ps2017-012-02-009-016.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2018-04-11 ps2017-012-02-009-016 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(17.50 hodin) To znamená , že většina těchto lidí podle této smlouvy zdaňuje v České republice , myslím teď české občany samozřejmě . Dokonce tento typ smlouvy má Česká republiku uzavřený s celou řadou jiných zemí , podobný a stejný typ smlouvy na stejném principu má uzavřený velká řada zemí EU , třeba i včetně Slovenska . Teď je tady všechny nemám . Dokonce OECD zvažuje , že tento princip , a už se to projednává na platformě OECD , že tento princip zdanění bude zaveden do vzorové smlouvy , které slouží jako vzorové pro sjednávání pro smlouvy o zamezení dvojího zdanění . To znamená , že tito lodníci podle této smlouvy měli v devadesáti procentech , protože většina z nich má středisko trvalých zájmů v České republice , měli zdaňovat odjakživa v České republice . Ty příběhy jsou různé . Já jsem s nimi opravdu jednala x - krát , x hodin . Řada z nich mně ještě dodneška píše na Facebooku s jinými problémy , takže jsem s nimi byla opravdu ve velice pevném kontaktu a ty osudy znám . Tak prostě celá řada z nich z nějakého důvodu ty daně buď platila do Holandska , nebo je třeba neplatila vůbec . Většinou to bylo tak , že je platila v Holandsku . Samozřejmě že tam selhala celá řada dalších věcí . Možná i ti zaměstnavatelé , možná se to mělo zkoumat . A ten případ je každý případ jiný , protože oni zase měli předložit potvrzení o tzv . domicilu . Je to prostě x různých příběhů . Finanční správa , pokud tyto případy zjistila - ona je nemá šanci zjistit . To jsou zaměstnanci . Takže my nemáme žádný registr a evidenci , nebo Finanční správa nemá evidenci zaměstnanců . Tak pokud je zjišťovala , tak už někdy od roku 2011 tyto případy zdaňovala , když zjistila , protože výměna informací v té době se děla spíš ad hoc než automatizovaně a plynule . V roce 2016 byla nasazena na základě dohod o mezinárodní spolupráci při správě daní tzv . automatická výměna informací a ty informace začaly natékat na Finanční správu ve velkém množství , komplexně a automatizovaně . A tím začal celý tento problém , že se začala zahajovat řízení za účelem vyměření této daně , což v České republice je možné až tři roky zpátky . Když jsme zjistili tento problém , okamžitě jsme nějakým způsobem začali jednat s lodníky , s Finanční správou , aby se to vyjasnilo . Přijala se - od roku 2011 už Finanční správa měla metodický pokyn , který byl na stránkách . Nicméně přijala další , zpřesňující , zavedli jsme opatření - protože většina těch případů je Děčín a okolí , pár jich je i různě v republice , tak aby se tomu věnovali specializovaní úředníci , protože ne každý úředník prostě s tímto má zkušenost . Zavedli jsme celou řadu opatření . Nicméně zavedli jsme možnost promíjení sankcí . Tu daň prominout nelze . Vedli jsme jednání , vysvětlovali jsme to na půdě rozpočtového výboru . Psali jsme , odpovídali jsme na dopisy . Prostě prominutí daně podle § 260 daňového řádu má striktně stanovená pravidla , která na tento případ nedopadají , a to prominutí prostě není možné . Zákon říká buď při živelních pohromách , mimořádných živelních pohromách , anebo v případech , kdy prostě došlo k nesrovnalostem vyplývajícím z nějaké rozdílnosti úprav , což není tento případ . Takže zavedli jsme , nebo Finanční správa zavedla opatření značného prominutí sankcí . Dokonce případy , kde to lodníci do určitého období přiznali , tak se ve sto procentech promíjelo . Pak po určitém období už se promíjelo nějakých v šedesáti procentech , pokud samozřejmě tam nebyly některé jiné eliminující skutečnosti . Ale většina těch sankcí - já jsem dokonce měla takovou statistiku , kterou jsem předkládala svého času rozpočtovému výboru minulé Poslanecké sněmovny , a tam bylo evidentní , že nějakých šedesát , sedmdesát procent těch sankcí bylo prominuto . Nicméně daň zaplacena být musí . Ale přesto se zavedlo pravidlo , že se v maximální možné míře bude povolovat splátkování . Tam je to možné až na dobu šesti lety . A zase sankce vyplývající z toho splátkování , tam je úrok , tak ten se bude také v maximální možné míře promíjet . Takže se skutečně udělalo , co se v rámci legislativy udělat mohlo . Ta věc spočívá v tom , že oni mají platit daň v České republice , ale jak bylo správně řečeno , tak sociální a zdravotní platí v Holandsku . Byly případy , a já osobně jsem se zavázala , že každému tomuto případu se bude věnovat Ministerstvo financí , a já osobně jsem to sledovala ještě v pozici náměstkyně , že pokud byly případy , že ten lodník měl podezření , že byla odvedena i daň v tom Holandsku včetně toho sociálního a zdravotního - protože oni to velice přesně odlišují . My jsme jednali s holandskou správou . Generální finanční ředitelství jednalo dvakrát s holandskou správou . Apelovali jsme a žádali jsme , a bylo nám to přislíbeno , že budou ty věci vyřizovat promptně . Takže dokonce byl případ - já jsem nabídla , že se budou obracet na ministerstvo financí s tzv . žádostí o dohadovací řízení . To znamená , že pokud nám dodají doklady a uvedou , že to podezření mají , tak my se obrátíme na holandskou stranu a budeme žádat v rámci dohadovacího řízení narovnání a úpravu . Dokonce vám řeknu , že v jednom případě , kdy nám skutečně lodník veškeré doklady dodal , se nám podařilo to , že holandská daňová správa mu vrátila tři tisíce eur . Problém je ten , že v Holandsku je tzv . zdanění , které je vlastně dáno podle jednotlivých pásem , progresivní . Takže zatímco holandští lodníci by třeba na území České republiky nepatřili k nízkopříjmových skupinám , ty příjmy se pohybují dva až tři tisíce eur , tak v Holandsku je to nízkopříjmová skupina , která zdaňuje osmi procenty . Myslím daň z příjmu . Ale my tam máme i letce . Máme tam i vysokoškolské pedagogy . Ti zdaňují třeba pětadvaceti procenty , třiceti procenty . Takže my jsme požadavky na přejednání smlouvy , navíc přejednání smlouvy je otázka dvoustranné dohody a Holandsko dlouhodobě nechce s námi přejednávat smlouvu z jiných , závažnějších důvodů , by znamenalo , že bychom přejednávali pro nějakou skupinu marginální , navíc proti fiskálním zájmům České republiky , což samozřejmě nepřipadá v úvahu . A co by tomu zase řekla skupina , která zdaňovala by pětadvaceti a třiceti procenty . Já budu rozhodně proti tomuto návrhu , a to zejména proto , že je nesystémový . Je navrhováno zrušení superhrubé mzdy , protože přestože jsme se to snažili vysvětlovat , tak lodníci mají pocit , nebo jejich zástupci , že tím , že je u nás konstruována daň z příjmu z tzv . superhrubé mzdy , tak jako by to sociální platili dvakrát , což samozřejmě tak není . Je to o konstrukci , o jakési daňové konstrukci , která se tady v roce 2012 zavedla . Ale já považuji za naprosto nesystémové , aby se zrušila superhrubá mzdy pouze pro marginální část příjmu . Pro příjmy ze zahraniční a všem ostatním se to takto nechalo . Nehledě na to , že to nebude , pane poslanče Foldyno , 15 % , ale bude to efektivní sazba 20 , 1 % . Potřeba si to zapamatovat . Protože my dneska máme samozřejmě 15 % pro superhrubou mzdu , ze superhrubé mzdy , což je efektivní sazba 20 , 1 . Těch 19 , o kterých mluvíte , to je navrhovaná úprava v daňovém balíčku na rok 2019 . Takže jinými slovy , my navrhujeme komplexně zrušení superhrubé mzdy v daňovém balíčku , který je momentálně po mezirezortním připomínkovém řízení , to znamená , nešel ještě na vládu , a tam navrhujeme snížení té sazby . To znamená , dnes je to sazba - bavím se o zaměstnancích - 20 , 1 % , tak navrhujeme snížení na 19 % . Takže je potřeba si toto uvědomit , že jednak dosáhneme jakési nerovnosti , to znamená , vyjmeme vlastně - zrušíme superhrubou mzdu pro určitou skupinu poplatníků , a ještě ne pro všechny jejich příjmy , i když oni mají převážně příjmy ze zahraničí , a ještě vlastně budou zdaňovat tedy částku o 20 , 1 % . Já to odmítám z toho důvodu , že to chceme řešit systémově a zrušit superhrubou mzdu en bloc . Tím pádem dopadne i na lodníky . Děkuji . Ale samozřejmě do budoucna i tento návrh by se jich týkal pro futuro , nikoliv zpětně . Děkuji .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities