Místopředseda PSP Petr Fiala60.NávrhposlancůVáclavaKlause,PetraFialy,ZbyňkaStanjuryadalšíchnavydánízákona,kterýmseměnízákonč.561/2004Sb.,opředškolním,základním,středním,vyššímodbornémajinémvzdělávání(školskýzákon),vezněnípozdějšíchpředpisů/sněmovnítisk61/-třetíčteníUstolkuzpravodajůzaujalmístozanavrhovatelepanposlanecVáclavKlausaprosímtakézpravodajegarančníhovýboru,kterýmbylvýborprovědu,vzdělání,kulturu,mládežatělovýchovu,panaposlanceLukášeBartoně,abykestolkuzpravodajůpřišeltakéazaujaltammísto.Pozměňovacínávrhyjsouuvedenyvesněmovnímtisku61/5,kterýnámbyldoručendne13.květnatohotoroku.Usnesenígarančníhovýborumátekdispozicijakosněmovnítisk61/6.NejprvepoprosímPoslaneckousněmovnuoklid,abychomsemohlivěnovatprojednáváníškolskéhozákona.Anynísetážipananavrhovatele,zdamázájemvystoupitpředotevřenímrozpravy.Jetomutak.PanposlanecKlausmáslovo.Poslanec Václav KlausVáženédámy,váženípánové,dovoltemikrátcezahájittřetíčteníškolskéhozákona.Úvodembychchtělpoděkovatvšemzavelicevěcnéprojednávánítétopředlohy,kterátadybylavPoslaneckésněmovněiveškolskémvýboru.Nenítovždyckyzvykem.Druhávěc,kteroubychchtělocenit,žespoustaposlancůsamavystoupilavdiskuzi.Čilinastaloto,ženejenomposlaneckékluby,aletakřkaikaždýposlaneczaprvéví,očembudehlasovat.Zadruhésiudělalnějakývlastnípolitickýnázornacelouvěc,cožsimyslím,žejevelicepřínosné.Atoříkámipřesto,žezdalekanevšechnysoučástiménovelyprošlyškolskýmvýborem,alepovažujitozavelicedemokratickéasprávné.Kéžbytomutakbyloiujinýchzákonů,kterébuďdílem,jakjsemřeklpředchvílí,implementujeme,nebočastozávisínapracovitostijedinéhoposlance,kterýsivšimnenějakéhonesmysluvpředkládanémzákoněanaposledníchvílisetotřebazastavíaněkdytakéne.Čilitojeasitenúvod.Druhávěcjeprocedura.Procedurahlasování,kterounavrhnepanzpravodaj.Myslím,jevtomtoduchu,čiliumožnízaseSněmovněvyjádřitsvoupolitickouvůlikevšemčástemtohozákonaapozměňovacímnávrhům.Velicebychpoděkovalpanuzpravodajovi,kterýnatomodvedlkuspráce,legislativěparlamentníaiMinisterstvuškolství,konkrétněnáměstkyniPrudíkové,kteřísetomuskutečněpečlivěvěnovali.