ps2017-039-01-002-006.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2019-11-26 ps2017-039-01-002-006 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(15.40 hodin) Je to zároveň cesta , jak metodicky zjednodušit celý proces stavebního řízení , sjednotit ho napříč celou Českou republikou , aby nevznikaly na jednotlivých stavebních úřadech různé žádosti o stavební povolení , ale aby ta centrální možnost , ten portál stavebníka , ukotvil jednotnou podobu žádostí i těch jednotlivých procesů , které do toho budou zapojeny . Je to cesta , jak celý proces zastřešit elektronicky v 21 . století moderním způsobem : nebudovat zbytečně nějaký kamenný nový úřad , ale vydat se elektronickou moderní cestou a umožnit , aby jednotlivé orgány na sebe v rámci samotného procesu viděly , dokázaly spolu lépe komunikovat a koordinovat své kroky . Je to cesta ke zrychlení a zjednodušení . Je to cesta , která se nabízí , je výsledkem práce jednotlivých lidí z ministerstev , z odborných pracovních skupin a samozřejmě také z Poslanecké sněmovny . Jsem přesvědčen , že v té podobě , jak je předkládána , už sama o sobě je blýskáním na lepší časy , znamená jasné zrychlení , zjednodušení stavebního řízení . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji . A ještě než budeme pokračovat , přečtu omluvy došlé předsedovi Sněmovny . Omlouvá se pan poslanec Dominik Feri dnes do 19 hodin a dále mezi 15.30 a 19.00 z rodinných důvodů pan poslanec Bžoch . Nyní konstatuji , že návrh jsme v prvém čtení přikázali k projednání výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj jako výboru garančnímu . Usnesení výboru vám byla doručena jako sněmovní tisky 525 / 2 a 525 / 3 . Nyní požádám zpravodaje výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj pana poslance , předsedu výboru Ivana Bartoše , aby nás informoval o projednání ve výboru a případné pozměňovací návrhy odůvodnil . Máte slovo , pane poslanče . Poslanec Ivan Bartoš Vážené dámy , vážení pánové , pane předsedající , já již nebudu hovořit k meritu tohoto zákona . Myslím si , že vyčerpávající přehled , co vše tento zákon adresuje , zde zazněl od pana poslance Martina Kupky v úvodní řeči . Ten zákon měl podobnou trajektorii jako předchozí zákon , o kterém jsme hovořili - bankovní identita . Já jsem rád za to , že i s podporou tady poslaneckého klubu ANO a předsedů klubů se nám daří projednávat tyto zákony tak , abychom stíhali ty termíny , které jsme si dali vskutku šibeniční . Projednávání tohoto návrhu zákona na výboru - výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj projednal sněmovní tisk na své 29 . schůzi 14 . listopadu . Po vyslechnutí zpravodajské zprávy a po odůvodnění komplexního pozměňovacího návrhu panem poslancem Martinem Kupkou a následné rozpravě přijal výbor usnesení , kterým doporučuje Poslanecké sněmovně tisk 525 projednat a schválit ve znění přijatého komplexního pozměňovacího návrhu dle usnesení výboru , které máte k dispozici jako sněmovní tisk , jak již zaznělo 525 / 3 . Dále avizuji , že dle předběžné dohody u tohoto tisku v podrobné rozpravě budeme navrhovat taktéž zkrácení , nebo hlasování o zkrácení lhůty mezi druhým a třetím čtením z těch čtrnácti dní na sedm dní . Máme možnost probrat tento zákon ve třetím čtení opět na výboru pro veřejnou správu již tento čtvrtek . Já bych tímto asi ukončil svoji zpravodajskou zprávu . Jenom tady od pana poslance Kupky zaznělo , že by se přihlásil ke komplexnímu pozměňovacímu návrhu . Já si nejsem jistý , jestli to je nutné v podrobné rozpravě udělat , neboť ten komplexní pozměňovací návrh je součástí usnesení výboru , ale s tím se popasujeme případně v podrobné rozpravě . Nicméně i tento komplexní pozměňovací návrh podobně jako v předcházející legislativě bankovní identity je chápán a je i v usnesení výboru nositelem této legislativní změny jako ten klíčový , proto pozměňovací návrhy by měly být již načítány k tomuto pozměňovacímu návrhu . O tom může Sněmovna v podrobné rozpravě taktéž hlasovat , ale myslím si , že to není nutné . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji za slovo zpravodaje . Otevírám obecnou rozpravu , do které se přihlásil jako první poslanec Ondřej Profant . Prosím , pane poslanče , máte slovo . Poslanec Ondřej Profant Tak dobré odpoledne . Já si myslím , že ten návrh velmi podrobně již představil pan kolega Martin Kupka . My velmi vítáme vznik digitální technické mapy , která opravdu má ten potenciál ovlivnit rychlost stavebního řízení , což je jedna z věcí , které notoricky trápí naše občany . Já bych tedy chtěl jenom zdůraznit , že to současné znění i to znění pozměňovacího návrhu je zatím jenom první krok a nesmíme zapomenout na to , že na tom dále budeme muset pracovat , a to na všech úrovních , jak u implementace těch digitálních technických map na krajích , tak dalším posunováním legislativy , aby se veškerá vyjádření a stanoviska stala automatizovaná , nebo se brala automatizovaně z těch map , které vzniknou . A to ještě není samozřejmé a bude to ještě další práce . My jsme dokonce na to schválili doprovodné usnesení výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj . Takže já doufám , že tohle půjde hladce . Já jsem k tomuhle návrhu připravil dva pozměňovací návrhy . První , který se skrývá pod číslem 3645 , řeší , aby veškeré informace , které jsou v digitální technické mapě veřejné , byly zároveň otevřenými daty dle zákona 106 . Toto je pouze drobná technikálie , abychom opravdu měli sladěné výstupy , které produkuje naše veřejná správa , byly dále použitelné . To se může velmi hodit různým projektantům atd . , kteří nepotřebují pracovat s mapou jako s obrázkem , ale potřebují pracovat opravdu s otevřenými daty , která si můžou importovat třeba do svého softwaru , v kterém pracují apod . Myslím , že na tomto pozměňovacím návrhu není nic sporného a jenom to dává jasnější návod pro ty kraje a ministerstvo , jak to reálně implementovat , což je největší problém těch digitalizačních věcí , ta implementace . Druhý pozměňovací návrh 3643 ruší neveřejnou část portálu digitální technické mapy . Může se zdát , že některé informace je třeba utajovat , ale takové informace se nedostanou ani do té digitální technické mapy , pokud jde o věci , které si vyžádá policie , zpravodajské služby , armáda apod . To se tam už teď nedostane . Ta neveřejná část je pouze něco , co si vylobbovala nějaká skupina , a vlastně není vůbec jasné , k čemu to je . Chci podotknout , že v Praze již digitální technická mapa funguje několik let , víc jak tři , a má pouze veřejnou část . A nedělá to tu žádné problémy . Myslím si , že Praha se ekonomicky rozvíjí a že ani správci sítí s tím nemají problém . Proč toto navrhuji ? Tak za prvé proto , že každá mapa má být podle mě úplná , což je velmi důležité . A za druhé proto , že to výrazně zlevní implementaci těch systémů . Já vím , že se tady hovoří o tom , že na to budou využity nejspíše prostředky z Evropské unie , ale to jsou také veřejné peníze . A já si nemyslím , že je potřeba komplikovat systémy tam , kde to není nezbytně nutné . A až se budeme zase divit , proč jsou v novinách články o tom , jak jsou ty systémy předražené , popřípadě jak si kraje budou stěžovat , že na to nemají peníze , jako třeba Pardubický , který nám napsal včera , tak tohle je cesta . Zlevněme tu specifikaci , nevymýšlejme tam věci , které jenom přidávají zbytečnou komplexitu , neodůvodněnou , a bude to mnohem jednodušší . Už teď státní správa dává 8 , 5 mld . ročně na IT a to je podle mě nepřiměřené . Takže tyto dva pozměňovací návrhy ještě načtu v podrobné rozpravě . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu poslanci Ondřeji Profantovi . Kdo dál v obecné rozpravě ? Pokud nikoho nevidím , obecnou rozpravu končím . Ptám se , jestli je zájem o závěrečná slova . Od pana Martina Kupky není , od pana zpravodaje také není zájem o závěrečné slovo . Otevírám rozpravu podrobnou . Do té je jako první přihlášený pan zpravodaj , tentokrát v roli navrhovatele v podrobné rozpravě . Připraví se kolega Profant a Martin Kupka . Máte slovo , pane poslanče .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities