ps2017-006-05-003-013.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2018-01-24 ps2017-006-05-003-013 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(12.10 hodin) K tomu , co zmiňoval pan ministr , k souhlasu vodoprávního úřadu , se chci vyjádřit ve dvou bodech . Jedná se tedy o § 17 . Tam je doplnění do odst . 1 písm . i ) , které říká , že ke geologickým pracím spojeným se zásahem do pozemku , jejichž cílem je následné využití průzkumného díla na stavbu a jímání podzemní vody nebo pro vrty pro využívání energetického potenciálu podzemních vod . Tam je třeba říci to , že v současné době není zanedbatelný počet lidí , kteří průzkumné vrty trvale využívají jako zdroje vody . Tak to prostě je . Je tedy v pořádku , že se napraví ten stav a průzkumné vrty budou brány jako průzkumné , a tedy bude evidováno , kdo pak následně používá tyto vrty pro svoji potřebu jako zdroje vody . Lidé tím budou mít jistotu , že jejich vrt , který používají , je skutečně legální . Je možné , že dojde ke zdražení vrtů . V témže § 17 odst . 5 se mluví o tom panem ministrem zmiňovaném ekoauditu , tedy o tom , že vodoprávní úřad bude vydávat rozhodnutí . Tady samozřejmě dochází ke zpřesnění pozice vodoprávního úřadu a je definován postup , jak žádat o výjimku , ovšem pravdou je , že zde přibývá další stupeň při už tak velmi složitém procesu povolování staveb , je zde vlastně další komplikace . Novela stavebního zákona , která byla tady schválena v minulém volebním období , tam jsme asi tuhle věc promeškali , jestli se nepletu , takže při nějaké další novelizaci nebo při tvorbě další podoby stavebního zákona určitě by bylo dobře , kdyby se všechna tato řízení sjednotila . Otázka akumulace odpadních vod v jímkách a povinnost majitelů těchto jímek nechat si vodu z jímek odčerpat a vyčistit v čistírně odpadních vod je samozřejmě v pořádku . Nikdo nemůže , nebo neměl by , nakládat s odpadními vodami jinak . Otázka je , zdali je pro tento postup vybudována dostatečná kapacita čistíren odpadních vod . Existují obce , které čističku nemají a kde tedy zřejmě tento postup bude vyvolávat určité problémy , zejména tedy z pohledu kapacitního . Stejně tak mi v tom návrhu chybí , že není ani v důvodové zprávě vyčísleno , jaký finanční dopad bude mít tato povinnost na vlastníky jímek . Už vzhledem k tomu , že se jedná vesměs o místa , malé osady , malá sídla , kde žijí lidé , kteří nemají velký ekonomický potenciál , tak to zvýšení ceny za likvidaci odpadu pro ně může znamenat zvýšené finanční náklady . Chci zmínit i to , co je v závěru samotném uvedeno , tj . změna příjemce různých poplatků , tj . namísto České inspekce životního prostředí to bude Státní fond životního prostředí . Já tomu rozumím . Byl jsem vlastně v minulém období členem řídicího výboru SFŽP , takže ty problémy znám . Vím , že postupem času , zejména tedy s ukončením tohoto programového období , kdy je možné , že ČR nebude již příjemcem , ale bude pouhým plným plátcem , to pro tento fond bude zkrácení příjmů z evropských fondů , a tady je možné , že se tedy hledá cesta , jak tu bilanci příjmů a výdajů pro Státní fond životního prostředí napravit . Pak bych chtěl zmínit jednu celkem významnou věc , která se týká § 88 , kde se osvobozují od poplatku odběry , které podle nového znění nepřekračují roční objem 6 000 metrů krychlových . Ve stávajícím znění zákona je taková určitá slovní rozdílnost . Mluví se tam o odběru podzemní vody z jednoho zdroje , který je menší nebo rovný 6 000 metrů krychlových za rok . V takovém případě odběratel poplatek za odběr podzemní vody neplatí . Ministerské úřady někdy vykládaly v minulosti právě tenhle limit tak , že ten , kdo má odběr pod 6 000 metrů krychlových , což je zhruba tak 150 domů , nebo 150 obyvatel řeknu , ne domů , ale 150 lidí , těch domů je samozřejmě méně , tak neplatí , ale jakmile odběr převýší 6 000 metrů krychlových , tak zde bylo vyžadováno platit poplatek za celý odebraný objem . Přitom logika věci naznačuje , že by měl být limit do 6 000 metrů krychlových bez poplatku a to , co je nad to , to bude zpoplatněno , tedy ten rozdíl odebrané množství minus 6 000 metrů krychlových . Tedy aby ten , kdo odebere 6 100 metrů krychlových , platil poplatky za 100 metrů krychlových . Takhle to vysvětluji . Budu se o tom snažit také s panem ministrem , s panem zpravodajem na výboru mluvit a případně bychom se mohli shodnout na nějakém pozměňovacím návrhu , který by to upřesňoval , anebo tedy na tom , že ministerstvo a Česká inspekce budou na to hledět tak , že to je prostě chápáno tak v té logice věci , jak jsem zmínil , tedy z hlediska toho rozdílu . Ještě bych chtěl zmínit jednu věc , kterou pan ministr pominul a kterou pan zpravodaj ale zmínil , a je to § 67 , omezení v záplavových územích , konkrétně tedy taková trošku podružná věc . Odstavec 2 říká , co je v aktivní zóně záplavového území zakázáno . Je tam mimo jiné zakázáno zřizovat tábory , kempy a jiná dočasná ubytovací zařízení , což se významně týká těch , kteří stavějí letní tábory - Junák , různé turistické oddíly , kterým to způsobuje problémy . My jsme se při minulém projednávání na výboru dohodli s tehdy přítomným náměstkem pana ministra a také s panem zpravodajem , který tlumočil stanovisko zemědělského výboru , že ten paragraf upravíme tak , aby bylo možné vyjmout z tohoto zákazu dočasné stanové tábory sestávající pouze ze stanů a příslušenství , které lze v případě povodňového nebezpečí neprodleně odstranit , tedy to , co ve skautském táboře všichni známe - stany , nějaká kuchyně z celt , ze stanů , která se dá , když se blíží povodeň , zlikvidovat . Případně vtělit tato omezení , tuto výjimku , z § 67 odst . 2 do přechodných ustanovení . Možná když ta dohoda tady byla celkem jasná , tak se to mohlo do toho znění zákona napsat a bylo by to v pořádku , byl by pokoj . Takhle opět vzniká - budu si na výboru dávat pozor , abychom tam případně ten pozměňovací návrh výboru zemědělského , pokud se jedná o něj , přijali a tu situaci i pro pořadatele dětských táborů tímto vyřešili . Takže dámy a pánové , podporujeme propuštění do druhého čtení a samozřejmě pak ve druhém čtení se budu snažit nějak dohodnout na předložení pozměňovacích návrhů . Děkuji za pozornost . Místopředseda PSP Petr Fiala Děkuji . Dále je do obecné rozpravy přihlášen pan poslanec Holomčík . Jenom si dovoluji upozornit , že na 12.30 máme pevně zařazeny body 27 a následující . Prosím , pane poslanče . Poslanec Radek Holomčík Děkuji za slovo . Vážené dámy , vážení pánové , já budu stručný . Postoj pirátského klubu je pustit tento zákon do druhého čtení a v rámci druhého čtení bychom rádi podali bod na novelizaci § 28 , který se týká ochrany oblastí přirozené akumulace vod . Já bych vás , kdo se tady chcete věnovat oblasti ochrany vod , prostřednictvím pana předsedajícího rád požádal , ať se připojíte a můžeme na tom spolupracovat . To je všechno , děkuji .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities