ps2017-030-07-003-012.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2019-06-06 ps2017-030-07-003-012 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(10.50 hodin) Místopředseda PSP Vojtěch Filip Já vám rozumím , pane zpravodaji . Požádám znovu sněmovnu o klid , kolegy , kteří vedou debatu jistě velmi důležitou tady v hloučku vlevo , jestli by ji přenesli do předsálí , protože je potřeba , abychom vytvořili důstojné prostředí a prostředí , které umožní , aby to , co tady vytvoříme , také bylo pro lidi dobře přístupné . A Sbírka zákonů je opravdu věc , která je podstatná pro výsledek našeho snažení . Pokračujte , pane zpravodaji . Poslanec Jakub Michálek Děkuji vám , vážený pane místopředsedo . Takže jak jsem tady již uvedl , došlo k situaci , že Senát má odlišný názor . Došlo k tomu , že Senát podmiňoval jakékoli změny svého jednacího řádu tím , že bude předložena novela Ústavy České republiky , která prodlouží dobu pro projednávání návrhů zákonů Senátem na 60 dnů . V této věci bylo jednání , které organizoval pan první místopředseda vlády ministr vnitra pan Hamáček . Nepodařilo se bohužel , jak to tak vypadá , dosáhnout shody . Byl předložen pozměňovací návrh , který je načten v systému , který navrhuje vypuštění těch částí , které určují režim zákona podle článku 40 Ústavy . Takže pokud bude přijat tento pozměňovací návrh a pokud se nepodaří dosáhnout dohody , tak já to podporuji , aby byl přijat , tak ten zákon se nám dostane do režimu zákonů , kde je vyžadován souhlas pouze Poslanecké sněmovny , a Poslanecká sněmovna může Senát přehlasovat . Pro takový případ by bylo rozumné , aby vláda přišla s návrhem zákona , který ve zrychleném režimu bude implementovat změny jednacího řádu Senátu tak , aby nedocházelo k nekonzistenci mezi jednacím řádem Poslanecké sněmovny , zákonem o Sbírce zákonů a jednacím řádem Senátu . Na současnou situaci nahlížím tak , že pokud bude přijat tento změnový zákon , nebo ne , tak se bude aktivovat zákon o Sbírce zákonů . A jak Poslanecká sněmovna , tak Senát budou vázány ustanoveními zákona o Sbírce zákonů , to znamená , příprava právních předpisů bude muset probíhat v informačním systému Sbírky zákonů . Takže já bych doporučil , abychom postupovali tak , že pokud se nepodaří dosáhnout dohody se Senátem , tak aby byla předložena ta rychlá novela , která zajistí změny i v jednacím řádu Senátu a zajistí určitou konzistenci , protože tak či onak se bude aktivovat ten zákon o Sbírce zákonů . Jako zpravodaj bych chtěl ještě doplnit , že na výjezdním zasedání ústavněprávního výboru byl velmi aktivně diskutován pozměňovací návrh pana poslance Bendy a dalších poslanců , který se týkal toho , aby všichni občané a všichni poslanci měli k dispozici informace o tom , jaké nové povinnosti ve veřejnoprávní oblasti jsou zaváděny tím kterým návrhem zákonů . Je to návrh , jehož legislativní podobu zpracovalo Ministerstvo vnitra . Nicméně na ústavněprávním výboru se nám nepodařilo dosáhnout ještě finální verze tohoto návrhu , takže to není návrh doporučený ústavněprávním výborem . Ale domnívám se , že to je návrh přínosný . Ostatně vyplývá i z diskuse , kterou jsme měli v Otázkách Václava Moravce s panem předsedou Faltýnkem a s panem místopředsedou Kupkou . Vidím , že se oba dva věnují svým mobilním telefonům , takže je žádoucí to tady připomenout , aby to nezapadlo . Takže tento pozměňovací návrh , předpokládám , bude ještě dopracován zejména s ohledem - už jsem dostal jeho finální verzi a zejména tam jsme řešili spornou otázku , která se týkala toho režimu , až nabude zákon účinnosti , tak aby nedošlo k paralýze Poslanecké sněmovny , že ke každému novému zákonu by bylo nutné zpracovávat přehled těch povinností , které jsou obsaženy v tom platném návrhu , který platí , takže by prakticky bylo nemožné předkládat novely zákonů ze strany poslanců , dokud by vláda nezpracovala přehled těch povinností . Takže i tato věc se podařila vyřešit . A myslím si , že by Poslanecká sněmovna tento návrh měla také vážně zvážit . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu zpravodaji ústavněprávního výboru . Nyní prosím zpravodaje výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj poslance Ondřeje Profanta , aby nás informoval o projednání návrhu ve výboru a případné pozměňovací návrhy odůvodnil . Máte slovo , pane zpravodaji . Poslanec Ondřej Profant Dobré dopoledne . Myslím , že můj předřečník byl docela vyčerpávající a popsal celou situaci . Výbor pro veřejnou zprávu a regionální rozvoj to pojal jednodušeji a ve sněmovním tisku 256 / 3 pouze doporučil přijmout zákon tak , jak je . Nepřijal k němu žádné pozměňovací návrhy a myslím si , že tam ani žádné pozměňovací návrhy nebyly načteny , protože to projednával už docela dávno . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu zpravodaji . Po zpravodajských zprávách mohu otevřít obecnou rozpravu . První přihlášený do obecné rozpravy je pan poslanec Marek Benda . Ještě než mu udělím slovo , přečtu omluvy ze schůze Poslanecké sněmovny . Paní poslankyně Oborná se omlouvá mezi 15 . a 18 . hodinou . Paní poslankyně Hyťhová prodlužuje svoji omluvu z 10.00 na 11.30 z pracovních důvodů . A pan místopředseda Pikal se omlouvá od 11.45 do 13 hodin z pracovních důvodů . Pane poslanče , máte slovo . Poslanec Marek Benda Děkuji . Vážený pane místopředsedo , vážený pane ministře , místopředsedo vlády a navrhovateli , vážená paní ministryně , páni ministři , dámy a pánové , chtěl bych v obecné rozpravě odůvodnit dva návrhy , ke kterým se pak přihlásím v rozpravě podrobné . Probíhá tady čtení normy , která zejména pro nás bude naprosto zásadní , a vidím , že zájem Sněmovny je téměř nulový . A myslím , že až zjistíme , co obnáší elektronická Sbírka zákonů , že se budeme všichni velice , velice divit . Ale naštěstí jsme se rozhodli právě po dlouhých diskusích i s naší legislativou i na ústavněprávním výboru , že odložíme účinnost až na začátek příštího volebního období , aby ti , kteří budou mít pocit , že by se s tím opravdu už nechtěli trápit , aby se s tím trápit nemuseli . Bude to znamenat poměrně zásadní změnu . Když už se taková změna dělá , tak jsme se rozhodli navrhnout s pány kolegy zejména z podvýboru pro digitalizaci od Pirátů a z ANO jeden návrh , který pokládáme za klíčový . Víte dobře , že už v minulosti tady bylo diskutováno , zda má být součástí zákona nějaká tabulka toho , co se vlastně po subjektech práva požaduje . V minulosti se to týkalo , ten požadavek byl ze strany Hospodářské komory a chtělo se na konci minulého volebního období poměrně napříč politickým spektrem přijmout návrh , který by se týkal podnikajících subjektů a který by přímo v zákoně řekl , že součástí zákona je závazná - závazná - tabulka povinností vyplývajících . Proběhla velmi rozsáhlá debata tehdy na to téma . Postavili se proti zejména ústavní právníci , kteří říkali : Nemůžeme jít cestou , kde budeme mít text zákona a vedle toho závaznou tabulku . Co by mělo přednost ? Jakým způsobem by se řešily takové problémy ? A pak se objevily pochybnosti o tom , jestli je spravedlivé , aby se to týkalo jenom podnikatelských subjektů , jestli by se to nemělo vztahovat na všechny . Na základě této diskuse , kdy to Senát vrátil a Sněmovna již nedokázala přehlasovat , jsme se přiklonili k tomu , že jdeme umírněnější variantou , kterou jsme nakonec dospěli ke shodě i s Ministerstvem vnitra - tady v tomto směru bych jim rád poděkoval , protože si myslím , že to jednání bylo velmi konstruktivní . Umírněnější variantou , protože v elektronické Sbírce zákonů se předpokládá , že i důvodové zprávy budou obsaženy . Nebudou tak jako dnes , že vám vyjde jenom čistý text zákona , ale i důvodová zpráva bude součástí , sice v jiném oddíle , ale součástí elektronické Sbírky zákonů .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities