ps2017-033-04-008-025.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2019-07-12 ps2017-033-04-008-025 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(12.10 hodin) Odůvodnění . S rozvojem technologií v oblasti elektronických komunikací dochází k rozvoji nástrojů sloužících při záchraně životů , ochraně zdraví či majetku . Mezi takovéto nástroje patří např . i vytváření lokalizačních zpráv ve formátu Advanced Mobile Location - dále jen AML , který je definován v technickém standardu ETSI . Konkrétně jde o tzv . služby Emergency Location Services , ELS . Je to vyvinuto společností Google . Její podpora je zavedena v koncových zařízeních jak s operačním systémem Google Android , tak i v operačním systému Apple iOS . AML je v souladu se směrnicí Evropského parlamentu a Rady 2002 / 22 / ES ze dne 7 . března 2002 o univerzální službě a právech uživatelů týkajících se sítí a služeb elektronických komunikací , tzv . směrnice o univerzální službě , a s doporučením Komise ze dne 25 . července 2003 o zpracování informací o místě volajícího v elektronických komunikačních sítích v zájmu zlepšení určení místa volajícího v rámci služeb pro tísňové volání . Jenom bych tady zdůraznil , že tato služba nyní funguje v osmi státech Evropské unie , např . Rakousko , Estonsko , Belgie , a v osmi dalších se připravuje ke spuštění v nejbližším období . Ten princip jsem už popsal . V podstatě se jedná o to , že v případě , že voláte na číslo 112 - a to zdůrazňuji , pouze na tísňovou linku - tak mobilní telefon automaticky odešle lokalizační SMS operátorovi na té tísňové lince . Aby si náhodou někdo nemyslel , že to je další způsob , jak šmírovat běžného občana , který nevolá na tísňovou linku . To bych tady velice rád zdůraznil . Já bych jenom zdůraznil , že tento nástroj může zachránit mnoho lidských životů , protože obvykle lidé , kteří jsou v nějaké špatné životní situaci , havarují na dálnici , havarují na nějaké komunikaci , tak málokdo sleduje , kde se nachází . Díky této službě bude operátor moct poslat pro toho člověka , který volá na tísňovou linku , záchranu v podstatě ihned . A co se týká té záchrany , tak bude daleko rychlejší , daleko efektivnější . Navíc odpadá jakákoli instalace aplikací do mobilního telefonu , protože spousta lidí aplikaci jako záchranka , horská služba apod . nemá nainstalovanou , takže tady to bude fungovat naprosto automaticky a zkrátí to podstatně i čas pro záchranu toho člověka , a to např . i pro horské záchranáře bude velkým přínosem , protože v terénu hor se orientovat je daleko horší . Takže systém AML SMS přinese výrazně větší efekt než doposud propagované aplikace , a nebude nutné tedy nahrávat a zkoušet aplikaci v telefonu . Funguje to plně automaticky při vytočení tísňového čísla na všech telefonech se satelitní lokalizací . To je všechno . Ještě se přihlásím potom v podrobné rozpravě . Děkuji . Místopředseda PSP Tomio Okamura Tak . Další v obecné rozpravě vystoupí pan poslanec Patrik Nacher a připraví se s přednostním právem pan zpravodaj Martin Jiránek . Prosím . (Z pléna upozornění na faktickou.) Já se omlouvám , já jsem přehlédl faktickou poznámku . Takže pan poslanec Brázdil vystoupí s faktickou poznámkou , která mi tady teď naskočila . Takže prosím , vaše dvě minuty , omlouvám se . Poslanec Milan Brázdil Děkuji . Promiňte , nechci zdržovat . Nicméně dobrý nápad , fajn , ale v současné době prosím vás mateme veřejnost . 112 , jasně , je to integrovaný záchranný systém , nicméně v případě zdravotních problémů si troufám říct , že to je zdržení - volání na hasiče , ti to přepošlou datovou větou , ano , bude se vědět , kde ten člověk je . Ale jsou tu mnohem výhodnější věci , jako je aplikace Záchranka . Ano , musí si to člověk nainstalovat , to je pravda . Na druhou stranu už přímo to jde na pult záchranky , taky se ví , kde se ten člověk nachází , a může se přímo a hned zahájit telefonní asistovaná pomoc . Tedy člověk na tom drátě neví nic , je pod tlakem , tak mu bude někdo radit . Čili já to nezamítám , je to dobrá varianta , je to něco navíc , ale chtěl bych možná i veřejnost - prosím vás , v případě zdravotních problémů i dopravní nehody atd . jde především napřed o život , teprve potom o nějaké hašení a podobné věci . Proto volejte v naší republice číslo 155 , a ne voláním 155 , ale stažením si do svého mobilního telefonu chytrou aplikaci Záchranka , která umí mnoho dalších věcí . A při jednom tlačítku , které zmáčknete , hned voláte na číslo 155 a hned operátor ví , kde se nacházíte . Není to žádné lobbování za nic , je to za zrychlení celého toho řetězce . Snahou je být u vás co nejdříve . A mimo jiné v té aplikaci také najdete místa , kde zjistíte , kde jsou v současné době defibrilátory automatické , najdete tam , když budete v ní listovat , pojedete vlakem , jak se chovat , já nevím , ke zlomenině , k masivnímu krvácení a další věci . Čili snad to není nic zlého , že jsem tady řekl , že je fajn , co se chystá , ale že tady je i jiná varianta . Děkuji za pozornost . Místopředseda PSP Tomio Okamura Děkuji . A nyní ještě s faktickou poznámkou pan poslanec Jiří Mašek . Vaše dvě minuty . Prosím . Poslanec Jiří Mašek Dobrý den , pane předsedající , dámy a pánové . Já se připojím ke kolegovi Brázdilovi a pouze bych chtěl apelovat , že u zdravotnických problémů je skutečně linka 155 , a ta už dneska dva roky má funkční program Záchranka s plnou lokalizací , naprosto přesnou , využívá ji i horská služba . A dnes právě proto , že 112 to ještě nemá , tak naopak pomáháme stodvanáctce v navigaci těch jednotek na místo . Přesto souhlasím samozřejmě s tím , aby ta stodvanáctka to zvládla , je to evropské tísňové číslo . Ale podepisuji to , co tady říkal Milan , 155 rovná se zdravotní obtíže . Je to rychlejší a lokalizaci už máme dnes . Děkuji . Místopředseda PSP Tomio Okamura Děkuji . A nyní tedy v obecné rozpravě vystoupí pan poslanec Patrik Nacher a připraví se s přednostním právem zpravodaj pan poslanec Martin Jiránek . Prosím , máte slovo . Poslanec Patrik Nacher Dámy a pánové , kolegyně , kolegové , pěkné dopoledne . Já bych vám rád představil v rámci obecné rozpravy , a potom v té podrobné to řeknu i přesně s těmi čísly , pozměňovací návrhy , které se týkají novely zákona o elektronických komunikacích . Jak řekl pan ministr , základní vládní novela vychází zejména ze čtyř parametrů , které by se měly změnit a zlepšit . Jedno je ten tzv . one - stop shop , tzn . to , že můžu vyměnit toho operátora pouze návštěvou a vyřízením u nového operátora , zkrácení z deseti na dva dny , zrušení těch pokut , které jsou dneska ve výši 20 % u spotřebitelů a ve výši 100 % u podnikajících osob na nulu po třech měsících a zařazením právě do této skupiny spotřebitelů i mikropodniků a živnostníků . My jsme po důkladné rozpravě v rámci dvou podvýborů tady s kolegou Jiránkem , který je zpravodajem tohoto tisku , a po dohodě s Ministerstvem průmyslu a obchodu přišli s komplexním pozměňovacím návrhem , který některé ty věci zpřesňuje a rozšiřuje . Já si dovolím velmi stručně jejich popis . Jednak je to lepší identifikace toho účastníka . My jsme to v původním návrhu měli , pak to z toho vypadlo po debatě na podvýboru pro ochranu spotřebitele , pak jsme to tam vrátili - je to tzv . ověřovací kód účastníka , tak aby ten účastník byl jednoznačně identifikován , nestačí tam jenom doklad . Ten ověřovací kód generuje a vygeneruje teď jeho stávající operátor . Další upřesnění je , že ty dva dny , které tam byly , jsme upřesnili , že se jedná o dva pracovní dny , aby to bylo úplně jasné . Skupinu mikropodniků a živnostníků jsme sjednotili jenom na živnostníky , aby osoby pro ty operátory byly jednoznačně identifikované , zatímco u těch mikropodniků jsme došli k názoru , že by tam muselo být nějaké čestné prohlášení , oni se nedostanou ke všem těm údajům , apod . Dále jsme v návrhu zpřesnili , že přenos čísla bude bezplatně , a to jsme tam napsali explicitně , tudíž že ten , kdo mění číslo , za to nebude dostávat - teď nemyslím pokutu , ale nebude platit nějaký náklad . Další změnou , která to rozšiřuje a má svoji logiku , je vrácení kreditu v případě předplacených karet , a to do 30 dnů . Potom jsme tam načetli pozměňovací návrh tak , abychom donekonečna neprodlužovali to jednání , na pevné datum 1 . 1 . 2020 . Nicméně potom vzhledem k tomu , že teď jsme teprve ve druhém čtení , jak vidíte , kolegové , máme hned pozměňovací návrh k tomuto komplexnímu pozměňovacímu návrhu , je to posunuto na 1 . 4 . 2020 , protože už jsme mysleli , že teď to tady budeme mít zpátky ze Senátu , případně už to bude podepsáno prezidentem , to se tak neděje .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities