EN | ES |

Facsimile view

1081


< Page >

140

n& bratrském soudu pfestati, ale s hfíchem i s pohor&enim sobě volně chtěli k soudu světskému neb vůle své požívati.

Item. Kdyžby kdo padl v hříchy hanebné a znich pokání činiti nechtěl, ale s ourazem i s pohoršením je předce činil.

Kdyžby pak seznání bylo, obrácení i pokorné milosti hle- dání, mají zase časem slušným přijati s pokorou touto býti: Bratří milí a sestry, prosím vás modlete se za mne Pánu Bohu, mi ráčí dáti, hodné ovoce pokání činiti a milosti své svaté hledati; nebo litujíc toho, což jsem proti Pánu Bohu i proti vám učinil, prosím Boha i vás za odpuštění i za mo- dlitby svaté.

Item. Děti neposlušní, nekázaní, své vůle užívající a mar- nosti světa a rozpustilosti i žádosti často mimo světské násle- dujici, chodili do zboru, jim výstraha dána býti. A po jednom à po druhémi po tfetím trestání, neopravili, mají poodloučeni byti s tou vyminkou, dokudZ nepokofí se, podobně jako padlí, & v tom napomínáni byti atd.

Majíli novotní neb padlí a vyloučení při posluhování - vati čili nie?

Usouzeno. Novotní lidé mají nejprv do zboru obecného vedeni býti, a kdyžby žádost měli posluhování viděti, mají to ti, jenž vedou je, s radou zprávcův učiniti.

Item. Novotní v poslušenství oddaní mají s kajícími pa- dlými při posluhování dopuštěni býti, aby zvlášť času pfislu- hování neb na straně neb z zadu stáli.

Item. Novotní, kteříž při tom byli jednou, druhé a neopra- vuji, ani pravdy následují, aby s padlými nekajícími přítomní nebývali, a též i děti neposlušní, svévolní, marnosti a své vůle následující.

Item, zústáno, aby toto bylo nejpry po zbořích oznámeno víady, aby vystfeZeni byli i zpraveni.

Leta Páné 1518 stalo se sjití v Brandejse v nedéli devitnikovou,

A tu podáno k soudu. Nejprv, kdyZby knéz hříchem smr- tedlným hřešil tajným, mělliby vyloučen býti od požívání úřadu. Item. Bylliby pfed ordinováním v hfíchu smrtedlném, a zvlášť ohavném nalezen, a vtom se neoznámil, máli mu úřad zastaven býti.

K první otázce říkáno i usouzeno, že vyloučen býti ; zvlášt pak nekající dotud, dokudžby se podle řádu pokání při něm dosti neudinilo. A potom rozvazan byti zfizené v ob- novení smlouvy, a mu dopuštěno býti. Též k druhé otázce



Text viewManuscript line view