování základních parametrů , které vycházejí i z country - specific recommendations , která Evropská komise každé zemi dává na základě vyhodnocení tzv . evropského semestru , a jsme přesvědčeni , že do těchto mezí se návrhem vejdeme a že jsme schopni tento návrh před Evropskou komisí obhájit . Možná ještě poslední poznámku a ta se týká Rekonstrukce státu . Ze strany pravicové opozice tady zaznívala argumentace , jak Rekonstrukce státu kritizuje návrh zákona . Pravděpodobně se vám podařilo Rekonstrukci státu vyděsit takovým způsobem , včetně těch čtyř požadavků , které jsem tady zmiňoval , že jí nezbylo , než vydat druhý den po druhém čtení tiskovou zprávu , že pokud by se ty čtyři požadavky pravicové opozice naplnily , tak se zákon o státní službě stává prakticky zbytečným , zcela vyprázdněným , protože by vůbec nevedl k naplnění sledovaných cílů . Tolik prozatím k debatě , která tady proběhla , a k požadavkům opozice . Já doufám , že ve světle těchto argumentů i opozice , resp . ta část opozice , která chce vést obstrukci , svůj postoj přehodnotí . My jsme ochotni jednat o některých pozměňovacích návrzích . Jak jsem říkal , jsme schopni posílit prostupnost státní služby nejenom ze samosprávy , ale i z akademického prostředí . Ano , pojďme jednat o konkrétních pozměňovacích návrzích , přestaňme se tady vydírat jednak ultimativními požadavky věcnými , tak i tím , že zákon neprojednáme vůbec , pokud nebude zcela v těch klíčových věcech vyhověno pravicové opozici . Děkuji za pozornost . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu ministrovi a nyní vystoupí pan poslanec František Laudát , připraví se pan poslanec Roman Sklenák . Prosím , pane poslanče , máte slovo . Poslanec František Laudát Vážený pane místopředsedo , dámy a pánové , myslím si , že pan ministr Jiří Dienstbier začal tím nejhorším způsobem , kterým začít mohl . Vašeho otce jsem znal jako obrovského gentlemana , před kterým jsem smekal , a je mně líto , že vy jste úplně jiný . Já si myslím , že slova vydírání , nesmysl , hloupost po tom pátečním extempore by měla být používána ve velice omezeném rozsahu . My jsme společně s ODS přišli s nějakými podmínkami nebo požadavky , s tím , že očekáváme , že speciálně vy a pan premiér Sobotka ustoupí z toho naprosto tvrdého stanoviska , které mediálně prezentujete , a skutečně budete jednat . Tento zákon , a opakuji , padlo to tady už tisíckrát , prostě přesahuje horizont jednoho volebního období , může zásadním způsobem znemožnit představy vždy vítězné strany nebo koalice , jak chcete , jak spravovat tuto zemi , a tudíž to , k čemu jste vy vyzývali nás v minulosti , že musí být dosaženo konsensu u penzijní reformy , ale zároveň jste na všechny návrhy říkali ne , byly různé skupiny , vyjednávací týmy , tak to v brutální podobě předvádíte vy . Já jsem zaznamenal signály , že skutečně v tomto jste osamoceni . Zaznělo tady i z vlastní sociální demokracie , že některé požadavky jsou k diskusi . Už jenom způsob prosazování tohoto klíčového zákona nám přijde naprosto neuvěřitelný a krajně nešťastný . Pan prezident v éře sestavování vlády řekne vítězovi voleb , že alespoň něco musí projít prvním čtením , tady poslanci proženou prvním čtením naprostý nesmysl , k tomu vznikne ve druhém čtení něco zcela jiného . Nemyslím si - zpravodajům a autorům materiálu , kteří to podepsali , to zjevně někdo napsal . Nevěřím tomu , že si sedli a tak složitou zákonnou novelu byli schopni napsat sami . V nastalém divném projednávání nikdo ani neřekl , ke kterému základu se načítají pozměňovací návrhy , což znova může být - samozřejmě věcně lze dohledat , jestli to bylo k zákonu , který byl předložen v prvním čtení , nebo ve druhém - nicméně pro takto důležitou normu další případně i legislativní problém , byť se asi dá překonat . To , co je údajně tedy vydíráním ODS a TOP 09 : zrušení institutu generálního ředitelství . Nejvyšším úředníkem na každém úřadu je státní tajemník . Státní tajemník je jmenován a odvoláván vládou na návrh ministra . Úřad vlády uděluje akreditace univerzitám k úřednickým zkouškám a vzdělávání . Já tedy osobně toto za vydírání nepovažuji . Samozřejmě v tom se budeme zásadně lišit . 2 . Otevřenost státní služby na všech úrovních pro úředníky samosprávy i zástupce akademické a soukromé sféry , za podmínky složení úřednické zkoušky a odpovídající praxe v daném oboru . 3 . Zachování náměstků jako řídicího stupně služebního úřadu . Zrušení funkce náměstků pro řízení sekce a ponechání jednoho typu náměstků , na které se nebude vztahovat služební zákon , ale budou mít řídicí kompetence . 4 . Zajištění personální kontinuity a stability . Ochrana , kterou zákon poskytuje , se bude vztahovat na úředníky , kteří pracují ve veřejné správě déle než čtyři roky . Já se domnívám , že kdokoliv zažil na jakémkoliv stupni , ať to bylo na úrovni obce , kraje nebo republiky , chování úředníků - některých , podotýkám - státní správy , tak se musí nutně v těchto požadavcích vidět . My nestavíme tyto požadavky jako ultimátum , ale jako podklad pro jednání všech politických stran ve Sněmovně , tak aby se jejich lídři pokusili najít kompromisní řešení . Možná , že ho nenajdou . Pak to samozřejmě bude jednání na sílu , ale máte téměř ústavní většinu , tak se předveďte . Nicméně vás vyzýváme tímto návrhem k vyjednávání .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities