|

ps2013-059-03-014-044.ana

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2017-06-29 ps2013-059-03-014-044 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

44. Vládní návrh, kterým se předkládá Parlamentu České republiky k vyslovení souhlasu návrh na ratifikaci Protokolu o udržitelné dopravě k Rámcové úmluvě o ochraně a udržitelném rozvoji Karpat /sněmovní tisk 731/ - druhé čtení

Date2017-06-29
Meetingps2013/059
Agenda Itemps2013/059/044
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/059schuz/s059093.htm

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   1 < Page 2 > 3

Článek 3 písm. p) - citlivá oblast. Citlivá oblast znamená oblast, která je zvláště zranitelná vzhledem ke svým charakteristikám /vlivem faktorů, jako je hustota osídlení, topografie a biotypy v dané oblasti/ a která může být ohrožena necitlivým zásahem vzhledem k plnění své ekologické funkce. Hezká je definice v článku 3 písm. q): pomocný orgán znamená pomocný orgán, zřízení v souladu s článkem 14 odst. 2 Karpatské úmluvy, který ovšem může zahrnovat tematické pracovní skupiny nebo výbory. Takže máme pomocné orgány, které mohou mít své tematické pracovní skupiny nebo výbory. První dotaz na paní ministryni: kolik členů Česká republika, nebo plánuje, že bude mít, v pomocných orgánech, kolik bude tematických pracovních skupin nebo výborů a jak silnou váhu tam bude mít slovo českých odborníků. Teď vám zopakuji, co všechno říká tento protokol o dopravě. Článek 9 Silniční doprava. Smluvní strany uznávají důležitost nákladní a osobní silniční dopravy, zejména z hlediska jejího významu z hlediska dostupnosti odlehlých oblasti a cílových destinací i z hlediska rozvoje karpatského regionu. Jedna věta, a třikrát "z hlediska". Ale chci připomenout, že smluvní strany uznávají důležitost nákladní a osobní silniční dopravy. Článek 10 Železniční doprava. Smluvní strany uznávají - zcela překvapivě - důležitost nákladní a osobní železniční dopravy, která představuje významný prvek multimodální dopravy a hlavní alternativu k silniční dopravě v karpatském regionu. No, nevím, jestli to není v rozporu s článkem 9, kde říkáme, že uznáváme důležitost silniční dopravy a v článku 10 uznáváme důležitost železniční dopravy jako alternativy k silniční dopravě. Nepochopil jsem, zda signatáři preferují spíše silniční dopravu, nebo spíše železniční dopravu. Ale současně smluvní strany uznávají nejenom důležitost, ale i význam - to je v písm. b) - nákladní a osobní železniční dopravy pro rozvoj karpatského regionu včetně cestovního ruchu. Pojďme se podívat na článek 11, který se týká vodní dopravy. Smluvní strany uznávají potenciál vodní dopravy zejména jako prvku multimodální dopravy a za b) pro rozvoj karpatského regionu včetně cestovního ruchu. Článek 12 Letecká doprava. Smluvní strany uznávají potenciál letecké dopravy pro ekonomický rozvoj, zejména pro rozvoj cestovního ruchu a dostupnost odlehlých oblastí. Za b) - to překvapuje a to považuji i za inovativní prvek této dohody, určitě nás to doposud nenapadlo - smluvní strany uznávají význam letecké dopravy pro dálkovou přepravu. (Hlas z pléna: Výborně!) jsem rád, že slyším výborně, protože to nás zatím v České republice nenapadlo. Současně smluvní strany uznávají nezbytnost soustředit se na stávající letiště a letištní plochy. Myslím, že paní ministryně - je to z jejího resortu - by mohla potvrdit, že všechny tři články, které uznávají potenciál vodní dopravy, letecké dopravy a železniční dopravy - jestli jsem nějakou nepřeskočil - pro rozvoj cestovního ruchu - to je bezesporu pravda. bych řekl, že každý druh dopravy představuje potenciál pro rozvoj cestovního ruchu. Ale signatáři myslí i na nemotorovou dopravu. To je článek 13. Smluvní strany uznávají zásadní přínos nemotorové dopravy, mimo jiné z hlediska veřejného zdraví a minimalizace negativních vlivů na životní prostředí. A - opět pro paní ministryni - článek 13 bod 1 odst. c) - smluvní strany uznávají rostoucí význam nemotorové dopravy zejména pro cestovní ruch a rekreaci. A takto bych mohl pokračovat. Ale protože bych nás všechny rád vystavil hlasování o této z mého pohledu zcela nesmyslné a zbytečné smlouvě, resp. protokolu, tak své krátké vystoupení ukončím. Věřím, že jste si všichni pečlivě prostudovali tento text, a věřím, že se přidáte k názoru našeho klubu. My tento zbytečný protokol nepodpoříme. Děkuji za pozornost. Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkuji. Pan poslanec Karel Fiedler a jeho faktická poznámka. Prosím, pane poslanče. Poslanec Karel Fiedler jen velice rychle. Děkuji Zbyňku Stanjurovi za to, že nás tady seznámil podrobně s tím nesmyslem, který tady projednáváme. si myslím, že paní ministryně by se neměla smát, ale spíše stydět za to, co tady předkládá do Poslanecké sněmovny. Opravdu to není k smíchu, paní ministryně. Doufám, že ve třetím čtení tento nesmysl zamítneme. (Hluk v sále.)Místopředseda PSP Petr GazdíkProsím poslance, aby na sebe nepokřikovali. Poslanec Karel FiedlerProč jsem se přihlásil o slovo, je tedy to, že tady kolega Stanjura krásně demonstroval, jakými hloupostmi se tady zabýváme, zatímco řada podstatných zákonů je především vládní koalicí zamítána nebo nepřipouštěna na pořad schůze, a tyto - promiňte mi to - hovadiny tady řešíme. Místopředseda PSP Petr GazdíkPane poslanče, jsem pevně doufal, že jste nečekal, že vás s tím seznámí pan poslanec Stanjura, ale máte ten návrh již přečtený, jak je vaší povinností jako poslance. Dalším řádně přihlášeným je pan poslanec Václav Zemek, po něm pan poslanec Kučera. Poslanec Václav ZemekDěkuji za slovo. Slyšeli jsme tady nějaké příspěvky, které tam uváděly takové různé žertovně znějící odstavce. bych tady - nechci tu smlouvu bagatelizovat - chtěl zdůraznit, že ta smlouva se týká pouze našich Karpat, resp. toho, co geograficky spadá do Karpat. To znamená, že to nepatří na celé území České republiky, ale dotýká se to pouze Chřibů, Bílých Karpat, Moravskoslezských Beskyd a tamější oblasti. Takže aby tady nevznikl takový mylný dojem, že to jako dopadá na celé území České republiky. Je to pouze tady ta oblast, která okrajově k nám zasahuje, právě ty Západní Karpaty. Děkuji za pozornost. Místopředseda PSP Petr GazdíkS faktickou poznámkou pan poslanec Michal Kučera. Prosím, pane poslanče. Poslanec Michal KučeraDěkuji za slovo. bych chtěl velmi poprosit pány kolegy, aby se zdrželi emotivních vyjádření, když ani nevědí, v jakém čtení se tato smlouva schvaluje, a nejsou s ani pořádně seznámeni. Za své trapné vystoupení jsou zodpovědní oni sami, nicméně vrhá to velice špatné světlo i na celou naši Sněmovnu. K tomu bych samozřejmě přidal i výrok pana zpravodaje ze strany lidové. Místopředseda PSP Petr GazdíkPan poslanec Zbyněk Stanjura a jeho faktická poznámka. Prosím, pane poslanče. Poslanec Zbyněk StanjuraPro pana poslance Zemka - jsem patriot, hrdý Opavan, a Opava patří do Moravskoslezského kraje. Váš argument, můžete to klidně schválit, to se týká pouze kousku Moravskoslezského kraje, musím odmítnout. Fakt si s námi nehrajte, to není žádný argument, buďte v klidu vy většina, to se týká jenom kousku území Moravskoslezského kraje. jsem odtamtud poslanec, nehrajte si s námi.

Download XMLDownload textDependenciesWavesurferNamed Entities