Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
140
n& bratrském soudu pfestati, ale s hfíchem i s pohor&enim
sobě volně chtěli k soudu světskému neb vůle své požívati.
Item. Kdyžby kdo padl v hříchy hanebné a znich pokání
činiti nechtěl, ale s ourazem i s pohoršením je předce činil.
Kdyžby pak seznání bylo, obrácení i pokorné milosti hle-
dání, mají zase časem slušným přijati s pokorou touto býti:
Bratří milí a sestry, prosím vás modlete se za mne Pánu
Bohu, ať mi ráčí dáti, hodné ovoce pokání činiti a milosti své
svaté hledati; nebo litujíc toho, což jsem proti Pánu Bohu i
proti vám učinil, prosím Boha i vás za odpuštění i za mo-
dlitby svaté.
Item. Děti neposlušní, nekázaní, své vůle užívající a mar-
nosti světa a rozpustilosti i žádosti často mimo světské násle-
dujici, chodili do zboru, má jim výstraha dána býti. A po jednom
à po druhémi po tfetím trestání, neopravili, mají poodloučeni
byti s tou vyminkou, dokudZ nepokofí se, podobně jako padlí,
& v tom napomínáni byti atd.
Majíli novotní neb padlí a vyloučení při posluhování bý-
vati čili nie?
Usouzeno. Novotní lidé mají nejprv do zboru obecného
vedeni býti, a kdyžby žádost měli posluhování viděti, mají to
ti, jenž vedou je, s radou zprávcův učiniti.
Item. Novotní v poslušenství oddaní mají s kajícími pa-
dlými při posluhování dopuštěni býti, aby zvlášť času pfislu-
hování neb na straně neb z zadu stáli.
Item. Novotní, kteříž při tom byli jednou, druhé a neopra-
vuji, ani pravdy následují, aby s padlými nekajícími přítomní
nebývali, a též i děti neposlušní, svévolní, marnosti a své vůle
následující.
Item, zústáno, aby toto bylo nejpry po zbořích oznámeno
víady, aby vystfeZeni byli i zpraveni.
Leta Páné 1518 stalo se sjití v Brandejse v nedéli
devitnikovou,
A tu podáno k soudu. Nejprv, kdyZby knéz hříchem smr-
tedlným hřešil tajným, mělliby vyloučen býti od požívání
úřadu. Item. Bylliby pfed ordinováním v hfíchu smrtedlném,
a zvlášť ohavném nalezen, a vtom se neoznámil, máli mu úřad
zastaven býti.
K první otázce říkáno i usouzeno, že má vyloučen býti ;
zvlášt pak nekající dotud, dokudžby se podle řádu pokání při
něm dosti neudinilo. A potom mó rozvazan byti zfizené v ob-
novení smlouvy, a má mu dopuštěno býti. Též k druhé otázce