ps2017-072-05-002-016.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2020-12-15 ps2017-072-05-002-016 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(15.40 hodin) Tak a nyní k těm pozměňovacím návrhům . První pozměňovací návrh , který je v systému pod číslem 5200 , se týká velmi diskutovaného tématu příplatku pro třídní učitele , nebo příplatku za třídnictví , chcete - li . V tuto chvíli v české legislativě zákonné ukotvení činnosti třídního učitele chybí . Já jsem si vzal vzor u bratrů v sousedním Slovensku a věřím , že je to vzor dobrý , takže prosím o vaši podporu . Dále pozměňovací návrh , který je v systému pod číslem 5202 , se týká návrhu této novely , jejího jádra . Tam zdůrazňuji , že my jsme v předchozím volebním období , a byli jsme tehdy jako KDU - ČSL součást té koalice , hlásím se k tomu , společně s ANO a ČSSD prosadili normu , která je v souladu s evropskými trendy , která vyžaduje , aby učitel byl kvalifikovaný . Tak se mi zdá opravdu neodůvodněný krok zpátky , udělat teď přesný opak , ještě ve chvíli navíc , kdy je koalice ze dvou třetin stejná a kdy se zdá , že koaliční partneři ani nejsou ve shodě . To je druhý pozměňovací návrh . Třetí je v systému pod číslem 7098 a týká se školního sociálního pedagoga . Krátce odůvodním . V současnosti jsou sociální pedagogové ve školách financování nesystémově , výhradně z evropských fondů . Cílem novelizace je připravit podmínky pro to , aby v budoucnosti mohl být školní sociální pedagog financován systémově ze státního rozpočtu . Toto povolání je velmi přínosné , obzvláště v tzv . vyloučených lokalitách , kde je řada sociálních problémů . Ostatní pracovníci škol nemají kapacitu kromě výuky řešit vzniklé problémy . Školní sociální pedagog je podpůrná profese , jejíž přínos byl ověřen v rámci OPVVV , tedy v rámci tzv . šablon . Další pozměňovací návrh najdete v systému pod číslem 7099 a týká se speciálního pedagoga , opět si dovolím krátce návrh odůvodnit . V současnosti jsou speciální pedagogové ve školách opět financováni nesystémově . Cílem novelizace je připravit podmínky pro to , aby v budoucnu mohl být také školní speciální pedagog financován systémově ze státního rozpočtu , a opět i zde mohu připojit , že je toto povolání velmi přínosné , především v souvislosti s inkluzivním vzděláváním , nebo , chcete - li , se společným vzděláváním dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami . To je další pozměňovací návrh . A konečně pozměňovací návrh , který je v systému pod číslem 7100 a týká se školního psychologa . Opět krátké odůvodnění návrhu . Také tito psychologové jsou ve školách financováni nesystémově , a to výhradně z evropských fondů , a opět tedy cílem této novelizace je připravit podmínky pro to , aby v budoucnosti mohl být školní psycholog financován systémově ze státního rozpočtu . A opět bych zde mohl přidat , že je toto povolání velmi přínosné , především v souvislosti s nárůstem školní neúspěšnosti a osobních problémů dětí a žáků . A opět ostatní pracovníci škol nemají kapacitu kromě výuky se věnovat také této odborné péči o děti a žáky . Opět i tato podpůrná profese byla již ověřena . Prosím o vaši podporu a děkuji za pozornost . Místopředseda PSP Vojtěch Pikal Děkuji . A jako další je do obecné rozpravy přihlášen pan poslanec Staněk Antonín . Prosím , máte slovo . Poslanec Antonín Staněk Děkuji za slovo , pane předsedající . Vážené paní poslankyně , vážení páni poslanci , vážený pane ministře , kolegyně a kolegové , je samozřejmě přirozené , že ne každý návrh zákona vyvolává u nás poslanců potřebu být přítomni v sále a poslouchat jednotlivá vystoupení jednotlivých poslanců a poslankyň , kteří k vám hovoří s cílem prostřednictvím argumentů vás přesvědčit o svém případném návrhu , případně o návrhu , který zde předkládáte jako prostředník občanů České republiky , našich voličů . Rozumím tomu , že v okamžiku , kdy se v Poslanecké sněmovně rozhoduje o tom , zda bude , či nebude prodloužen nouzový stav , jsou lavice plné . Rozumím tomu , že v okamžiku , kdy se v Poslanecké sněmovně bude hovořit o státním rozpočtu , budou lavice plné . Ale kdy jindy by měly být lavice Poslanecké sněmovny plné , než když se hovoří o našem českém školství ? O školství , které připravuje budoucí generace pro výkon jejich profesí , pro výkon jejich povolání ? Kdy jindy mají být plné poslanecké lavice než v okamžiku , kdy se hovoří o tak významném a důležitém segmentu našeho života , kterým školství bezesporu je ? Já rozumím tomu , že vystoupení nás poslanců nejsou zajímavá . Vnímám to v bedlivém rozhovoru pana ministra školství s předkladatelem tohoto zákona (u stolku zpravodaje) , protože myslím si , že pan ministr školství nechce poslouchat , co tady bude znít . Ale já samozřejmě rozumím tomu , je to jako ve škole . Mohu napomínat , mohu si požádat o žákovskou knížku , ale pak to všechno stejně bude záležet na rodičích , jestli tu poznámku jenom podepíší s konstatováním , že pan učitel je hloupý , a nebudou to řešit , anebo naopak domluví žáčkovi , že by bylo vhodné , aby ve škole dával pozor a věnoval respekt svému pedagogovi . Nicméně pokud pan ministr potřebuje pokračovat v rozhovoru , budu to respektovat . Vážené kolegyně a kolegové , není tomu tak dávno , co byly naše mailové schránky zahlceny desítkami , možná i stovkami mailů . Ty první v té první velké vlně bojovaly za práva slepic , bojovaly za to , aby byl ukončen klecový chov slepic . Mezi těmi desítkami , možná stovkami mailů se možná ztratily některé rozumné maily , které bychom rádi přečetli , ale bylo tomu tak . Později to byly desítky a stovky mailů , které se vždy recipročně vracely v situaci , kdy jsme rozhodovali o prodloužení nouzového stavu . Jsou to maily , které hovoří o tom , co bychom měli a neměli udělat s novelou zákona , nebo se zákonem o očkování proti covidu . Jsou to maily , které bojovaly proti cvičení zvířat v cirkusech . Ale mailů , které by hovořily o tom , co je dobré a co není dobré v oblasti českého školství , mnoho nepřicházelo . Možná učitelé , učitelky , ředitelé a ředitelky , akademičtí pracovníci pedagogických fakult nejsou napojeni na desítky , možná stovky spolupracovníků , kteří automaticky rozesílají nám poslancům maily . Je to pro ně nedůstojné , je to pro ně nepřijatelné .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities