ps2017-045-02-007-004.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2020-04-22 ps2017-045-02-007-004 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(17.00 hodin) Dovoluji si ještě poznamenat , že na návrhu se podíleli tady zástupci Svazu obchodu a cestovního ruchu , Asociace malých a středních podniků a živnostníků a Komory daňových poradců . Děkuji vám za pozornost a dovoluji si požádat o podporu tohoto návrhu . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Pikal Děkuji . Rozpočtový výbor , jemuž byl návrh zákona přikázán rozhodnutím předsedy , jej projednal a přijal usnesení , které vám bylo doručeno jako sněmovní tisk 830 / 1 . Nyní prosím , aby se slova ujal zpravodaj rozpočtového výboru pan poslanec Kamal Farhan , informoval nás o projednání tohoto návrhu ve výboru a případné pozměňovací návrhy odůvodnil . Prosím . Poslanec Kamal Farhan Vážený pane předsedající , dámy a pánové , většinu toho už tady paní ministryně sdělila . Já jenom se tedy pokusím stručně shrnout ještě jednou , o co v této novele jde . S ohledem na skutečnost , že omezení hospodářské činnosti související se vznikem a rozšířením onemocnění COVID - 19 způsobeného novým koronavirem nadále trvají , navrhuje se pokračovat ve zmírňování dopadů těchto omezení na osoby samostatně výdělečně činné prostřednictvím prodloužení období . Návrhem zákona dojde k vytvoření druhého bonusového období , za které je kompenzační bonus poskytován , a to od 1 . května do 8 . června 2020 , tedy do dne , kdy je podle současných předpokladů očekáváno ukončení klíčových opatření . S ohledem na nemožnost predikovat , jak dlouho bude ještě pokračovat tato část , je zde navrženo i třetí období a toto období se navrhuje upravit též ; třetí období , v jehož případě bude stanoveno , respektive určeno , jeho přesné délky , ponecháno na úpravě nařízením vlády . Zákon nicméně v tomto ohledu stanoví časový limit do 31 . srpna 2020 , který nemůže být vládou při určení délky třetího bonusového období překročen . Ostatní parametry poskytování stávajícího kompenzačního bonusu , tedy zejména okruh osob , které na něj mohou mít nárok , jakož i jeho výše zůstávají zachovány . A teď bych si vás dovolil seznámit s usnesením rozpočtového výboru z 37 . schůze ze dne 21 . dubna 2020 k vládnímu návrhu zákona , kterým se mění zákon č . 159 / 2020 Sb . , o kompenzačním bonusu v souvislosti s krizovým opatřením v souvislosti s výskytem koronaviru SARS - CoV - 2 , sněmovní tisk 830 , projednávání ve stavu legislativní nouze . Po úvodním slově paní ministryně financí Aleny Schillerové , zpravodajské zprávě poslance Farhana a po rozpravě rozpočtový výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu I . navrhuje Poslanecké sněmovně , aby se o návrhu zákona konala obecná rozprava ; II . navrhuje Poslanecké sněmovně , aby se vedla podrobná rozprava ke všem částem návrhu zákona ; III . navrhuje , aby Poslanecká sněmovna své jednání ukončila nejpozději do 24.00 hodin dne 22 . dubna 2020 ; IV . doporučuje Poslanecké sněmovně , aby s vládním návrhem zákona , kterým se mění (zákon) č . 159 / 2020 Sb . , o kompenzačním bonusu v souvislosti s krizovými opatřeními v souvislosti s výskytem koronaviru , vyslovila souhlas ve znění pozměňovacích návrhů přijatých Poslaneckou sněmovnou ; V . zmocňuje zpravodaje výboru , aby vás s tímto seznámil a spolu s legislativním odborem Kanceláře Poslanecké sněmovny provedl příslušné legislativně technické úpravy . Takže to je za mě usnesení výboru . Místopředseda PSP Vojtěch Pikal Ano , děkuji . To bylo úvodní slovo . A nyní tedy výbor navrhl , abychom postupovali standardním postupem , tedy , aby proběhla obecná rozprava . Pokud nikdo nenavrhuje jiný postup , tak já obecnou rozpravu otevírám , mám zde několik přihlášek a jako první je s přednostním právem pan předseda Kalousek a pak tam vidím další přednostní právo . Prosím , pane předsedo . Poslanec Miroslav Kalousek Děkuji za slovo , pane předsedající . Dámy a pánové , dovolte mi , abych vás ve stručnosti požádal o podporu dvou pozměňovacích návrhů , oba dva předložila široká skupina poslanců . Jeden se týká příspěvků na fixní náklady a ten druhý se týká definice subjektů kompenzačního bonusu . K oněm fixním nákladům jsem vás už dvakrát obtěžoval a dovolím si potřetí . Program Pětadvacítka , tedy kompenzační bonus , je poměrně rychlý a fungující - a tady je potřeba vyseknout poklonu Ministerstvu financí , na rozdíl od jiných programů tenhle funguje opravdu hbitě - který zajistí nějakou podporu na živobytí osobám samostatně výdělečně činným . Na živobytí . Neřeší však vůbec nic živnostem , kterým bylo zakázáno ze dne na den vydělávat , nebo jim to bylo výrazně omezeno , a ony ke svému provozu platí poměrně vysoké fixní náklady a teď se dozvěděly , že ten stav bude trvat tři měsíce . Řada z nich bude mít zavřeno až do 8 . června . Je samozřejmě možné - a já to nepodrobuji kritice - nařízením vlády v této výjimečné situaci někomu nařídit , že musí zavřít svoji provozovnu , ale není možné necítit se odpovědný za fixní náklady , které po dobu zavření ten člověk musí platit , i když si nesmí vydělat ani korunu . Diskutovali jsme o tom několikrát . Paní ministryně mnohokrát říkala , že nelze vyčíslit náhradu škody , a já tady s ní souhlasím , to by se vyčíslovalo poměrně velmi špatně , ale také se vůbec nepohybujeme v rozměru náhrady škody . Dokonce se nepohybujeme ani v rozměru úhrady celých těch fixních nákladů . Prosíme o příspěvek . O příspěvek na ty fixní náklady . Když jsme projednávali kompenzační bonus minule , navrhovali jsme 100 % nájemného těm , kteří mají zakázáno provozovat , kteří byli ze dne na den na nule , a 80 % těm , kteří mají omezeno . Chcete - li dva typické příklady , kadeřnictví , restaurace . Kadeřnictví musí mít zavřeno , restaurace musí být silně omezena . To neprošlo . Nechceme se úplně vzdát té myšlenky , že byste byli úplně lhostejní k osudu , k těmto živnostem , a prosíme vás tedy alespoň o příspěvek na ten nájem ve třech kompromisních variantách . Již ne 100 / 80 , ale 60 / 40 varianta první , 50 / 30 varianta druhá , 40 / 20 varianta třetí . Uvědomte si prosím , že někdo , kdo platí 100 tisíc korun nájem , k tomu ještě služby a pojištění , že pro něj ten kompenzační bonus opravdu není řešením , a že pokud mu nepřispějeme na ty fixní náklady , tak poměrně značné procento těch provozů už neotevře , protože je chiméra se domnívat , že má někdo více jak tříměsíční rezervy . Je chiméra se domnívat , že v ohroženém sektoru mu někdo půjčí . Dokonce všichni víme , že programy pana ministra Havlíčka , ať už je tam jakákoliv číslice Covidu , že právě ti z těch nejohroženějších sektorů , ať už je to gastro , nebo turismus , dostávají od bank : my víme , že jste v průšvihu , ale my vám nepomůžeme , protože jste v průšvihu a podnikáte v ohroženém sektoru . No to on ví taky , proto žádá o státní podporu a tu nedostane . A pokud těmhle živnostem a provozům nepřispějeme přímo na jejich fixní náklady , o spoustu z nich přijdeme . Já pořád ještě chci věřit , že to není zlý úmysl , a moc vás prosím , abychom jim na ty fixní náklady alespoň přispěli . Tak to je ten jeden pozměňovací návrh , ke kterému se jistě přihlásí i pan poslanec Skopeček .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities