ps2017-040-02-004-210.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2020-01-22 ps2017-040-02-004-210 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(11.20 hodin) Poslanec Josef Kott Děkuji za slovo , pane místopředsedo . Já bych chtěl předně poděkovat za přístup pana předkladatele . Já jsem ve druhém čtení podrobně popsal svůj pozměňovací návrh , a proto už jenom stručně ho zkusím představit . V návrhu jde především o včasnost zásahu . Chceme mít jistotu , že odtahová služba bude na místě kolize včas a že bude schopna kvalitně zasáhnout a odtáhnout vozidlo , a tím připravit a udělat i ty nejnutnější práce . Proto ŘSD na dálnicích nasmlouvalo v otevřeném výběrovém řízení velké odtahové služby a udělalo metodiku a jasné postupy pod tvrdými sankcemi , kde jde o rychlost a přesnost zásahu , aby vozidlo bylo co nejdříve z dálnice odstraněno . To znamená , minimalizovat kolony , které by tam mohly vznikat . Volání přímo těm zkušeným odtahovým službám , které se tím zabývají , to zaručí a častokrát se to i osvědčilo . Volání přes dispečink asociace může fungovat , ale ukazuje se , že ty časy dojezdů jsou daleko delší . Přiznávám , že oba modely jsou možné , ale cílem mého pozměňovacího návrhu je skutečně rychlost odtahu . Není jisté , že toto dispečink asociace zabezpečí , když cílem bude pro něj šetřit peníze pojišťoven a nebude to nikoli ( ? ) rychlý zásah . Na druhou stranu je třeba přiznat , že je třeba zvýšit tlak na odtahové služby , aby výkazy zásahů byly adekvátní a odpovídající . Musím se ohradit i proti tomu , že není pravda , že zásah přes odtahové služby bude pomalejší . Zkušenosti jsou úplně opačné . S problematikou a se stanovisky je nutné se důkladně seznámit a nechat si asi dále situaci vysvětlit . Prioritou je jednoznačně včasnost zásahu , aby dálnice byla vždy co nejdříve průjezdná . Za to musí někdo plně ručit . Jde hlavně o lidi čekající v kolonách , a nikoliv o zisk pojišťoven . Vzhledem k tomu , že i Ministerstvo dopravy není úplně spokojené se současným stavem řešení odtahů z dálnice , ale současně se vyslovilo proti mému pozměňovacímu návrhu , dovoluji si navrhnout podle jednacího řádu § 95 odst . 2 opakování druhého čtení a v součinnosti s Ministerstvem dopravy vyprecizovat tento můj pozměňovací návrh , aby ředitelství silnic jako garant plynulosti dopravy se mohlo k tomu vyjádřit a dopracovat tam to , co mu chybí . Děkuji za pozornost . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu poslanci Kottovi , nyní pan poslanec Polanský v rozpravě . Prosím , pane poslanče , máte slovo . Poslanec Ondřej Polanský Děkuji za slovo . Můj příspěvek bude krátkou reakcí na příspěvek kolegy Kotta , neboť některá z těch rizik , která . . . Takhle : Potřebu rychleji odstraňovat auta z dálnice asi vnímáme všichni . Nicméně některá z těch rizik , která on zmínil a která vlastně představuje i Ministerstvo dopravy a Česká kancelář pojistitelů , je potřeba zmínit i tady . Dovolím si ocitovat krátce nesouhlas Ministerstva dopravy . Pozměňovací návrh omezuje okruh subjektů , které může policista vyzvat k odstranění vozidla z dálnice , a to pouze na vlastníka dálnice . V současné době vozidlo tvořící překážku provozu na dálnici je povinen odstranit na výzvu policisty buď původce překážky , tj . řidič , nebo vlastník dálnice . Policista při tom posuzuje nejvhodnější řešení provedení odtahu vozidla a zjišťuje , zda je případně odtahová služba původce překážky schopná zajistit její včasné odstranění , či zda je efektivnější vyzvat k odstranění vozidla vlastníka , resp . správce dálnice . Tuto možnost nový návrh omezí . Z mého pohledu se tak zhorší vlastně kvalita a rychlost odtahování z dálnice a obrovský problém je , že v tomto případě dojde k přihrání byznysu jedné privilegované skupině odtahových služeb , a to té , kterou zasmluvnilo ŘSD . Kolega tady mluvil o otevřeném výběrovém řízení , což je věc , kterou bych v jedné větě s Ředitelstvím silnic a dálnic určitě nepoužíval . Varuji před výraznými riziky tohoto návrhu , před zvýšením ceny a souhlasím s návrhem vrácení do druhého čtení , pokud bychom to chtěli nějak řešit . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu poslanci Polanskému . Nyní pan poslanec Leo Luzar v rozpravě . Máte slovo , pane poslanče . Poslanec Leo Luzar Vážený pane místopředsedo , dámy a pánové , já se budu zaobírat dvěma věcmi . První věc , kterou jsem již otevřel na hospodářském výboru , který tento návrh projednával . Všichni jsme v nějaké úrovni zastoupení svých politických stran , svých názorů a snažíme se předložit ve Sněmovně co nejlepší zákony . Mnozí z vás , já jsem si vyzkoušel , jak je problematické napsat nějakou novelu zákona . Dáte mi za pravdu , že to vůbec není jednoduché . (V sále je trvalý hluk.) Kolega Dolínek , vaším prostřednictvím , pane místopředsedo , dal návrh vcelku jednoduchého zákona , je jeho předkladatelem , je jeho nositelem . Odpracoval si na tom návrhu mnoho hodin . Musel to konzultovat s právníky . Musel to konzultovat také napříč s ostatními kolegy a odborníky a doufal , že tento návrh bude přijat . Co se stalo ? Tento návrh samozřejmě otevírá patřičný zákon , ke kterému se vztahuje , a dle mého názoru toho bylo zneužito . Zneužito ostatními kolegy , kteří mu k tomu návrhu začali přihazovat své pozměňovací návrhy . Ne aby si připravili vlastní návrh , využili ho jako nosič a přihodili mu další návrhy k projednávání . Jsou to možná jednodušší návrhy , možná naopak složitější , ale co to pro toho poslance , který připravil vlastní návrh , znamená ? Znamená to dostat se do role , kterou tady vedle kolega zrovna má , jinými slovy garanta toho zákona , a musí se vypořádávat s těmi připomínkami , musí hledat oponenturu ministerstva , musí se s návrhy , které mu ti ostatní kolegové sobecky hodili na záda , vypořádat . To považuji za absolutně neseriózní vůči kolegovi , který se rozhodl , že se pokusí v nějaké , řekněme , drobnější věci upravit zákon . Upozorňoval jsem na to na hospodářském výboru a docela důrazně jsem všechny prosil - Místopředseda PSP Vojtěch Filip Pane poslanče , já vás přeruším a požádám sněmovnu o klid . Prosím , pokud diskutujete na jiné téma , tak v předsálí , ať můžeme tento pro dnešek poslední bod třetích čtení dokončit . Děkuji . Pokračujte . Poslanec Leo Luzar Upozorňoval jsem na to na hospodářském výboru a říkal jsem , pevně věřím , že ty návrhy , které tady projednáváme a dostáváme , jsou už poslední návrhy , které někdo použije jako snahu - použiji to slovo - přiživit se na práci druhého a prosadit v rámci Sněmovny . A také jsem všechny varoval , že pevně věřím , že když jsme se dohodli na hospodářském výboru a došli jsme k nějakému konsenzu nad návrhy , které přišly , a probírali jsme to velice podrobně , že tedy tento návrh , který má svého nositele , a je to jeden náš kolega , projde i touto Sněmovnou . Co jsem se dneska ráno dozvěděl ? Dozvěděl jsem se , že je snaha tento návrh vrátit . Přesně to , na co jsem upozorňoval , že nastane a že dojde k tomu zneužití , a jeho roční práce je dána vniveč . Může se možná vrátit do druhého čtení , ale také nemusí . A to považuji za silně neseriózní z naší strany . A teď mi dovolte konkrétně k tomu návrhu , ke kterému se vede celá debata , proč je snaha tento návrh vrátit do druhého čtení . Návrh kolegy Josefa Kotta , vaším prostřednictvím , je špatný . Na hospodářském výboru byl projednán , je k tomu stanovisko ministerstva - negativní . A ano , možná v jeho úmyslu bylo pomoci věci , ale tak jak je předán a podán , je špatný . Nedá se pro něj hlasovat . Jako důkaz tady mohu uvést , píše se zde : vozidlo se odstraní na náklad jeho provozovatele . Jinými slovy , když vás na konkrétní dálnici bude odtahovat provozovatel , třeba ta SÚS , tak vám vystaví fakturu , vy to zaplatíte , neboť vy jste provozovatel vozidla , a budete si muset u své pojišťovny žádat o proplacení tohoto odtahu . Tak se tento bod dá také číst . A jaká je dneska situace ? Dneska se nabouráte kdekoliv v republice , máte pojistku , a drtivá většina pojistek , snad všechny , zajišťují odtah nepojízdného vozidla v ceně pojistky . Čili vy pouze zavoláte svoji pojišťovnu , protože se stala nehoda do určitého finančního limitu , kdy nemusíte volat policii - upozorňuji , nemusíte volat policii , pouze si zavoláte své pojišťovně a ona se o všechno postará . Vy to uděláte , ona přijede , odtáhne vás , nemusíte za to platit .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities