ps2017-019-10-002-131.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2018-10-03 ps2017-019-10-002-131 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(10.10 hodin) Poslanec Kamal Farhan Vážený pane předsedající , dámy a pánové , já bych jenom krátce shrnul průběh těch jednotlivých čtení a pak bych vás seznámil i s usnesením garančního výboru . S důvody přípravy , jakož i se samotným obsahem sněmovního tisku 199 jsem vás jako zpravodaj již opakovaně seznámil . Cílem je zabránit 25 % doplatku pojištěnců za většinu zdravotnických prostředků předepisovaných na poukaz . To by totiž byl přímý následek případného nepřijetí této úhradové regulace zdravotnických prostředků , neboť nález Ústavního soudu z května 2017 ruší ke konci letošního roku podstatné části současné právní úpravy . Ještě jednou bych rád připomenul stanoviska klíčových institucí , kterých se obsah tohoto návrhu bezprostředně dotýká . S návrhem vyjádřila souhlas Česká lékařská společnost Jana Evangelisty Purkyně , Všeobecná zdravotní pojišťovna , Svaz zdravotních pojišťoven , Pacientská rada a Koalice pro zdraví . Na závěr mi dovolte , abych vyjádřil poděkování všem poslancům a poslankyním , kteří vzali v úvahu prosbu odborné veřejnosti a navrhli pouze dílčí úpravy , které nikterak nenabouraly koncepci tohoto návrhu . Pevně věřím a jsem přesvědčen , že bude dnes návrh schválen maximální většinou hlasů napříč politickým spektrem . Stejně , jako tomu bylo při projednávání ve zdravotnickém výboru , který návrh přijal . Nyní mi dovolte , jestli bych mohl přečíst usnesení garančního výboru , je to možné teď ? Místopředseda PSP Vojtěch Pikal Můžete , já vám bránit nebudu . Poslanec Kamal Farhan Nyní bych chtěl načíst usnesení garančního výboru . Usnesení výboru pro zdravotnictví z 25 . schůze ze dne 21 . září 2018 k vládnímu návrhu zákona , kterým se mění zákon č . 48 / 1997 Sb . , o veřejném zdravotním pojištění a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů , ve znění pozdějších předpisů , sněmovní tisk 199 . Výbor pro zdravotnictví Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky jako garanční výbor po projednání návrhu zákona ve druhém čtení I . doporučuje Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky hlasovat ve třetím čtení o pozměňovacích návrzích podaných k vládnímu návrhu zákona , kterým se mění zákon č . 48 / 1997 Sb . , o veřejném zdravotním pojištění a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů , ve znění pozdějších předpisů , sněmovní tisk 199 , v následujícím pořadí . Návrh na zamítnutí zákona nebyl podán . - Dovolím si tady vynechat návrh procedury , který načtu později při proceduře . II . Zaujímá následující stanoviska k jednotlivým pozměňovacím návrhům : A 1 až A 16 , B , C , D 1 a D 2 , D 3 až D 6 , E 1 , E 2 a E 3 , E 4 , F 1 jako doporučující a návrhy F 2 nedoporučující a návrh G nedoporučující . III . Zmocňuje zpravodaje výboru poslance MUDr . Kamala Farhana , aby ve spolupráci s navrhovatelem a legislativním odborem Kanceláře Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky popřípadě navrhl i další nezbytné úpravy podle § 95 , odst . 2 zákona o jednacím řádu Poslanecké sněmovny . IV . Pověřuje zpravodaje výboru poslance MUDr . Kamala Farhana , aby na schůzi Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky ve třetím čtení návrhu zákona přednášel stanoviska výboru . V . Pověřuje předsedkyni výboru prof . Věru Adámkovou , aby předložila toto usnesení předsedovi Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Pikal Já vám také děkuji . Do rozpravy v tuto chvíli nemám žádných přihlášek . Pan předseda Stanjura - k proceduře , tak v tom případě pan poslanec Kaňkovský . Poslanec Vít Kaňkovský Dobré dopoledne , vážený pane předsedající , vážení členové , nebo člene vlády , vážený pane ministře , milé kolegyně , vážení kolegové . Dostáváme se do finále projednávání novely zákona o veřejném zdravotním pojištění . Pan ministr ho představil , představil ho i pan zpravodaj , takže já jenom pár poznámek , které mám k této projednávané novele za klub KDU - ČSL . Jak už zde bylo řečeno , potřeba novelizovat zákon o veřejném zdravotním pojištění z hlediska kategorizace úhrad a regulačních mechanismů u zdravotnických prostředků byla zejména vyvolána nálezem Ústavního soudu z května loňského roku . Nicméně potřeba nějakým způsobem regulovat úhradu zdravotnických prostředků jiným způsobem než doposud tady byla již delší dobu . Vzhledem ale k nálezu Ústavního soudu příprava novely tohoto zákona probíhala v poměrně velkém časovém presu , také je potřeba korektně říci , že tato problematika je velmi složitá , zejména vzhledem k rozmanitosti zdravotnických prostředků jako skupiny takové . My jsme od začátku říkali , že cítíme společenskou potřebu tuto novelu v krátké době přijmout , a také proto jsme jí jako klub KDU - ČSL dali v legislativním procesu zelenou , protože chápeme zejména tu společenskou potřebu to do konce tohoto kalendářního roku vyřešit . Nicméně jsme nebyli nakloněni zrychlenému projednávání , protože jsme tam cítili a cítíme doposud některá rizika , která tato novela přináší , a proto jsme také na garančním výboru vznášeli celou řadu dotazů . Musím říci , že Ministerstvo zdravotnictví na velkou většinu z nich , nebo v podstatě na všechny buď písemně , nebo ústně odpovědělo . Přesto nemohu říci , že by všechna rizika , která v té novele vidíme , byla rozptýlena . Některé otázky tady zůstávají . Například dodnes nevíme , podle jaké metodiky byla pracovní skupina , která byla zřízena na Ministerstvu zdravotnictví , podle jaké metodiky postupovala při sestavování kategorizačního stromu , při zařazování jednotlivých skupin zdravotnických prostředků do úhrad i při nastavování regulačních mechanismů . Tady ty odpovědi jsme úplně nedostali . Také musím říci , že zákon ve své důvodové zprávě má , že je významně protikorupční . Já s touto hypotézou nemohu souhlasit . Ta korupční rizika dle mého názoru zůstávají , pouze jsme je přesunuli z jedné instituce na jinou instituci . Nicméně při tom , když budeme nově zařazovat zdravotnické prostředky do systému úhrad , tak ta potenciální korupční rizika tady zůstávají a můžeme se jenom ptát , jestli pokud to bude v gesci Státního ústavu pro kontrolu léčiv , je na to SÚKL dostatečně přichystán . To byla další naše připomínka , kterou jsem dotazoval . Agenda spojená s úhradami a se zařazováním a kontrolou úhrad zdravotnických prostředků je poměrně rozsáhlá . A také jsme se ptali , zda je Státní ústav pro kontrolu léčiv na tuto agendu dostatečně připraven , protože časový tlak i na SÚKL je poměrně veliký . Také si nemyslím , že všechny tyto obavy byly doposud rozptýleny . Přes to přese všechno , jak už jsem avizoval , klub KDU - ČSL tuto novelu podpoří , přestože řadu těch rizik v té novele vidíme a jsme přesvědčeni , že až praxe ukáže , jak ta současná legislativní úprava bude fungovat . Já to neberu jako výčitku směrem k Ministerstvu zdravotnictví , protože skutečně tato oblast patří mezi komplikované , nicméně považuji za nutné to zde zmínit , protože nedělejme si iluze o tom , že jsme připravili v tomto směru ideální novelu , tak jak to někdy v těch mediálních výstupech zaznívá . A nyní krátce k dnes projednávaným pozměňovacím návrhům . Milé kolegyně , vážení kolegové , já bych vás rád chtěl poprosit o podporu pozměňovacího návrhu pod písmenem A 2 , což je pozměňovací návrh , který jsem předložil do výboru pro zdravotnictví a týká se snížení započitatelného doplatku na léčivé přípravy u osob s uznanou invaliditou třetího stupně . Dostáváme to vlastně na úroveň seniorů nad 70 let , tedy snižuje se ten započitatelný doplatek na hladinu 500 korun . Jsme přesvědčeni o tom , že tady napravujeme určitou historickou křivdu , a zdravotní výbor si tento pozměňovací návrh vzal za svůj , tak pevně věřím , že jej podpoříte v hlasování i vy . Dále bych se rád zmínil ještě o dvou pozměňovacích návrzích pod písmenem F . Jsou to pozměňovací návrhy , které jsem taktéž předkládal , předkládal jsem je ve druhém čtení . První pozměňovací návrh pod písmenem F 1 řeší úhradu mechanického invalidního vozíku u těch osob , které mají pro užití v exteriéru , tedy na venkovní použití , vozík elektrický a do interiéru a do svého domácího prostředí , ale i pro návrat do zaměstnání užívají vozík mechanický . My jsme vedli velkou diskusi s Ministerstvem zdravotnictví , se zdravotními pojišťovnami . Oceňuji , že jsme nakonec v tomto směru dospěli ke kompromisu té maximální úhrady toho tzv . druhého vozíku , tedy vozíku mechanického , a pevně doufám , že i tento nalezený kompromis si najde u vás podporu , že podpoříte to navýšení ze 14 tisíc na 20 tisíc korun .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities