ps2017-024-04-003-126.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2018-12-07 ps2017-024-04-003-126 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(12.20 hodin) Poslanec Martin Kolovratník Dobré teď již odpoledne , kolegyně , kolegové . Já jsem původně zvažoval , že už ani nevystoupím k tomuto návrhu , ale udělám to a budu velmi stručný . Rád bych k vám krátce promluvil z pozice předsedy podvýboru pro dopravu . Jsem i jedním z předkladatelů tohoto návrhu a pravdou je , že mezi svými kolegy v rámci klubu hnutí ANO jsem v menšině v tomto názoru , to říkám férově , a jsem si toho vědom , ale přeci jen tady cítím za dobré vám povědět , říci své stanovisko . Víte , já si pamatuji velmi dobře vzrušené debaty , které tady byly v minulém volebním období , a s vámi kolegy , s panem ministrem jsme je zažili , když se týkaly prolomení nulové hranice na cyklostezkách , na vinařských stezkách atd . A trošku mě mrzely ty zbytečné emoce , které jsme tady slyšeli tento týden ve středu , ale chápu , že k takovýmto bodům zkrátka emoce patří . Moje stanovisko od minulého období je stále stejné . Jsem pro nulovou toleranci . Pamatuji si statistiky , čísla , která jsme obdrželi jak od kolegů zdravotníků , záchranářů , tak například od dopravní policie , od šéfa dopravní policie Tomáše Lercha . A tam ve mně , aspoň interně , ten liberál v tu chvíli není a opravdu jsem hluboce přesvědčen o tom , že nulovou toleranci , byť kolega Zbyněk Stanjura nás tady ve středu informoval , potěšil tou statistikou z okolních zemí , tak v tomto případě na silnicích , v silničním provozu je to pro mě , a bude to vždy , neměnné stanovisko absolutně nepřekročitelné . Ten rozdíl ale v mém případě je trošičku u vody a to je asi to mé trochu odlišné stanovisko vůči mým kolegům . Já si zkrátka říkám , že na vodě ohrožujeme v uvozovkách sami sebe , ne tedy ostatní účastníky provozu , a že tedy opravdu v dnešní době , kdy stát všechno svazuje , reguluje , tak že asi tady ten liberální pohled , trochu té volnosti , svobody , bychom lidem , tedy té skupině vodáků , o které tady diskutujeme , měli dát . Proto jsem i byl ochoten se s kolegy , kteří s tou iniciativou přišli , pod ten návrh spolupodepsat . Já snad jenom krátce zmíním i ten kompromisní návrh , na kterém jsme se tehdy shodli na garančním hospodářském výboru , který tedy právě hovořil a navrhoval to , že přísnější pohled by se týkal vůdců plavidla , tzv . zadáků v případě nějaké kánoe , ale u posádky že bychom to skutečně nechali na ní . Ale cítím z debaty , že je potřeba ještě se k tomu vrátit , najít možná nějaké trochu jiné řešení , možná najít větší kompromis , trochu obrousit hrany , a chci moc poděkovat panu ministrovi Danu Ťokovi za nápad , návrh , se kterým přišel při poslední debatě k tomuto zákonu tady ve středu , že bychom ho vrátili do druhého čtení a že bychom zkusili nějaké rozumné řešení , a teď nepředjímám jaké , ale že bychom ho zkusili najít . Vím a tuším , pan poslanec Bartoň že má obavu , aby se to všechno stihlo , ale přece jenom si říkám , je prosinec , tak do začátku vodácké sezóny máme času poměrně dost . Tak dneska po představení své pozice bych vás moc rád poprosil , abychom pana ministra podpořili , abychom vrátili ten zákon do druhého čtení . Myslím si , že jsme schopni během zimních měsíců , ledna , února , najít pozici , která bude komfortní jak pro Ministerstvo dopravy , tak i pro většinu z nás tady v Poslanecké sněmovně . Za sebe mohu slíbit nebo nabídnout pomoc . Ještě třeba právě podvýbor pro dopravu by mohl být tím konkrétním místem , kde bychom tu přesnou formulaci nalezli , kde bychom se dohodli , jakým směrem se vydáme . Může se ten podvýbor uskutečnit , můžeme ho svolat hned na lednové schůzi . Takže tolik moje stanovisko . A pokud tedy zvažujete nebo jste na vážkách , určitě si dovolím jménem pana ministra vás poprosit o podporu jeho návrhu , abychom se tedy k tomu zákonu ještě mohli vrátit . Věřím , že v zimních měsících to stihneme . Děkuji . Místopředseda PSP Tomio Okamura Děkuji . Samozřejmě ten návrh , jak už jsem říkal v úvodu , reflektujeme . Jinak mám tady jednu omluvu . Pan premiér Andrej Babiš se omlouvá do konce jednacího dne z pracovních důvodů . A nyní naskočily dvě faktické poznámky , takže jako první vyzývám pana poslance Ivana Adamce a připraví se pan poslanec Lukáš Černohorský . Poslanec Ivan Adamec Vážený pane předsedající , vážený pane ministře , kolegyně , kolegové , slyšeli jsme tu hezká slova od kolegy Kolovratníka , jak to vrátíme , předěláme to , aby byli všichni spokojení . A já se zeptám , jakou cestou se vydáme ? Najednou tady slyším nulovou toleranci , pak slyším , že jedno promile je moc , anebo je to tak , že si myslíte , že ty vodáky z toho vyjmete ? To by mě docela zajímalo . Protože vyjmout vodáky z toho návrhu zákona není úplně jednoduchá věc . A jestli si někdo myslí , že tohle uděláme na čtení podvýboru nebo na čtení výboru , tak buď nás lakuje , anebo prostě to nemůže myslet vážně . Já si myslím , že je to natolik složitá věc , že to nejsme schopni zvládnout . Skončí to tak , že budeme licitovat o tom promile , půl promile apod . , dostaneme se zase do té diskuze nulové tolerance , která podle mě s těmi vodáky by neměla vůbec být slučována , protože je to lidská činnost zájmová , není to doprava , navíc dopravní cesty , po kterých jezdí , vlastně nejsou dopravní cesty , protože nic jiného kromě těch kení , kajaků a raftů tam nejezdí . Takže nedělejme si iluze , nelakujme se tu , neříkejme si to růžové vidění světa , že to do dalšího čtení opravíme . Neopravíme ! Pokud mi řeknete , že jste schopni to udělat , a v tom duchu , že to bude tak , že vyjmeme vodáky na řekách , které nejsou dopravní cesty , z tohoto režimu , tak to podpořím , ale pokud to tak nebude , tak jsem tvrdě proti . Děkuji za pozornost . Místopředseda PSP Tomio Okamura Děkuji . Nyní s faktickou poznámkou pan poslanec Lukáš Černohorský , další faktickou zatím nemám . Prosím . Poslanec Lukáš Černohorský Dobrý den všem . Já budu reagovat tady na předřečníka . Kolega poslanec Bartoň tady upozorňoval na to , že je možné , že to nestihneme do příští sezóny . U zákona 416 jsme si také mysleli , že to bude rychlé , že to projde , je tady shoda všech klubů , a jak dlouho nám trvalo , než tenhle zákon vstoupil v platnost . Bojím se , že podobné by to bylo i v případě , že bychom to teď vrátili zpátky do druhého čtení , že by nebyla reálná šance na to , abychom to stihli do případné nejbližší vodácké sezóny . Děkuji . Místopředseda PSP Tomio Okamura A nyní se vrátíme do obecné rozpravy , takže pan poslanec Petr Pávek . Je omluven . Vidíte , tady to naskakuje ještě z minulého projednávání . A jako poslední pan poslanec Válek . Ano , vy jste přítomen , takže vám dávám slovo . Prosím . Poslanec Vlastimil Válek Děkuji , pane předsedající . Já už jsem byl na značkách nachystaný v zákleku , abych vystartoval a nezdržoval . Mně úplně není jasné , proč bychom nemohli udělat to , co navrhuje pan ministr Ťok , což se mně osobně velice líbí , a současně odhlasovat to , co navrhuje Senát , nebo zvýšit to na jedno promile . Obojí je možné , protože pak když to vypadne z toho zákona , proč by to nešlo ? Možná je nějaký důvod a nechám si to vysvětlit . Nicméně to , proč jsem se přihlásil do diskuze , bylo něco jiného . Já se domnívám , že bychom opravdu měli minimalizovat restrikce , které se týkají volnočasových aktivit , a to bezesporu sjíždění vody je . Stejně je to turistika na horách , stejně je to řada dalších činností , kde ten člověk může být sobě nebezpečný , může být nebezpečný i ostatním , a my tam žádné restrikce stran požívání alkoholu nemáme . Já naprosto souhlasím s panem ministrem zdravotnictví a velmi ho podporuji v tom , že opravdu stoupá konzumace alkoholu , a bezesporu alkohol není jaksi vitamin , alkohol není jaksi léčebný prostředek , s výjimkou řekněme alkoholizace hepatocelulárního karcinomu . Na druhé straně restrikce není cesta , která by cokoliv řešila . Restrikce je vždycky cesta do pekel a restrikce jenom výjimečně má dobrý efekt . Podstatně důležitější je propagace , podstatně důležitější je vzdělávání dětí , mládeže , obyvatelstva , vysvětlování rizik škodlivosti , podstatně důležitější je , aby kdokoliv uměl jednotlivé drogy považovat za nebezpečné a riskantní , a to si myslím , že by měl být i náš přístup k alkoholu . Ano , tam , kde ten člověk po požití alkoholu , pokud vezmu alkohol jako příklad , je nebezpečný svému okolí , páchá trestnou činnost , může se stát , že zaviní těžké zranění nebo smrt mnoha jiným , tak ano , tam je to jasné , tam je role státu vystupovat agresivněji a vystupovat nástroj restrikce , což bezesporu je situace u motorové dopravy , ale určitě to není situace vodáků . Já jsem jako mladý , vlasatý a štíhlý bývávávávával vodákem , dělal jsem zdravotníka vodáckému oddílu . Na druhé straně já tedy na vodě pil kofolu , protože ujíždím na kofole , a nepil jsem pivo , ale to je můj problém , takže já si úplně nemyslím , že všichni vodáci na každém jezu a na každé přestávce konzumují alkohol , to tak prostě není . Na druhé straně nevidím absolutně problém v tom , pokud si dá jedno pivo a sjíždí vodu a je na lodi a je na raftu nebo kdekoliv jinde .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities