EN | ES |

Facsimile Lines

1081


< Page >

[1]
140

[2]
n& bratrském soudu pfestati, ale s hfíchem i s pohor&enim
[3]
sobě volně chtěli k soudu světskému neb vůle své požívati.

[4]
Item. Kdyžby kdo padl v hříchy hanebné a znich pokání
[5]
činiti nechtěl, ale s ourazem i s pohoršením je předce činil.

[6]
Kdyžby pak seznání bylo, obrácení i pokorné milosti hle-
[7]
dání, mají zase časem slušným přijati s pokorou touto býti:
[8]
Bratří milí a sestry, prosím vás modlete se za mne Pánu
[9]
Bohu, mi ráčí dáti, hodné ovoce pokání činiti a milosti své
[10]
svaté hledati; nebo litujíc toho, což jsem proti Pánu Bohu i
[11]
proti vám učinil, prosím Boha i vás za odpuštění i za mo-
[12]
dlitby svaté.

[13]
Item. Děti neposlušní, nekázaní, své vůle užívající a mar-
[14]
nosti světa a rozpustilosti i žádosti často mimo světské násle-
[15]
dujici, chodili do zboru, jim výstraha dána býti. A po jednom
[16]
à po druhémi po tfetím trestání, neopravili, mají poodloučeni
[17]
byti s tou vyminkou, dokudZ nepokofí se, podobně jako padlí,
[18]
& v tom napomínáni byti atd.

[19]
Majíli novotní neb padlí a vyloučení při posluhování -
[20]
vati čili nie?

[21]
Usouzeno. Novotní lidé mají nejprv do zboru obecného
[22]
vedeni býti, a kdyžby žádost měli posluhování viděti, mají to
[23]
ti, jenž vedou je, s radou zprávcův učiniti.

[24]
Item. Novotní v poslušenství oddaní mají s kajícími pa-
[25]
dlými při posluhování dopuštěni býti, aby zvlášť času pfislu-
[26]
hování neb na straně neb z zadu stáli.

[27]
Item. Novotní, kteříž při tom byli jednou, druhé a neopra-
[28]
vuji, ani pravdy následují, aby s padlými nekajícími přítomní
[29]
nebývali, a též i děti neposlušní, svévolní, marnosti a své vůle
[30]
následující.

[31]
Item, zústáno, aby toto bylo nejpry po zbořích oznámeno
[32]
víady, aby vystfeZeni byli i zpraveni.

[33]
Leta Páné 1518 stalo se sjití v Brandejse v nedéli
[34]
devitnikovou,

[35]
A tu podáno k soudu. Nejprv, kdyZby knéz hříchem smr-
[36]
tedlným hřešil tajným, mělliby vyloučen býti od požívání
[37]
úřadu. Item. Bylliby pfed ordinováním v hfíchu smrtedlném,
[38]
a zvlášť ohavném nalezen, a vtom se neoznámil, máli mu úřad
[39]
zastaven býti.

[40]
K první otázce říkáno i usouzeno, že vyloučen býti ;
[41]
zvlášt pak nekající dotud, dokudžby se podle řádu pokání při
[42]
něm dosti neudinilo. A potom rozvazan byti zfizené v ob-
[43]
novení smlouvy, a mu dopuštěno býti. Též k druhé otázce


Text viewFacsimile