Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2017-07-12 ps2013-059-06-022-002 [ParCzech.ana]
Agenda Item Title
2. Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 959/6/ - vrácený Senátem
Nakonecbylyzpozměňovacíchnávrhů,kterébylypředloženy,přijatypozměňovacínávrhysenátoraVáclavaHomolky,senátoraMilošeVystrčilaasenátoraZdeňkaPapouška.Naopakpozměňovacínávrhydoporučenégarančnímvýboremprovzdělávánípřijatynebyly.Výsledkemprojednánípakbylo31.května2017na7.schůziSenátuusneseníč.165,kterébyloposlancůmrozdánoakterýmSenátzaprvévracínávrhzákonaPoslaneckésněmovněvezněnípřijatýchpozměňovacíchnávrhůuvedenýchvpřílozeazadruhépověřujesenátoraJiříhoRůžičkuodůvodněnímusneseníSenátunaschůziPoslaneckésněmovny.Proúplnostbyasibylosprávnédodat,žezástupcenavrhovateleknávrhuzákonavezněníSenátempřijatýchpozměňovacíchnávrhůvyjádřilzamítavéstanovisko.NávrhvrátitnávrhzákonadolníkomořespozměňovacíminávrhybylvSenátupřijat42hlasy,protibylo19senátorů.Teďještěpárpoznámekkpozměňovacímnávrhům,kterébylySenátempřijaty.Netýkajísevšechnykariérníhořádu,některésetýkajíifunkčníchpříplatkůprojednotlivéfunkce.Kbodu10senátoraPapouška.Senáttímtopozměňovacímnávrhemnavrhujezvýšitpříplatekpedagogickéhopracovníkazavýkonspecializovanýchčinnostízčástky1000až2000načástku2000až3000korunměsíčně.Příplateknenídefinovánzákonem,pouzeprováděcímpředpisemajehovýšezávisínatom,kolikfinančníchprostředkůmáředitelškolykdispozici,cožsiumímevšichniasidobřepředstavit.Kbodu1až6,8až11senátoraPapouška.Senátpovažujezazcelazbytečnédefinovatpětdalšíchnovýchčinností,kteréjsouspecializované.Kstávajícím,určenýmpouzeprováděcímpředpisem,tododávám,přibývají:koordinátorvlastníhohodnoceníškoly,mentorprofesníhorozvoje,speciálnípedagogvoblastiškolskélogopedie,specialistavoblastiprostorovéorientacezrakověpostižených,kariérovýporadce.Vpřípadětěchtonověspecializovanýchčinnostísepřitomjednáočinnosti,kteréjsoubuďnáplníjinéspecializovanéčinnosti,nebojsouvybrányzcelanahodile.Návrhzároveňsjednocujesníženípřímépedagogickéčinnosti,kterébynověplatiloprovšechnyspecializovanéčinnosti,cožjedostpodstatné.KsedmémubodusenátoraVystrčila.Novelazákonaopedagogickýchpracovnícíchnavrhuje,abydalšívzdělávánívsouvislostisimplementacíkariérníhorozvojezajišťovaloministerstvoprostřednictvímprávnickéosobyjímzřízené.DlenázoruSenátujealenutnézajišťovatprofesnírozvojučitelůijinýmzpůsobemnežpouzeprostřednictvímprávnickéosobyjímzřízené.Posledníbod.SenátorHomolkanavrhoval,atenpozměňovacínávrhbylpřijat,týkalsepříplatkuprotřídníhoučitele.Nenívsoučasnédoběnárokový,jehovýšezávisípouzenafinančníchprostředcích,kterémáředitelškolykdispozici.Novelatentoproblémřešíapříplatekzatřídnictvíijehovýšiuvádípřímovtextuzákona.Senátjeovšemnázoru,žepříplatekjevelicenízkýaneodpovídánáročnostirozsahuprácetřídníchučitelů.ZtohodůvoduSenátnavrhuje,abysepříplatekzvýšilzčástky1000až1500korunměsíčněna3000měsíčně.Tímtonavýšenímbyzároveňdošloktomu,žebysevšechnypříplatky,kterénovelazavádí,sjednotilynajednéčástce3000korunměsíčně.Váženépaníposlankyně,pániposlanci,aťjižpřijmetesenátníverzi,aťpotvrdíteverzisněmovní,činepodpoříteanijednu,žádámvás,abysteučinilitakovérozhodnutí,kterébudeveprospěchkvalityvzdělávánívtomtostátě.Adomnívámse,žekariérnířád,takjakjepředložen,tozatímneřeší.Děkujizapozornost.Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkujipanusenátorovi.Neždámslovopanuministrovispřednostnímprávem,taktumámtřifakticképoznámky.NejprvepanposlanecKarelRais,poněmpaníposlankyněPastuchová,potépanposlanecBrázdil.Prosímpaneposlanče,vašedvěminuty.Poslanec Karel RaisDobrýden.Jájsempřihlášendorozpravy,taktamtořeknudetailněji.ChtělbychalezareagovatnatenemotivnídotazkolegyněBohdalové:Proč?Zadobu,kteráuplynulaodhlasování,jsmezískalivíceinformací.NaznačovaltotadypansenátorRůžička.BylatoněkolikahodinovározpravavSenátu,kdeexministryněValachovácelkemdetailněřeklakonkrétnívěci,kteréskutečněstojízapozornost.Pakjeuveduvrozpravě.Minimálnějdetřebaofinancováníprojektu,kterýtomápodporovatakdesenámzdá,ženěkteréčástkyvrozpočtujsoupřehnané.Automatickyasipůlmiliardyjdenavybranouinstituci.Dalšívěc,kteránászarazila,bylonedopracovánívnitřníchnorem.PaníministryněValachováříkalaosmsměrnic,ztoho,žemátřihotové.Ateprvevpondělínámpanministrřekl,žezečtyřtendenjevlastněhotovátačtvrtáprováděcísměrnice.Vmezidobízvýšenáaktivitaučitelů,vedoucíchodbornýchasociací,jakředitelůgymnázií,taktřebalogopedů-vposlednídobějsmedostalidopisy.Sněkterýmijsmetoprobíraliosobněazjistilijsme,myslelijsmesi,žemajípravdu.Těchvyjádřenípřicházelacelářada.Prošlijsmeněkteréškolyatamtyreakcebylynegativní.Kolemsebemámeskupinyučitelů,kteříjsouurčitěobjektivníahovořísjistýmdespektem.Možnátobylaotázka,tojsmetakéřešilispanemministrem,otázkamaléinformovanosti,protožetadydošlokvýměně...(Připomínka z pléna. Předsedající: Čas!)Pardon,omlouvámse.Játopakřeknu,dodám.Místopředseda PSP Petr GazdíkProsím.PaníposlankyněPastuchováajejídvěminuty,ponísfaktickoupoznámkoupanposlanecBrázdilapanposlanecKořenek.Poslankyně Jana PastuchováDěkuji.Jájsemtaképřihlášenadorozpravy,nicménějásimyslím,žebysetumělovšemměřitstejnýmmetrem.Takžejávásprosím,panepředsedající,abystevyzvalkolegyni,abysiodneslatentransparent(schéma hlasování, které před řečništěm zanechala poslankyně Bohdalová),protožesezdeprojednávalyzákony,kdytakéněkdopřinesltransparentabylvyzván.Azpozicezáchranářesimyslím,žejetoinebezpečné,protožebymohlněkdozakopnoutastátsetuúraz.Děkuji.Místopředseda PSP Petr GazdíkJáseomlouvám,játentransparentzméhopohledunevidím.Prosímpaníkolegyni,abypředešlaúrazuatransparentodnesla.Děkuji.PanposlanecBrázdilajehofaktickápoznámka.Poslanec Milan BrázdilPanepředsedající,děkujizaslovo.Jápředváspředstupujisnávrhemprocedurálníhohlasování-abychomtentobodpřerušilido19.října.Do19.října.Místopředseda PSP Petr GazdíkDo19.10.Ano?(Ano.)Dobře.Tojeprocedurálnínávrh,okterémdámhlasovat,takjakjednacířádvelí,bezvyzvání.Přivolámnašekolegy,všechnyvásodhlašujiaprosím,abystesepřihlásilisvýmihlasovacímikartami.(Zní gong svolávající poslance do sálu.)BudemehlasovatoprocedurálnímnávrhupanaposlanceBrázdila,kterýnavrhlpřerušitprojednávánítohotobodudo19.10.tohotoroku.Takjetovpořádku,jetomíňnež120dnů,jakříkájednacířád.