|

ps2013-060-05-000-000.ana

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2017-09-12 ps2013-060-05-000-000 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

Date2017-09-12
Meetingps2013/060
Agenda Itemps2013/060/000
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/060schuz/s060138.htm

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   1 < Page 2 > 3

Poslankyně Jana ČernochováTakže když to shrnu. Ministr zahraničí Lubomír Zaorálek hodil přes palubu našeho největšího a historického spojence na Blízkém východě Izrael, když se zalekl palestinské pozice a pokáral Sněmovnu. To přece není a nesmí být zahraničněpolitický zájem České republiky! Ministr zahraničí Lubomír Zaorálek nepřímo tak podporuje rétoriku a úmysly států, které mají k demokracii daleko a útočí na jedinou skutečnou demokracii na Blízkém východě, a to Izrael. Ministr zahraničí Lubomír Zaorálek ukazuje, že je ochoten pošlapávat hodnoty, ke kterým jsme se vrátili po roce 1989, jako je demokracie a svoboda jednotlivce. Ministr zahraničí Zaorálek tím, že je ochoten přivírat oči nad politizací UNESCO a skrývá se za zahraničněpolitické zájmy, stává se spolupachatelem přepisování historie. Je to totéž jako mlčení, když represivní režimy rozhodují v OSN o lidských právech nebo právech žen. Ministr zahraničí Lubomír Zaorálek se vymlouvá na Ústavu České republiky, že není možné pozastavit příspěvky do UNESCO. Jeho výklad přitom znamená, že se Česká republika nemůže chovat suverénně, podobně jako Izrael a Spojené státy, které tak protestují proti jednostrannosti a politizaci této instituce OSN. Jeho vyjádření je velmi alibistické a i podle vyjádření Parlamentního institutu nedochází k porušování Ústavy České republiky tím, že dojde k postavení vyplácení příspěvků UNESCO. Dokonce i samotná Ústava UNESCO v části C v čl. 8 sama předvídá a upravuje proces a důsledky neplacení příspěvku UNESCO. Je s podivem a je alarmující, že tuto informaci zrovna nemá pan ministr zahraničních věcí. Vláda, potažmo ministr zahraničních věcí by měli Sněmovně vysvětlit a objasnit, jakým způsobem reagovali na usnesení Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky ze dne 23. května, které konkrétní kroky učinili, aby skončila politizace UNESCO a aby na mezinárodním poli nedocházelo v otázce Jeruzaléma k překrucování historických faktů. Zároveň by měli vysvětlit (Předsedající: Jenom upozorňuji na čas, paní kolegyně!), jak se postavili k výzvě neplacení členských příspěvků České republiky do UNESCO, zvláště když to není protiústavní, jak tvrdí Parlamentní institut. se omlouvám, ale chvíli jsem musela přestat. Předseda PSP Jan Hamáček jsem vám čas přidal, ale to je opravdu pět minut. Poslankyně Jana ČernochováAno, budu končit, pane předsedo. Zajímalo by , jak vláda zareaguje či zareagovala zejména na nótu palestinského velvyslanectví, která obsahovala mimo jiné pohrůžku revize česko-palestinských vztahů a výzvu k tomu, aby se vláda distancovala od Poslanecké sněmovny. Z tohoto důvodu máme - vím, že jsme tady tento týden naposledy, ale skutečně tyto informace velmi zarazily a myslím si, že všechny z vás, kteří jste pro to usnesení hlasovali, by měly zarazit také. Z tohoto důvodu navrhuji dnes zařadit do programu dnešní schůze název usnesení Ignorace usnesení Poslanecké sněmovny ve věci politizace UNESCO vládou České republiky a její politika ve vztahu ke Státu Izrael. Pane předsedo, navrhuji tento bod jako pevně zařazený bod na dnešek jako druhý bod, předpokládám, po zprávě vyšetřovací komise. To za prvé. A za druhé, v případě, že by po zprávě vyšetřovací komise se projednávala CETA, tak navrhuji tento bod jako bod číslo tři po komisi, po CETA. Děkuji. (Mírný potlesk.)Předseda PSP Jan HamáčekDěkuji a prosím všechny vystupující, aby dbali ustanovení jednacího řádu, to znamená, aby se pokusili vměstnat do pěti minut. Prosím pana poslance Ondráčka. Poslanec Zdeněk OndráčekDěkuji, pane předsedo. Vážení členové vlády, vážené kolegyně a vážení kolegové, to byla kadence slov. Paní kolegyně, to je víc než kulomet. budu určitě pomalejší, ale navážu na kulomet a budeme mluvit o zbraních. bych, vážené kolegyně a vážení kolegové, chtěl zařadit nový bod, který by se jmenoval Informace vlády k aktuálním problémům ve střeženém prostoru Vrbětice. Jak jste možná zaznamenali, média o tom ani ne tak moc mluví, ale je to velmi zásadní informace a velmi zásadní věc. V pátek jsem poprvé zaznamenal informaci, že policie obvinila a zadržela několik osob, které do tohoto střeženého prostoru chodí, v podstatě jako část z nás nebo většina z nás do lesa na houby, akorát že nesbírají lesní plody, ale sbírají samopaly, útočné pušky, které se tam mají válet. A informace z médií hovoří o desetitisících kusů. Takže jestliže si uvědomíme, že v tomto prostoru po výbuchu se válí deset tisíc samopalů SA 58, nepřeberné množství munice a místní občané, popř. někdo jiný si do tohoto střeženého prostoru chodí dírami v plotu, a jak sami popisují, počkají, se příslušný strážný, je to policista, nebo kdo tam vykonává tu strážní službu, otočí, protože u toho kouří, a projdou do prostoru, posbírají si samopaly, útočné pušky a pak s nimi dál obchodují, tak si kladu otázku, kdo ten střežený prostor hlídá a jak ho hlídá. jsem se domníval, že střežený prostor by měl být střežen tak, aby byl střežen pokud možno neprodyšně, a pokud někdo pronikne do tohoto střeženého prostoru, aby o něm ta služba věděla, byla schopná ho zadržet, ale ne k tomu, aby si tam někdo chodil v podstatě opakovaně dírou v plotě, dírami v plotě, o kterých se , takže předpokládám, že když o nich vědí místní občané, že o nich také Policie České republiky, popř. další služby, které tam vykonávají ostrahu. A nevím, jestli to je pouze Policie České republiky nebo Armáda České republiky, nebo si najali soukromou bezpečnostní službu. Předpokládal bych, že takové oplocení někdo také kontroluje v nějakých intervalech, a pokud tam najde problémy, měl by učinit veškerá technická opatření, aby nemohlo docházet k tomu, že si do tohoto prostoru kdokoli chodí a sbírá tam útočné pušky. bych se chtěl zeptat, jak potom na nás, na Českou republiku, být nahlíženo v zahraničí. V zahraničí, kde se s českými, československými útočnými puškami obchoduje, kde jsou s nimi páchány teroristické útoky rukou islámských teroristů. Můžeme mluvit o tom, jak jsou tyto pušky znehodnocovány - a víme, že problémy byly na Slovensku. Ale potom, jaké renomé mít Česká republika v očích zahraničí? A položím si ještě jinou otázku a byl bych rád, kdybyste si takovou otázku položili i vy: Jak jsou střeženy jiné prostory? Může i do jiných střežených prostor kdokoli takto proniknout, aniž by o něm služba věděla? Jak je střežena např. jaderná elektrárna a jiné objekty zvláštního určení? Pro to je zásadní informace a myslím si, že by tato informace měla zajímat i vás, poslance a poslankyně Parlamentu České republiky, protože tyto informace se určitě dostanou do zahraničí, a pokud se o nich v blízkém okolí tohoto chráněného areálu, určitě o nich budou vědět i osoby, které nemusí mít vždy jen sběratelského či obchodního ducha, a s těmito zbraněmi může být páchána závažná násilná trestná činnost, a to nejen vůči občanům v zahraničí, ale i vůči občanům České republiky. Takže ještě jednou říkám bod, který bych chtěl dneska slyšet, a nemusí to být dlouhé, buď se vyjádří předseda vlády, nebo ministr vnitra, nebo jiný pověřený člen vlády: Informace vlády o aktuálních problémech se střežením prostoru ve střeženém prostoru Vrbětice. Pokud vás, vážené kolegyně, bezpečnost České republiky a tento šlendrián, který bohužel je, bude zajímat, tak bych si dovolil navrhnout, abychom ho zařadili jako druhý bod dnešního jednání, protože předpokládám, že prvním bodem bude závěrečná zpráva vyšetřovací komise. Děkuji za vaši podporu i za to, že jste vyslechli. Děkuji. Předseda PSP Jan HamáčekDěkuji. Pan předseda Faltýnek. Poslanec Jaroslav FaltýnekDobré odpoledne. Vážené kolegyně, kolegové, pane předsedo, mám návrh na změnu pořadu schůze a konkrétně se jedná o dva body ministra financí, které jsou pod číslem 82 a 86. Jedná se u bodu 82 o Informaci o systému kontrol veřejné správy při čerpání veřejných prostředků a bod 86 je Analýza systému kontrol územních samosprávných celků. Jestli by byla vůle ve Sněmovně z technických důvodů to zařadit za bod číslo 49, což je poslední bod bloku zpráv ministra financí. To znamená body 82 a 86 dát za bod 49, což je přehled o činnosti cenových kontrolních orgánů za rok 2016. Děkuji.

Download XMLDownload textDependenciesWavesurferNamed Entities