ps2017-035-02-020-013.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2019-10-16 ps2017-035-02-020-013 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(17.20 hodin) Do zákona o silniční dopravě se dále včleňuje speciální úprava vůči zákonu o zaměstnanosti , která navazuje na unijní předpisy v oblasti vysílání pracovníků v rámci poskytování služeb , a navrhuje se stanovit , že kopie dokladů prokazujících pracovněprávní vztah s řidičem budou muset být v případě zahraničních dopravců k dispozici ve vozidle . Zakotvení předmětné povinnosti do zákona o silniční dopravě umožní projednávání příslušného přestupku dopravními úřady , což zefektivní správní postih , jenž v současnosti není ze strany inspektorátů práce prováděn v dostačujícím rozsahu . Změny obsažené v předloženém návrhu se dotýkají též licenčního řízení , ve kterém dochází k dílčímu upřesnění postupů při vydávání závazných stanovisek dotčených úřadů tak , aby v důsledku nečinnosti těchto úřadů nedocházelo k excesivnímu prodlužování licenčního řízení . V návaznosti na poznatky z aplikační praxe se provádí i další dílčí úprava v zákoně o silniční dopravě . Děkuji za pozornost . Místopředseda PSP Vojtěch Pikal Také děkuji . Návrh jsme v prvém čtení přikázali k projednání hospodářskému výboru jako výboru garančnímu . Usnesení výboru byla doručena jako sněmovní tisky 431 / 1 a 2 . Prosím , aby se slova ujal zpravodaj hospodářského výboru poslanec Jan Bauer , informoval nás o projednání návrhu ve výboru a případné pozměňovací návrhy odůvodnil . Prosím . Poslanec Jan Bauer Děkuji za slovo . Vážený pane místopředsedo Poslanecké sněmovny , vážené kolegyně , vážení kolegové , podstatou tohoto zákona jsme se zabývali a byla řečena v rámci prvého čtení a i z úst pana ministra . Tady ty základní teze zazněly před malou chvílí , takže se nebudu opakovat . Chtěl bych vás jenom informovat , že hospodářský výbor se tímto návrhem zákona zabýval na dvou svých schůzích a na té druhé schůzi , což byla 30 . schůze z 25 . června 2019 , jsme k tomu návrhu zákona přijali usnesení , které , jak již bylo řečeno , je zapsáno do systému pod číslem 431 / 2 jako usnesení garančního výboru . Všichni ho tímto máte plně k dispozici , takže si dovoluji ho celé nečíst . Děkuji za pozornost . Místopředseda PSP Vojtěch Pikal Také děkuji a otevírám obecnou rozpravu , do které je přihlášeno pět poslanců . Jako první pan poslanec Pavel Staněk . Než dorazí k mikrofonu , seznámím vás s omluvou . Pan poslanec Třešňák se nám omlouvá od 18.00 do 18.45 z pracovních důvodů . Prosím , pane poslanče . Poslanec Pavel Staněk Dobré odpoledne , dámy a pánové . Děkuji za slovo , pane předsedající . Já bych ve velice stručném vystoupení chtěl jenom poděkovat vládě za návrh nového zákona , který výrazně liberalizuje podmínky pro vozy taxislužby , nicméně přesto jsou z mého pohledu dvě oblasti , které by bylo vhodné mírně upravit . Jednou z nich se zabývá pozměňovací návrh k umožnění získání licence taxislužby i mimo trvalé bydliště . Současná úprava navrhovaná novelou definuje pouze několik málo míst , kde je možné požádat o oprávnění řidiče taxislužby . Konkrétně jsou to pouze dopravní úřady příslušné podle místa trvalého , dlouhodobého , přechodného nebo jiného povoleného pobytu žadatele . Vzhledem k aktuálnímu technologickému vývoji to považuji za nepřijatelné omezení , které je v rozporu s aktuálními trendy v oblasti digitalizace a umožnění lepšího přístupu občanů ke službám státní správy . Jako příklad , který podporuje tenhle trend , bych uvedl aktivitu většiny poslanců , kteří podporují návrh zákona o právu na digitální službu . Takže proto i na základě dalších jednání se zástupci Ministerstva dopravy a také s podporou Svazu měst a obcí České republiky navrhuji , aby se tenhle institut změnil na kterýkoliv dopravní úřad . Samozřejmě se v podrobné rozpravě přihlásím ke konkrétnímu dokumentu . Druhou oblastí , která podobně opět omezuje do jisté míry efektivnost celého návrhu zákona , je oblast evidence jízd v aplikaci , respektive stávající návrh , respektive současné znění ukládá řidičům povinnost uchovávat záznam o přepravě nebo jeho kopii ve vozidle taxislužby , kterým byla přeprava poskytnuta . V případě řidičů , kteří poskytují přepravu na základě objednávky provedené elektronickými prostředky , považuji současné ustanovení za nepraktické a neadekvátní . Řidiči využívající digitální platformy mají záznam o přepravě v mobilním zařízení a asi není úplně praktické , aby mobilní zařízení nechávali stále ve vozidle , i když ho opustí . Proto navrhuji znění upravit tak , aby záznam o přepravě , nebo potvrzení o přepravě bylo po zbývající část dne , ve kterém byla přeprava poskytnuta , k dispozici u řidiče taxislužby , který přepravu poskytl . Opět se k tomu přihlásím v podrobné rozpravě . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Pikal Také děkuji a nyní prosím pana poslance Ferance , který je přihlášen do obecné rozpravy , připraví se pan poslanec Luzar . Prosím . Poslanec Milan Feranec Děkuji . Vážený pane předsedající , dámy a pánové , dovolte mi , abych vás krátce seznámil se svým pozměňovacím návrhem k tomuto sněmovnímu tisku . Na úvod uvádím , že tento pozměňovací návrh byl zpracován ve spolupráci s Ministerstvem dopravy a týká se paragrafu 35 . Když to zobecním , jedná se o odpovědnost zprostředkovatele taxislužby . Obecně zprostředkovatel odpovídá za to , že ta taxislužba nebo ta přeprava je prováděna legálně , to znamená , odpovídá za to , že je poskytnuta dopravcem , který je držitelem příslušné koncese , vozidlem , které je zapsáno v evidenci vozidel taxislužby , a řidičem , který je držitelem oprávnění řidiče taxislužby . Při opakované recidivě , porušování těchto povinností , je až nejvyšší trest - zákaz činnosti na tři roky . Podstata pozměňovacího návrhu spočívá v tom , že se omezí možnost použít tento zákaz činnosti jenom na případy , které jsou společensky asi nejnebezpečnější , respektive které ten zprostředkovatel může sám ovlivnit . Jednalo by se tedy jenom o případ , že by poskytoval taxislužbu dopravcem , který není držitelem příslušné koncese , a pokud by nevedl požadovanou evidenci zprostředkovaných přeprav . To je věc , kterou může zprostředkovatel ovlivnit sám . Netýkalo by se to už přestupků , kde ten zprostředkovatel nemůže vlastně stoprocentně zajistit plnění všech povinností . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Pikal Také děkuji a nyní prosím pana poslance Luzara , který je přihlášen do obecné rozpravy . Připraví se pan poslanec Polanský . Poslanec Leo Luzar Děkuji za slovo . Vážený pane předsedající , pane ministře , dámy a pánové , já budu velice rychlý a krátký . Tento návrh zákona byl velice obsáhle diskutován na hospodářském výboru . Zabývali jsme se tím při mnoha jednáních i seminářích , které byly pořádány . Samozřejmě stojí tady proti sobě stávající princip taxislužby oproti novým způsobům poskytování přepravy osob . Všichni jsme byli v průběhu toho projednávání zásobováni různými maily a různými návštěvami z obou dvou skupin . Čili tento návrh , které je návrhem kompromisním , k tomu se také přikláním , že asi nejlepší cesta je kompromis , a z toho titulu podpořím ty návrhy , které byly tady předloženy , vím o mnohých a u některých jsem taky připodepsán . Můj konkrétní návrh , ke kterému se přihlásím v podrobné rozpravě , se týká jednoho problému , na který se úplně zapomnělo , který jsem již avizoval při jednání s konkrétními členy , a to že existuje i speciální přeprava vozidel , jmenovitě , lidově řečeno , alkohol taxi . Jinými slovy , že vy si objednáváte službu , ale ta služba probíhá vaším osobním vozem a přijede pouze řidič , který vás odveze . Na tohle se v přípravě tohoto materiálu zapomnělo , proto můj pozměňovací návrh tuto problematiku řeší a umožňuje i nadále tuto službu nabízet . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Pikal Také děkuji a prosím pana poslance Polanského , připraví se pan poslanec Kolovratník . Poslanec Ondřej Polanský Dobrý podvečer , dámy a pánové . Dovolte mi , abych krátce představil svůj pozměňovací návrh , který se skládá vlastně ze dvou částí . Podle mého názoru se snaží odstranit dva nedostatky předkládané novely . První nedostatek vychází ze zkušeností v Praze , vychází z toho , že zprostředkovatel taxislužby může za určitých okolností převést uživatele do zvláštního režimu , kdy jsou mu do jisté míry zkresleny informace , které mu jdou . Toto se stává ve chvíli , kdy on zjistí , že uživatelem je úřední osoba ve výkonu nějakého druhu kontroly . Tento pozměňovací návrh doplňuje do zákona ustanovení , které zakazuje v těchto případech službu omezovat . V souvislosti s tím potom rozšiřuje výčet přestupků zprostředkovatele o činy směřující proti této navrhované změně .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities