|

ps2017-020-10-009-015.ana

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2018-11-14 ps2017-020-10-009-015 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

15. Návrh poslanců Jana Čižinského, Lukáše Bartoně, Václava Klause, Kateřiny Valachové, Heleny Langšádlové a Petra Gazdíka na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 115/ - druhé čtení

Date2018-11-14
Meetingps2017/020
Agenda Itemps2017/020/015
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/020schuz/s020367.htm

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   2 < Page 3

Co se týče pozměňovacího návrhu. Tento zákon byl poprvé podán jako pozměňovací a někteří poslanci strany lidové k tomu podali pozměňovací návrh, který s tím nesouvisel, ale týkal se preambule školského zákona, kde jsou takové hodnotové věci, k čemu školství sloužit. Z mého pohledu to bylo velice kvalitní a konzervativní. Odkazovalo na křesťanské základy atd., a jsem se proto rozhodl, že podám pozměňovací návrh v podobném duchu i sám. Teď se ten lidovecký pozměňovací návrh zatoulal, resp. nebyl znovu podán, ale tak se stejně přihlašuji k tomu svému. Chci v části, která se jmenuje Obecné cíle vzdělávání, paragraf 2 z písmena f) vyjmout větu, že pochopení a osvojení zásad a pravidel vycházejících z evropské integrace jako základu pro soužití v národním a mezinárodním měřítku - a vyjmout to. Odůvodnění je takové, že ve vzdělávání ani v celé školské soustavě by neměla mít místo politika. Mezi hlavními cíli vzdělávání by v zákoně neměly být politické formulace týkající se témat, kde řekněme polovina obyvatel České republiky zaujímá nějaké hodnotové postoje a druhá polovina obyvatelstva postoje opačné. Takovým tématem je bezesporu Evropská unie a její fungování. Není možné ze zákona a navazujících podzákonných norem, metodických pokynů, projektů a vzdělávacích programů ideologicky školit žáky, zkoušet je a hodnotit v otázkách politických názorů jejich nebo jejich rodičů. Takovým způsobem fungovalo školství za režimu nacistického či komunistického a je velmi neblahé jakékoli reminiscence podobné povahy mít v současné legislativě. Tak to je odůvodnění mého pozměňovacího návrhu a doufám, že ho ve třetím čtení podpoříte. A kdyby se tam ještě stihla dostat i ta část rozsáhlejší, tak tu bych také podpořil. Ale nevím, jak to teď přesně je. To asi paní zpravodajka. Děkuji. Místopředseda PSP Vojtěch FilipDěkuji panu poslanci Václavu Klausovi za jeho pozměňovací návrh. Tím jsme vyčerpali zatím podrobnou rozpravu. Ptám se, jestli se někdo ještě hlásí do podrobné rozpravy. Není tomu tak. I podrobnou rozpravu končím. Ptám se, jestli je zájem o závěrečná slova. Ani zástupce navrhovatelů, ani zpravodajka nemají zájem o závěrečná slova. Návrh na zamítnutí se hlasuje na začátku třetího čtení. Jiný návrh nebyl v podrobné rozpravě podán, ke kterému bychom mohli zahájit hlasování, a mohu tedy ukončit bod číslo 15. Děkuji zástupci navrhovatelů, děkuji paní zpravodajce. Ještě než budeme pokračovat, konstatuji omluvu došlou předsedovi Poslanecké sněmovny, a to pana poslance Josefa Kotta od do hodin z pracovních důvodů. Pokračovat budeme bodem číslo

Download XMLDownload textDependenciesWavesurferNamed Entities