ps2017-026-10-002-032.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2019-02-13 ps2017-026-10-002-032 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(9.20 hodin) Tolik k údajným výnosům EET . Podle mého názoru je vláda zcela evidentně nadhodnocuje . A v té třetí a čtvrté vlně už se nedají očekávat vůbec žádné . To je skutečně jenom byrokracie navíc . Já tedy opakuji svůj návrh na zamítnutí tohoto zcela nepromyšleného zákona . Naposledy se na nás obracím , abyste podpořili můj návrh na zamítnutí rozšiřování EET pro všechny živnostníky . A dále , pokud tento návrh nebude přijat , tak navrhuji prodloužení lhůt o 20 dní . Děkuji za pozornost . (Potlesk vpravo.) Předseda PSP Radek Vondráček Děkuji vám . S přednostním právem se přihlásil do rozpravy pan předseda Kalousek . Poslanec Miroslav Kalousek Děkuji za slovo , pane předsedo . Dobré ráno , vážené dámy , vážení pánové . Na grémiu Poslanecké sněmovny jsme se za jednotlivé kluby zavázali , že nebudeme postupovat způsobem , který by mohl být vykládán jako obstrukce . Nemusíte se obávat , můj projev skutečně nepřesáhne 120 minut . My jsme konzistentní ve stanovisku k elektronické evidenci tržeb . Myslím si , že jeho dosavadní aplikace prokázala , že nedošlo k slibovanému narovnání podnikatelského prostředí . Naopak prokázala , že dosavadní výběr DPH je sice velmi často propagandisticky Ministerstvem financí zdůrazňován , ale jeho skutečný přínos nepřesáhne náklady , kterými jsou zatíženi jak správce daně , tak podnikatelé . Je to prostě kanón na vrabce , drahý , velmi málo účinný . K čemu naopak přispěl velmi , velmi prokazatelně , je k likvidaci stovek malých provozoven , zejména na venkově , čímž zúžil pro život na venkově dostupnost celé řady služeb . Je to celkem logické , protože velké obchody , velké korporace , natožpak řetězce se s takovou zátěží vyrovnají celkem snadno , zatímco pro malého živnostníka s malým obratem a často v penzijním věku už to byla poslední kapka vládní šikany vůči malým živnostníkům a prostě se rozhodli dál tu šikanu nepodstupovat a svoji provozovnu zavřít . Domnívám se , že jediná možnost , jak opravdu naplnit deklarovaný cíl , tedy narovnat podnikatelské prostředí , je celou tuhle slepou cestu uzavřít a ten zákon zrušit . V prvém čtení budeme hlasovat pro zamítnutí , ve druhém čtení proto načteme pozměňující návrh , který by rušil celý zákon , tedy i první a druhou vlnu , a konečně jsme mohli trochu volněji vydechnout . Děkuji vám za pozornost . Předseda PSP Radek Vondráček Také děkuji . Další do rozpravy je přihlášen pan poslanec Munzar . Poslanec Vojtěch Munzar Děkuji , pane předsedající . Dobrý den , dámy a pánové . Jsem si vědom toho , že už jsem tady vystoupil několikrát . Nechci se opakovat . Přesto na některé otázky mi nebylo zodpovězeno , tak ty zopakuji . Na začátek mi dovolte ještě jednou shrnout ten obecný pohled a navázat na předřečníky , na pana kolegu Ferjenčíka , pak na kolegu Kalouska . Tento návrh skutečně nenarovnává a EET nenarovnává podnikatelské prostředí . EET naopak likviduje menší živnostníky v místech , kde je malá kupní síla , protože náklady spojené s EET , na ty si živnostník musí vydělat . Navíc s plánovitě nasazenou nálepkou podvodníka , který musí být permanentně státem kontrolován a sledován . Ekonomický růst , jak vidíme , se zpomaluje , už si toho všimla i vláda a pan premiér , i když je na to upozorňujeme už dlouho a už dlouho plédujeme za reformní kroky , abychom se na časy , kdy nebude tak dobře , připravili . Ale základ prosperity státu není růst státní moci . Není permanentní nedůvěra a utahování šroubů pro malé živnostníky . Základem ekonomické prosperity státu jsou soukromé aktivity . A my budeme rádi za každého člověka , který se dokáže postarat sám o sebe , o svou rodinu , dokáže vydělávat , nabízí své služby svému okolí , dává svému okolí práci , zároveň přispívá do státního rozpočtu , do sociálního zabezpečení státu a není závislý zároveň na sociální podpoře státu . Tímto návrhem vláda tento přirozený model dlouhodobě a plánovitě boří , protože ukazuje , že živnostníci jsou tím poníženi pouze na pouhý zdroj příjmů do státního rozpočtu právě na ten masivní růst provozních výdajů a přerozdělování posledních let , kde je navíc živnostníky nutno permanentně sledovat a kontrolovat . Jak říkám , EET pro mě , už jsem to tady říkal i minule , je symbolem nedůvěry , která byla uměle podnícena a přiživována představiteli vlády a Ministerstva financí , aby vznikla společenská poptávka po opatření typu EET . Tento symbol nedůvěry je navíc podporovaný nepřiměřenými kontrolami , pokutami a trestání spíše za chyby zaměstnanců než za plánovité nepřiznávání příjmů . Například za později zaúčtované zboží v čase . Za nezměnu času ze zimního na letní . Desetitisíce korun za porušení striktnosti zákona , ale ne za zatajování , ale pouze za banální chyby . Příjem , který je jediný sčitatelný , dosáhl podle důvodové zprávy cca 78 milionů korun od 1 . 12 . 2016 do 28 . května 2018 . Mimochodem , na důvodové zprávě vidíte , že se nám předkládají údajné výnosy za rok 2017 , ale u pokut za další období . Ale zpět k číslům . 78 milionů korun ze 7 677 pokut , a to z celkem 119 tisíc a něco kontrol . Průměrná pokuta ve výši 7 000 korun . Tolik strohá důvodová zpráva . Právě na tomto množství kontrol se ukazuje , jaký Finanční správa dostala do ruky až nepřiměřený bič na podnikatele , a otázkou zůstává , jestli k němu přistoupila přiměřeně , protože v ostatních případech , které vidíme na postupu Finanční správy , vidíme absolutní nepřiměřenost a nešetření zájmu daňových subjektů . EET je nástrojem online sledováni a být permanentně pod dohledem a s pocitem nedůvěry , kterou si navíc podnikatelé zaplatí sami . A kolik to stojí a bude stát živnostníky a kolik je to stálo ? Ministerstvo v důvodové zprávě mlží a RIA v tomto je nedostatečná . Ale skutečně EET je vlastně symbolem toho , že náklad na můj výnos , v tomto případě na výnos státu , zaplatí někdo jiný , v tomto případě sami podnikatelé . Ministerstvo v důvodové zprávě tvrdí , že se nedá vyčíslit , ale dává zcela konkrétní čísla , kolik miliard to údajně přineslo a přinese . Já tady nebudu opakovat teze , které vlastně říkal pan kolega Ferjenčík ze své analýzy , jenom zopakuji tezi , kterou tady říkám pořád , že každý výnos EET je vlastně virtuální realitou , protože nedokážete se stoprocentní jistotou říci , že ta koruna , která se přiřazuje vlivu EET , je skutečně koruna , která předtím byla zatajena , nebo je to koruna navíc , spíše proto , že jsme ještě v ekonomickém růstu , že přišel za podnikatelem nový zákazník , případně stávající více nakoupil .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities