|

ps2017-007-08-009-033.ana

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2018-03-21 ps2017-007-08-009-033 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

33. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 190/2004 Sb., o dluhopisech, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 93/ - prvé čtení

Date2018-03-21
Meetingps2017/007
Agenda Itemps2017/007/033
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/007schuz/s007255.htm

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   1 < Page 2

Poslanec Jiří DolejšDěkuji, pane předsedající, za slovo. Milé kolegyně a kolegové, hezké odpoledne přeji všem. Paní ministryně vás seznámila poměrně zevrubně s tím, co tato předloha představuje. Pochopitelně když uslyšíte slova hypoteční zástavní listy, tak si určitě představíte celý ten problém, který představuje náš celý hypoteční sektor a který na sebe pochopitelně váže i jistá makroekonomická rizika. Znáte možná i diskuzi, která se vede mezi Českou národní bankou a hypotečními institucemi, pokud jde o regulace hypoték. Tato myšlenka se možná vrátí do Sněmovny daleko později. Tento návrh zákona je sice co do papírů poměrně obšírný, také se na něm pracovalo určitou dobu, ale týká se skutečně jenom vybraných záležitostí počínaje zpřesněním pojmového aparátu a pak, řekněme, precizací určitých režimů a procesů, o kterých mluvila paní ministryně. Nechci to zbytečně extendovat, jenom upozorním na to, že hypoteční zástavní listy jsou určitým produktem, který se vyvíjel. Když jsme začínali v roce 2002, tak jsme měli v oběhu kolem 30 mld. - za 30 mld. korun těchto instrumentů. Pokud jde o uplynulé období, řekněme rok 2016, tak toho již bylo za půl bilionu. Takže vidíte, že to přece jenom svůj význam , a složitost normy, tedy spíše právní složitost, ale pochopitelně i praktická, se promítá i do toho, že musela být provedena úprava i navazujících právních norem, tedy že určité úpravy se dosahují nejen tou novou úpravou zákona o těchto instrumentech, ale promítne se to jak do OSŘ, tak do stavebního spoření, Státního fondu rozvoje bydlení, podnikání na kapitálovém trhu, správních poplatků, insolvenčního zákona a také zákona o ozdravných postupech, který vznikl v době finanční krize. Takže to spíš na doplnění. Je to tedy materiál poměrně obsáhlý, takže předpokládám, že je naším společným zájmem ho řádně a v klidu projednat tak, abychom na jeho konci mohli být pyšní na to, že jsme nevyrobili žádný legislativní zmetek a že jsme pomohli tomuto segmentu finančního sektoru. Děkuji za pozornost. Místopředseda PSP Petr FialaDěkuji panu zpravodaji. Otevírám obecnou rozpravu, do které není nikdo přihlášený, ani nevidím nikoho, že by se hlásil. Takže obecnou rozpravu končím. Ptám se paní ministryně a pana zpravodaje, zda mají zájem o závěrečné slovo? (Ministryně: Ne. Zpravodaj: Ne.)Nemají. Samozřejmě nezazněl žádný návrh na vrácení ani na zamítnutí. Takže se budeme zabývat přikázáním výborům k projednání. Nejprve rozhodneme o garančním výboru. Je zde návrh organizačního výboru přikázat předložený návrh k projednání rozpočtovému výboru jako výboru garančnímu. Navrhuje prosím někdo, aby byl garančním výborem jiný výbor? Takovýto návrh nevidím. Takže budeme hlasovat o tom, že garančním výborem bude rozpočtový výbor. Zahajuji hlasování. Kdo je pro, stiskne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti? Hlasování číslo 125. Přihlášeno je 171 poslanců, pro 131, proti nikdo. Návrh byl přijat. Konstatuji, že tento návrh byl přikázán k projednání rozpočtovému výboru jako výboru garančnímu. Organizační výbor nenavrhl přikázat tento návrh dalšímu výboru. Navrhuje prosím někdo z paní poslankyň a pánů poslanců nějaký jiný výbor? Nenavrhuje. A protože nezazněl ani návrh na zkrácení či prodloužení lhůty, končím první čtení projednávání tohoto bodu. Děkuji paní ministryni a panu zpravodaji. Dalším bodem je bod číslo

Download XMLDownload textDependenciesWavesurferNamed Entities