ps2017-045-03-004-372.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2020-05-05 ps2017-045-03-004-372 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(18.50 hodin) Místopředseda PSP Tomio Okamura Přistoupíme tedy nyní k projednávání vládního návrhu zákona , kterým se mění zákon č . 137 / 2020 Sb . , o některých úpravách v oblasti evidence tržeb v souvislosti s vyhlášením nouzového stavu , sněmovní tisk 849 - zkrácené jednání . Předložený návrh uvede místopředsedkyně vlády a ministryně financí Alena Schillerová . Paní ministryně , prosím , ujměte se slova . Místopředsedkyně vlády a ministryně financí ČR Alena Schillerová Děkuji za slovo , pane místopředsedo . Dámy a pánové , dovolte mi představit vám návrh zákona , kterým se mění zákon 137 / 2020 , o některých úpravách v oblasti evidence tržeb v souvislosti s vyhlášením nouzového stavu . Uvedený zákon byl přijat v reakci na vyhlášení nouzového stavu z důvodu rozšíření onemocnění COVID - 19 a na opatření , která značně omezují výkon podnikatelské činnosti . Podle současného znění uvedeného zákona se ruší povinnosti podle zákona o evidenci tržeb , a to po dobu trvání nouzového stavu v rozsahu všech povinností vyplývajících ze zákona o evidenci tržeb s výjimkou povinnosti zacházet s autentizačními údaji , certifikátem pro evidenci tržeb a blokem účtenek tak , aby poplatník předešel jejich zneužití , a v období dalších tří měsíců v rozsahu evidenční povinnosti a povinnosti umístit informační oznámení . V současné době je nouzový stav prodloužen do 17 . května 2020 . K plnému náběhu evidence tržeb by tedy došlo od 19 . srpna 2020 s tím , že poplatníci by měli tři měsíce na přípravu , na zahájení , případně znovuzahájení evidování tržeb , mimo jiné na vyzvednutí autentizačních údajů a bloků účtenek na finančním úřadu . S ohledem na současný aktuální vývoj a rozsah hospodářských dopadů na podnikající subjekty se proto tímto návrhem navrhuje , aby poplatníci v tuto chvíli byli od těchto povinností osvobozeni po delší dobu , než je obsah původního zákona , a navrhuje se prodloužení tohoto období do konce roku 2020 . Povinnost evidovat tržby a povinnost umístit informační oznámení tedy začne platit od 1 . ledna 2021 s tím , že poplatníci budou mít před tímto datem tři měsíce na přípravu zahájení či opětovné zahájení plnění evidenční povinnosti , a to jak ti , kteří tržby evidovali již před zahájením stavu a potřebují např . zažádat o autentizační údaje nebo chtějí evidovat ve zvláštním režimu , tak ti , kterým povinnost evidovat tržby vzniká až na základě spuštění poslední fáze evidence tržeb . To je zajištění dostatečného prostoru pro přípravu na evidenci tržeb v běžném režimu nebo o požádání o zvláštní režim . Děkuji za pozornost . Místopředseda PSP Tomio Okamura Tak . Rozpočtový výbor , jemuž byl vládní návrh zákona přikázán rozhodnutím předsedy , jej projednal a přijal usnesení , které vám bylo doručeno jako sněmovní tisk 849 / 1 . Nyní prosím , aby se slova ujala zpravodajka rozpočtového výboru paní poslankyně Miloslava Vostrá a informovala nás o projednání tohoto návrhu ve výboru a případné pozměňovací návrhy odůvodnila . Paní zpravodajko , máte slovo . Poslankyně Miloslava Vostrá Vážený pane místopředsedo , členové vlády , kolegyně , kolegové , dovolte , abych vás seznámila s návrhem usnesení rozpočtového výboru . Ten dneska projednal tento návrh novely a došel k následujícímu usnesení . Po úvodním slově , po zpravodajské zprávě a po rozpravě rozpočtový výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu I . navrhuje Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR , aby se o návrhu zákona konala obecná rozprava ; II . navrhuje Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR , aby se vedla podrobná rozprava ke třem částem návrhu zákona ; III . navrhuje , aby Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR své jednání ukončila nejpozději do 24 hodin dne 6 . května 2020 ; IV . doporučuje Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR , aby s vládním návrhem zákona , kterým se mění zákon č . 137 / 2020 Sb . , o některých úpravách v oblasti evidence tržeb v souvislosti s vyhlášením nouzového stavu , vyslovila souhlas bez připomínek ; V . zmocňuje zpravodajku výboru , aby s tímto usnesením seznámila schůzi Poslanecké sněmovny a ve spolupráci s legislativním odborem Kanceláře Poslanecké sněmovny provedla příslušné legislativně technické úpravy . Co se týká samotného projednávání v rozpočtovém výboru , tak přestože usnesení je bez připomínek , některými zástupci některých politických klubů byly avizovány pozměňovací návrhy , se kterými nás určitě seznámí jak v obecné , tak poté v podrobné rozpravě . Tolik k projednávání tohoto tisku v rozpočtovém výboru . Děkuji . Místopředseda PSP Tomio Okamura Tak . Nyní rozhodneme , zda povedeme obecnou rozpravu . Já svolám poslance do sálu . Zagonguji . Já myslím , že jsme tady v dostatečném počtu . Já zahajuji hlasování . Kdo je pro ? Kdo je proti ? Hlasování číslo 158 , přihlášeno 88 poslanců , pro 80 , proti žádný . Návrh byl schválen . Otevírám tedy obecnou rozpravu . Jako první se přihlásil pan poslanec Vojtěch Munzar . Jenom upozorňuji , že máme 18.55 , takže v 19 . hodin vás přeruším . Vy na to máte smůlu , co , protože když jsem minule řídil , tak také jste byl dokonce dvakrát přerušený . (Pobavení, oživení v sále.) Tak prosím , máte slovo . Poslanec Vojtěch Munzar Děkuji , pane předsedající , takový je už můj úděl . Vážená paní ministryně , vážené kolegyně , vážení kolegové , já bych chtěl na začátku vlastně ocenit , že zde máme návrh na delší odklad EET , protože my jsme o odkladu EET delší volali už od začátku mimořádných opatření , kdy paní ministryně nejdříve tvrdila , že to nejde , a pak , když jsme tady projednávali tu první novelu před nějakým tím týdnem , tak dávala nesouhlasné stanovisko na delší odklady . Takže já bych chtěl ocenit , že tady máme konečně návrh na delší odklad EET . Ale co považuji v té debatě a ve vyjádření paní ministryně k tomuto zákonu za velmi cenné , tak je to takové nepřímé přiznání , že EET je zátěží pro podnikání a že vlastně ekonomiku dusí . Jistě si vzpomínáte všichni tady na tu dlouhou debatu , kterou jsme vedli nad novelou zákona , která by měla přinést třetí a čtvrtou vlnu , když jsme v obhajobě ze strany nejenom Ministerstva financí , ale ze strany vládních lavic slyšeli , že to vlastně žádný problém není a náklady pro podnikatele jsou minimální . Dnes sama paní ministryně financí uvedla , že to je zátěž pro podnikání , a dává návrh na odklad , a abych citoval přesně : abychom nechali ekonomiku pořádně nadechnout , což je přímá citace z twitteru paní ministryně . Ale on ten odklad neznamená , že ti , kdo již EET mají , tak s tím najednou nemají žádné náklady , protože ti stále i přes ten odklad musí platit licence , software , připojení na internet apod . A dodnes mnozí z nich nemají žádné tržby . Co to nadechnutí tedy vlastně znamená ? U těch stávajících odklad znamená , že nemusí evidovat , nechodí kontroly a nejsou kontrolováni kontrolními nákupy a nadměrnými pokutami za minutový rozdíl např . mezi prodejem a zavedením prodeje do systému EET , za neadekvátní . . . pokutami za nezaúčtování krabičky tic tacu 71 letou důchodkyní , a mohl bych pokračovat dál a dál . To jsou všechny příklady a příběhy , které v médiích známe . A tyto příběhy v EET samotné přineslo . EET totiž přineslo tresty nikoliv za snahu vyhnout se placení daní , ale za mnohá drobná administrativní pochybení většinou zaměstnanců těch podnikatelů .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities