ps2017-024-01-007-008.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2018-12-04 ps2017-024-01-007-008 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(18.40 hodin) Internetové stránky a mobilní aplikace musejí být pro své uživatele vnímatelné , ovladatelné , srozumitelné a stabilní . Návrh zákona proto zaprvé definuje povinné subjekty , na něž se povinnost zajištění přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací vztahuje , zadruhé stanovuje samotné zajištění přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací , zatřetí upravuje institut nepřiměřené zátěže , začtvrté upravuje prohlášení o přístupnosti , zapáté zakotvuje proceduru vyřizování podnětů v případě , že přístupnost není zajištěna , zašesté stanoví působnost Ministerstva vnitra a konečně zasedmé obsahuje související legislativně technickou změnu zákona o informačních systémech veřejné správy . Zajištění přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací se přitom realizuje na základě požadavků obsažených v příslušných evropských normách , na které je v návrhu zákona odkazováno . Tímto postupem bude zajištěno , že internetové stránky a mobilní aplikace povinných subjektů budou zcela v souladu s evropskými požadavky . Výše nákladů , které bude nutno vynaložit na zpřístupnění internetových stránek a mobilních aplikací povinných subjektů , se bude pohybovat v rozmezí od 6 000 korun do 15 000 korun . Předpokládá se , že tyto náklady budou hrazeny přímo povinným subjektem . Při projednávání návrhu zákona garančním výborem pro veřejnou správu a regionální rozvoj byla diskutována otázka veřejné dostupnosti technických norem . Výsledkem této diskuse je doprovodné usnesení tohoto výboru . Jelikož se však jedná o záležitost v gesci Ministerstva průmyslu a obchodu , odkazuji dále na případné vyjádření paní ministryně . Děkuji za pozornost . Místopředseda PSP Tomio Okamura Děkuji panu ministrovi . Návrh jsme v prvém čtení přikázali k projednání výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj jako výboru garančnímu . Usnesení výboru byla doručena jako sněmovní tisky 170 / 1 , 170 / 2 a 170 / 3 . Prosím , aby se slova ujal zpravodaj výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj poslanec Ondřej Profant a informoval nás o projednání návrhu ve výboru , případné pozměňovací návrhy odůvodnil . Prosím . Poslanec Ondřej Profant Dobrý podvečer , vážení kolegové , milá veřejnosti . Jenom shrnu , že právo na přístupnost informací a služeb je obecně zakotveno zejména v Úmluvě o právech osob se zdravotním postižením , protože ta přístupnost , o které se bavíme , je hlavně proto , aby i lidé s nějakým zdravotním postižením , například barvoslepost nebo podobně , mohli konzumovat stránky a mobilní aplikace jako my ostatní . Z těch reálných problémů , které to řeší , se jedná hlavně o mobilní aplikace , které dosud nebyly upraveny vůbec , ale také věci typu CAPTCHA nebo zastaralé technologie typu Flash či Silverlight . A teď už k tomu samotnému projednávání . Návrh zákona byl poslancům rozeslán jako sněmovní tisk 170 již v květnu . V květnu také bylo první čtení . Garanční výbor tedy zákon podpořil svým usnesením 170 / 2 a doporučil dva pozměňovací návrhy . Zaprvé návrh zveřejnit požadavky , které tento zákon požaduje po těch webových stránkách a mobilních aplikacích , na stránkách Ministerstva vnitra , to znamená , aby opravdu byly dostupné ty informace , které ten zákon vyžaduje . A pak pozměňovací návrh kolegy Václava Klause - účinnost pro školy . Jelikož jsou to dost technicistní pozměňovací návrhy , tak je tu nebudu přímo číst . Máte je ve sněmovním tisku 170 / 2 . Dále garanční výbor schválil návrh doprovodného usnesení v dokumentu 170 / 3 a to vám tedy přečtu : Výbor pro veřejnou správu doporučuje Poslanecké sněmovně v rámci projednávání sněmovního tisku 170 přijmout následující usnesení : " Poslanecká sněmovna České republiky žádá vládu České republiky , aby podnikla nezbytné kroky k zajištění veřejné dostupnosti všech technických norem pro uplatnění principu rovnosti před zákonem a dostupnosti práva . " Tam se jedná o to , je to napsáno tak , aby vláda zajistila , není tam žádné konkrétní ustanovení , které by mohlo narušit nějaké mezinárodní smlouvy , nebo něco podobného . Ale ten požadavek je jasný , aby to , co je odkázáno v našem právním řádu , bylo dostupné našim občanům , protože to teď není splněno . Několikrát se k tomu vyjadřoval i Ústavní soud a Nejvyšší soud . A ještě z pozice zpravodaje si dovolím doplnit , že budu dávat pozměňovací návrh , co se týče účinnosti , protože v současném návrhu už je účinnost v minulosti , a také Ministerstvo vnitra připravilo sněmovní dokument 1109 , kde se mění ta účinnost , což pak předložím v rozpravě . Místopředseda PSP Tomio Okamura Děkuji . Nyní tedy otvírám obecnou rozpravu , do které se přihlásil opět pan poslanec Ondřej Profant , takže máte slovo . Prosím . Poslanec Ondřej Profant Tak tentokrát nikoli z pozice zpravodaje , ale z pozice poslance . Chtěl bych představit dva pozměňovací návrhy , které načtu v podrobné rozpravě . První , sněmovní dokument 1855 , doplňuje povinnost z tohoto zákona nejen pro obecně veřejné subjekty , ale i pro Českou televizi a Český rozhlas , tedy veřejnoprávní média . Ta jsou vyňata . V důvodové zprávě je uvedeno , že z důvodů , že se jimi bude zabývat separátní směrnice . Nicméně já si myslím , že tato problematika je tak jednoduchá , že se jí můžeme zabývat rovnou . Takže i Český rozhlas a Česká televize , které jakožto instituce jsou zřízeny k tomu , aby šířily informace , by samozřejmě měly mít webové stránky přístupné pro všechny , včetně osob se zdravotním postižením a podobně . Myslím si , že jim nemůže vzniknout nějaká velká zátěž , protože z většiny to splňují již dnes , popřípadě v zákoně je ta část o mimořádné a nepřiměřené zátěži . A tou nepřiměřenou a mimořádnou zátěží se zabývám ve svém druhém pozměňovacím návrhu , protože ta formulace mi přijde příliš gumová . Není tam jasně uvedeno , kdo to kontroluje . Protože dneska si ty instituce mohou říct , pro nás je to nepřiměřená zátěž , a nic neudělat , což takový zákon je nám asi k ničemu , proto v tom pozměňovacím návrhu upřesňuji a zároveň zavádím , že to kontroluje Ministerstvo vnitra , aby nad tím byl nějaký dohled . Místopředseda PSP Tomio Okamura Děkuji . Podívám se , zdali máme někoho dalšího do obecné rozpravy . Vidím , že nemáme , takže obecnou rozpravu končím . Ptám se na závěrečná slova . Zájem není . Zahajuji tedy podrobnou rozpravu . Připomínám , že pozměňovací a jiné návrhy přednesené v podrobné rozpravě musí být vždy odůvodněny . Máme přihlášeny dva poslance , takže opět pan poslanec Ondřej Profant . Prosím . Poslanec Ondřej Profant Potřetí zdravím . Chci se přihlásit ke svým třem pozměňovacím návrhům . První je sněmovní dokument 1109 , což je upravení účinnosti tak , aby byla správně . Další je sněmovní dokument 1855 , což je rozšíření působnosti na Českou televizi a Český rozhlas . A třetí dokument je 1856 , což je nepřiměřená zátěž . Vše jsem zdůvodnil v obecné rozpravě . Děkuji . Místopředseda PSP Tomio Okamura Děkuji . Nyní pan poslanec Václav Klaus . Prosím .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities