ps2017-027-04-004-109.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2019-03-08 ps2017-027-04-004-109 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(13.10 hodin) Tím , že se šlo cestou poslaneckého návrhu , se vlastně tento návrh vyhnul legislativnímu procesu a zejména bych zmínil meziresortní připomínkové řízení , což se otisklo trochu na tomto návrhu . Předkladatelé vlastně v návaznosti na připomínky z ministerstev hned připravili komplexní návrh k původnímu . Ten je vlastně pod písmenem A a trošku se duplikuje i pod písmenem B . Do komplexního návrhu A jsem rád , že výbor zařadil i dva naše pozměňovací návrhy , které už tady pan předkladatel zmínil . Jedná se o etický kodex , kterým se budou řídit pracovníci agentury , zejména pak i jeho předseda , a porušení tohoto etického kodexu bude důvodem pro vypovězení pracovněprávní smlouvy s jakýmkoliv zaměstnancem i s předsedou agentury . Dále zde je zařazen i návrh , aby v plánu sportu , který schvaluje vláda , bylo vymezení zacílení prostředků na cílové skupiny . To znamená - což teď trošku postrádám v oblasti sportu - říci si , prostředky , které dáváme do oblasti sportu , na jaké cílové skupiny je dáváme . Zdali na volnočasově sportující děti , nebo na talentově sportující děti , na profesionální sport či reprezentace a tak dále . Zmínil bych další pozměňovací návrhy , které jsme zde podali . Několik těch návrhů se týká transparentnosti v oblasti sportu , transparentnosti sportovních organizací . Zde jsme se setkali při projednávání ve výborech se značný odporem , což mě trošku zarazilo , protože v počátku , když se vůbec začalo mluvit o sportu , každý zmiňoval transparenci . Nicméně předložený návrh zákona tu transparenci neobsahuje . Když tedy zmíním třeba transparenci hospodaření sportovních organizací a orgánů v oblasti sportu , tyto obsahují pouze pozměňovací návrhy . A když jsme se zabývali tím , aby kupříkladu u těch nejmenších sportovních organizací byla transparence , ale přitom je to administrativně nezatížilo , navrhli jsme úplně nejobyčejnější opatření , a to , aby měly transparentní účet . Abychom věděli , do jaké organizace ty veřejné prostředky putují . Ani toto nebylo přijato ve výboru a vlastně všechny pozměňovací návrhy ohledně transparence výborem neprošly , což považuji docela za škodu . Stejně tak neprošel ani pozměňovací návrh na to , aby některé údaje v rejstříku - a ten rejstřík je jádrem vůbec agentury - byly veřejné . V současné době - a přebírá to a zůstává to v zákoně o podpoře sportu - jsou vymezené údaje , které jsou v rejstříku veřejné , a všechny ostatní jsou neveřejné , což považuji za špatné . I kdyby si měla agentura říci , jaké údaje chce zveřejnit , tak nemůže , protože v zákoně je jasně napsáno , že je to neveřejné . A to nejsou údaje , které třeba odporují GDPR . To určitě ne . To , že mluvíme o transparentnosti , je pěkné , nicméně bych uvítal , aby nějaká pravidla transparentnosti byla již obsažena v legislativě . Co se týče Národní rady pro sport , která je navržena , a jak jsme slyšeli od pana zpravodaje , je navržena na základě požadavků sportovního prostředí , já bych viděl , že zde je spíše problém , jestli to sportovní agentuře neublíží . Spíše bych řekl , že ano . Vezměme , že máme ústřední orgán státní správy , kterým bude agentura , kterou bude řídit předseda , a po ruce mu budou členové sportovních asociací , lidé , kteří pak nejvíce budou ovlivňovat , jaké dotační programy budou vypsány , a budou to právě tyto organizace , tyto největší organizace , které tam vyšlou své zástupce a budou vlastně tím ovlivňovat , kam potečou peníze z těchto vypsaných programů . Z mého pohledu je to nebezpečné v tom , že více budeme podporovat sporty a talenty a zájmy největších sportovních organizací , že hlas těch malých sportovních organizací nebude slyšet . Proto také jeden z mých pozměňovacích návrhů je o tom , aby agentura rozhodla o tom , zdali vůbec tuto radu chce zřídit - ne aby měla její zřízení přímo nařízeno v zákoně . Dále bych zmínil některé pozměňovací návrhy , které se týkají předsedy agentury . V současné době je navržen předseda agentury tak , že je kupříkladu vyňat ze zákona o střetu zájmů . Předsedou agentury - tuším , že to bude jediný ústřední správní orgán , který může mít ve svém čele poslance nebo senátora , a to ještě nevím , kolik z nás se tady cítí být kvalifikovaných na to , aby kandidovalo na předsedu agentury , ještě k tomu - se může stát pouze člověk , který má pět let praxe v managementu v oblasti sportu , čímž se nám to zužuje pravděpodobně - nechci urazit pana poslance Jandu - na pouze pana předkladatele , pana poslance Hniličku , čímž jde snadno tento zákon označit lex Hnilička . (Poslanec Birke křičí z lavice: Ježíšmarjá!) Další pozměňovací návrh , který jsem předložil jako alternativu , je , aby ústřední správní orgán nevznikl . Aby agentura vznikla , ale zůstala pod Ministerstvem školství jako její příspěvková organizace . To znamená , aby zůstala řízena Ministerstvem školství , aby ministr , člen vlády , byl odpověden za kroky v této agentuře , za udělování dotací v oblasti sportu . Jenom připomenu , že v rozpočtu třeba pro tento rok jsme schválili sedm miliard v oblasti sportu , které by tato agentura měla rozdělovat . Abych nebyl jenom negativní , musím říci , že zde vidím i dvě pozitivní věci na tomto návrhu . První pozitivní věc je , že se někdo aktivně začal zajímat o oblast sportu a chce zde něco udělat . Sice moc nesouhlasím , jakým směrem se vydal , nicméně i to je pozitivní , že oblast sportu , která byla dodnes pod Ministerstvem školství , hodně živořila a možná uvidíme , kdo bude tím předsedou agentury . Možná sport nabude trochu jiných rozměrů a bude se o něj někdo více starat . Zasloužil by si to . Jako druhou pozitivní věc vidím , a tuším , že je to jeden z pozměňovacích návrhů , že prostředky určené na činnost klubů nebudou vnímány projektově . To je docela podstatná věc . Ono to bylo už i v původním návrhu , který se to snažil nějakým způsobem zacílit , udělat víceleté financování . Opravdu nedává smysl , když budeme mít nastavená jasná , dopředu daná kritéria , za jakých lze přidělovat dotace na činnost , aby tyto dotace byly přidělovány projektově . Projektové řízení má v tomto velkou nevýhodu a to je , že musíte podat projekt , musí ho někdo administrativně zpracovat , musí ho pak někdo posoudit , nastane proces posuzování žádostí , rozhodnutí o přidělení , a jak jsme viděli i v minulých letech , některá rozhodnutí padla až v září , což je pro činnost kohokoliv de facto nefunkční . Pokud budou prostředky na činnost rozdělovány neprojektově a rovnou na základě předem daných kritérií , tyto prostředky můžou putovat za svým cílovým koncovým uživatelem hned v lednu a bude to velice prospěšné pro všechny , kterým jsou tyto prostředky určeny .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities