|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2018-04-19 ps2017-012-07-005-068 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

68. Ústní interpelace

Date2018-04-19
Meetingps2017/012
Agenda Itemps2017/012/068
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/012schuz/s012239.htm

Select a sentence

Showing 1 - 100 of 1491 • previousnext

ps2017-012-07-005-068.u1.p1.s1 68.
ps2017-012-07-005-068.u1.p1.s2 Ústní interpelace
ps2017-012-07-005-068.u1.p2.s1 Nyní tedy dávám slovo prvnímu vylosovanému v pořadí, aby přednesl interpelaci na předsedu vlády Andreje Babiše, a je to poslanec Jan Chvojka.
ps2017-012-07-005-068.u1.p2.s2 Prosím, máte slovo, vaše dvě minuty.
ps2017-012-07-005-068.u1.p2.s3 Připraví se pan poslanec Vojtěch Filip.
ps2017-012-07-005-068.u2.p1.s1 Děkuji za slovo, pane předsedo.
ps2017-012-07-005-068.u2.p1.s2 Vážený pane předsedo vlády, dovolte mi, abych se na vás obrátil se záležitostí, která se týká oblasti výzkumu, vývoje a inovací.
ps2017-012-07-005-068.u2.p1.s3 Rada pro výzkum, vývoj a inovace, která je poradním orgánem vlády, doporučila na jednom ze svých zasedání vládě, aby byl zaveden limit účelové podpory pro financování takzvaně velkých výzkumných infrastruktur do roku 2022.
ps2017-012-07-005-068.u2.p1.s4 Infrastruktury představují špičková vědecká pracoviště, a to nejen v rámci České republiky.
ps2017-012-07-005-068.u2.p1.s5 Tento limit byl navržen ve výši 1 mld. 720 mil. korun ročně na období 2019 2021.
ps2017-012-07-005-068.u2.p1.s6 Doporučení je v rozporu s usnesením vlády z 21. prosince roku 2015, v němž bylo rozhodnuto o navýšení této podpory pro zmíněné infrastruktury, a to z nyní nealokovaných prostředků účelové podpory v rámci rozpočtové kapitoly MŠMT.
ps2017-012-07-005-068.u2.p1.s7 Zmíněné zastropování by bylo pro infrastruktury škodlivé z mnoha hledisek včetně omezení jejich plánované výzkumné činnosti.
ps2017-012-07-005-068.u2.p1.s8 Navíc by bylo negativní i z hlediska udržitelnosti výzkumných center z operačního programu Výzkum, vývoj a inovace, ke kterému se zavázala naše republika Evropské komisi.
ps2017-012-07-005-068.u2.p1.s9 Mnoho velkých infrastruktur vzniklo totiž právě z těch center.
ps2017-012-07-005-068.u2.p2.s1 Doporučení Rady pro vědu, výzkum, vývoj a inovace týkající se velkých významných infrastruktur je škodlivé a neuvážené a nemělo by být akceptováno.
ps2017-012-07-005-068.u2.p2.s2 Proto se vás chci, pane předsedo vlády, zeptat na to, jaký je váš názor na tuto záležitost.
ps2017-012-07-005-068.u2.p2.s3 Děkuji.
ps2017-012-07-005-068.u3.p1.s1 Děkuji panu poslanci Chvojkovi.
ps2017-012-07-005-068.u3.p1.s2 Slovo předseda vlády České republiky Andrej Babiš, interpelace ve věci financování výzkumných infrastruktur.
ps2017-012-07-005-068.u3.p1.s3 Takže pane premiére, máte slovo, vašich pět minut.
ps2017-012-07-005-068.u3.p1.s4 Prosím.
ps2017-012-07-005-068.u4.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2017-012-07-005-068.u4.p1.s2 Kolegyně, kolegové.
ps2017-012-07-005-068.u4.p1.s3 Děkuji za tento dotaz.
ps2017-012-07-005-068.u4.p1.s4 Tento nešťastný příběh si připomeňme, kdy vznikl.
ps2017-012-07-005-068.u4.p1.s5 Vznikl za vlády pana Topolánka v letech 2007 2010 za vlády ministrů školství za Zelené - Kuchtová, Bursík a Liška).
ps2017-012-07-005-068.u4.p1.s6 Celková výše investic 38 mld.
ps2017-012-07-005-068.u4.p1.s7 Když jsem se stal ministrem financí, tak jsem se snažil dopídit, jak vlastně vznikly ty investice, kde je ten byznysplán.
ps2017-012-07-005-068.u4.p1.s8 Co se vlastně očekávalo, jestli se vůbec očekávalo, že někdy ta centra něco vydělají, nebo je to jenom, že máme hezká centra a co z toho bude?
ps2017-012-07-005-068.u4.p1.s9 A to jsem se bohužel ne úplně dozvěděl.
ps2017-012-07-005-068.u4.p1.s10 Například my v rámci těch těchto center platíme ročně miliardu ročně do zahraničí za nějaké spolupráce a poplatky.
ps2017-012-07-005-068.u4.p2.s1 Takže jak jsem se vlastně stal předsedou rady, tak jsme to začali řešit a v podstatě RVVI to řešilo od října 2017.
ps2017-012-07-005-068.u4.p2.s2 Tam bylo projednáno mezinárodní hodnocení velkých výzkumných infrastruktur České republiky uskutečněné v roce 2017.
ps2017-012-07-005-068.u4.p2.s3 Rada v době žádala MŠMT, aby nebyly generovány závazky nad rámec vládou schválených střednědobých výhledů MŠMT na roky 2019 2020, to je usnesení vlády ze dne 25. září 2017 číslo 674.
ps2017-012-07-005-068.u4.p2.s4 MŠMT požaduje v rámci aktuálních jednání při přípravě rozpočtu na velké výzkumné infrastruktury pro rok 2019 miliardu 750 mil., rok 2020 2,1 mld. a pro rok 2021 2,18 mld.
ps2017-012-07-005-068.u4.p3.s1 V únoru 2018 rada projednávala přípravu rozpočtu na rok 2019 a střednědobý výhled na roky 2020 a 2021 a pro tento návrh rozpočtu byl nastaven maximální objem financování provozních výdajů na velké výzkumné infrastruktury na roky 2019 2021 ve výši miliarda 720 mil. ročně.
ps2017-012-07-005-068.u4.p3.s2 Tento limit je nastaven do výše aktuálně vládou schválených střednědobých výhledů a neohrožuje provoz stávajících velkých výzkumných infrastruktur.
ps2017-012-07-005-068.u4.p3.s3 Pro rok 2019 tento limit respektuje požadavky MŠMT.
ps2017-012-07-005-068.u4.p3.s4 Rada požádala MŠMT o dodání podkladů, které by jednoznačně specifikovaly náklady jednotlivých velkých výzkumných infrastruktur ve vztahu k aktuálním známým skutečným potenciálně budoucím přínosům těchto projektů pro Českou republiku.
ps2017-012-07-005-068.u4.p3.s5 Tyto podklady nebyly ze strany MŠMT dosud dodány.
ps2017-012-07-005-068.u4.p4.s1 To znamená, že rada nemůže rozpočtovat další nové, dosud neschválené projekty velkých výzkumných infrastruktur, dokud nebudou dodány výše uvedené podklady MŠMT, analyzována efektivita přínosu rozšíření sítě velkých výzkumných infrastruktur.
ps2017-012-07-005-068.u4.p4.s2 Případné navýšení rozpočtu MŠMT na velké výzkumné infrastruktury pro rok 2021 nad limit miliarda 720 mil. je možné řešit při přípravě rozpočtu na tento rok během prvního kvartálu 2019.
ps2017-012-07-005-068.u4.p4.s3 Do doby bude možné zanalyzovat přínosy a efektivitu dodatečného navýšení rozpočtu pro vyhodnocení podkladů dodaných MŠMT.
ps2017-012-07-005-068.u4.p4.s4 Takže usnesení vlády číslo 1067 ze dne 21. 12. 2015 není výše uvedeným postupem rady porušeno.
ps2017-012-07-005-068.u4.p5.s1 Takže nám samozřejmě končí udržitelnost a my si budeme muset položit otázku a budeme se chtít dozvědět od jednotlivých center, jaké mají očekávané výnosy.
ps2017-012-07-005-068.u4.p5.s2 A doufejme, že to nebyla jenom centra, abychom měli centra, ale že to samozřejmě přinese pro naši ekonomiku velký přínos.
ps2017-012-07-005-068.u4.p5.s3 Děkuji.
ps2017-012-07-005-068.u5.p1.s1 Děkuji, pane premiére.
ps2017-012-07-005-068.u5.p1.s2 A ještě - máte zájem o doplňující otázku?
ps2017-012-07-005-068.u5.p1.s3 Tak mezitím, než dojdete k pultu, ještě přečtu dvě omluvy.
ps2017-012-07-005-068.u5.p1.s4 Lukáš Kolařík se omlouvá, to je zvláštní omluva, od hodin do hodin, jednání ve volebním kraji, velice detailní čas, a z pracovních důvodů se omlouvá od hodin do konce jednání také pan poslanec Jan Řehounek.
ps2017-012-07-005-068.u5.p2.s1 Takže pan poslanec Chvojka, prosím, máte jednu minutu na doplňující otázku.
ps2017-012-07-005-068.u6.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2017-012-07-005-068.u6.p1.s2 A děkuji panu premiérovi za to vysvětlení, nicméně mám doplňující otázku.
ps2017-012-07-005-068.u6.p1.s3 On říkal, že pro některá rozhodnutí, která se mají udělat, je potřeba, aby byla spolupráce, nebo koordinace s MŠMT, to znamená, aby oni dodali nějaké podklady či doporučení k nějakému rozhodnutí.
ps2017-012-07-005-068.u6.p1.s4 Je to tedy chyba Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, že to ještě nebylo rozhodnuto?
ps2017-012-07-005-068.u6.p1.s5 Je to tedy chyba pana ministra Plagy, který je ministrem v podstatě jednobarevné vlády, kterou řídí pan premiér Babiš?
ps2017-012-07-005-068.u6.p1.s6 Zeptám se takto pana premiéra, jestli vidí chybu na straně Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, a pokud ano, jestli bude nějakým způsobem apelovat na vedení Ministerstva školství, aby tuto chybu napravilo.
ps2017-012-07-005-068.u6.p1.s7 Děkuji.
ps2017-012-07-005-068.u7.p1.s1 Tak, pane premiére.
ps2017-012-07-005-068.u7.p1.s2 Ano, pan premiér si přeje reagovat.
ps2017-012-07-005-068.u7.p1.s3 Prosím, máte slovo.
ps2017-012-07-005-068.u8.p1.s1 Tak rozdíl rady, kterou řídím , a předtím, je ten, že vlastně tu radu ta ministerstva nebraly moc vážně a teď ji berou a my to centrálně řídíme.
ps2017-012-07-005-068.u8.p1.s2 Nekoordinujeme, ale řídíme.
ps2017-012-07-005-068.u8.p1.s3 A samozřejmě, my jsme řešili např. nedávno 6,9 mld. nespotřebovaných výdajů.
ps2017-012-07-005-068.u8.p1.s4 Příští rada, to bude čtvrtá, tam to ukážeme.
ps2017-012-07-005-068.u8.p1.s5 A ta odpověď je - není to chyba ministra.
ps2017-012-07-005-068.u8.p1.s6 jsem ten podklad nedostal za tři a půl roku, co jsem byl ministrem financí, a teď vlastně v řádu týdnu to dostanu.
ps2017-012-07-005-068.u8.p1.s7 Takže evidentně to bude podstatně rychlejší.
ps2017-012-07-005-068.u8.p1.s8 Děkuji.
ps2017-012-07-005-068.u9.p1.s1 Tak, děkuji.
ps2017-012-07-005-068.u9.p1.s2 S další interpelací vystoupí poslanec a místopředseda Sněmovny Vojtěch Filip, který byl vylosován na druhém místě.
ps2017-012-07-005-068.u9.p1.s3 Název interpelace je vstup do soudních řízení ministra spravedlnosti.
ps2017-012-07-005-068.u9.p1.s4 Připraví se pan poslanec Ivan Bartoš.
ps2017-012-07-005-068.u9.p1.s5 Prosím.
ps2017-012-07-005-068.u10.p1.s1 Děkuji, vážený pane předsedající.
ps2017-012-07-005-068.u10.p1.s2 Vážený předsedo vlády, v médiích jsem sledoval závěrečné kroky České republiky a u nás vazebně stíhaného a o azyl žádajícího údajného ruského hackera Jevgenije Nikulina.
ps2017-012-07-005-068.u10.p1.s3 Vzhledem k tomu, že o azyl u nás žádá více osob, ze začátku jsem tomu pozornost nevěnoval.
ps2017-012-07-005-068.u10.p1.s4 Změnu mého postoje vyvolala medializace této věci a zejména zcela netaktní a nehorázný postup a vyjádření ministra spravedlnosti, který do řízení vstupoval před ukončením azylového řízení, tedy v době, kdy to bylo zcela v rukou soudců, to znamená, kdy do toho státní správa vstoupit nemůže, aby nenarušovala nezávislost justice.
ps2017-012-07-005-068.u10.p1.s5 Nejvíce jsem postrádal informace o tom, zda a vůbec kdy došlo k přeměně zadržovací vazby k vazbě vydávací.
ps2017-012-07-005-068.u10.p1.s6 Vzetí do vydávací vazby nebo přeměna není přípustná, pokud není ukončeno azylové řízení.
ps2017-012-07-005-068.u10.p1.s7 Pokud je mi z médií známo, byla podána kasační stížnost, a proto nemohu považovat azylové řízení za ukončené.
ps2017-012-07-005-068.u10.p1.s8 Navíc proti případné přeměně zadržovací vazby na vazbu vydávací mají své opravné prostředky jak zadržovaný, tak jeho advokát.
ps2017-012-07-005-068.u10.p2.s1 Podle vyjádření advokáta zadrženého v médiích jsem zjistil, že rozhodnutí ministra o vydání bylo doručeno advokátovi poté, co byl zadržovaný vydán.
ps2017-012-07-005-068.u10.p2.s2 Proto se ptám, jak je možné, že ministr spravedlnosti rozhoduje v rozporu se zákonem a překračuje svou pravomoc.
ps2017-012-07-005-068.u10.p2.s3 Jak je možné, že ministr spravedlnosti obchází v případě nutné obhajoby nejen zadrženého, tak jeho advokáta, který garantovat spravedlivý proces?
ps2017-012-07-005-068.u10.p3.s1 Poslední otázka je jednoznačná.
ps2017-012-07-005-068.u10.p3.s2 Pokud advokát zadrženého podá na Českou republiku žalobu k Evropskému soudu pro lidská práva pro porušení spravedlivého procesu a ten zjistí, že ta žalobu je po právu, kdo zaplatí satisfakci, která může být velmi vysoká - (Předsedající: Čas.)Dobře, děkuji.
ps2017-012-07-005-068.u11.p1.s1 Slovo předseda vlády Andrej Babiš.
ps2017-012-07-005-068.u11.p1.s2 Vašich pět minut, prosím.
ps2017-012-07-005-068.u12.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2017-012-07-005-068.u12.p1.s2 Takže ke kauze Nikulin.
ps2017-012-07-005-068.u12.p1.s3 Soudy v předchozím řízení rozhodly o přípustnosti vydání do Spojených států i do Ruska.
ps2017-012-07-005-068.u12.p1.s4 Ministr spravedlnosti vyčkal rozhodnutí Ústavního soudu o podané ústavní stížnosti J. Nikulina.
ps2017-012-07-005-068.u12.p1.s5 Ústavní soud rozhodnutím ze dne 27. března 2018 ústavní stížnost J. Nikulina odmítl jako zjevně neopodstatněnou.
ps2017-012-07-005-068.u12.p1.s6 Za těchto okolností ministr spravedlnosti rozhodl dne 29. března 2018 o povolení vydání J. Nikulina do Spojených států amerických.
ps2017-012-07-005-068.u12.p2.s1 Rozhodnutí ministra spravedlnosti se neodůvodnilo, nebo neodůvodňuje.
ps2017-012-07-005-068.u12.p2.s2 Ministr spravedlnosti vyšel z toho, že Městský soud v Praze dne 30. května 2017 a Vrchní soud v Praze dne 24. listopadu 2017 vyslovily přípustnost vydání J. Nikulina k trestnímu stíhání do obou dožadujících se států, tj. do Ruské federace, tak do Spojených států amerických.
ps2017-012-07-005-068.u12.p2.s3 Ústavní soud rozhodnutím ze dne 27. 3. 2018 spisová značka IV ÚS 530/2018 ústavní stížnost J. Nikulina odmítl jako zjevně neopodstatněnou.
ps2017-012-07-005-068.u12.p2.s4 Uvedeným rozhodnutím Ústavního soudu tak pominuly účinky dříve Ústavním soudem přiznaného odkladu vykonatelnosti shora citovaných rozhodnutí obecných soudů, jimiž byla vyslovena přípustnost k vydání J. Nikulina do Spojených států amerických.

Text viewDownload CoNNL-U