|

ps2013-057-09-003-023.ana

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2017-06-06 ps2013-057-09-003-023 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

23. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 910/ - druhé čtení

Date2017-06-06
Meetingps2013/057
Agenda Itemps2013/057/023
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/057schuz/s057290.htm

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   1 < Page 2

Za druhé zmocňuje zpravodaje výboru, aby ve spolupráci s navrhovatelem a legislativním odborem Kanceláře Poslanecké sněmovny provedl v návrhu zákona legislativně technické úpravy, které nemají dopad na věcný obsah navrhovaného zákona. Za třetí ověřuje zpravodaje výboru, aby na schůzi Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky přednesl zprávu o výsledcích projednávání tohoto návrhu zákona v hospodářském výboru. Za čtvrté pověřuje předsedu výboru, aby předložil toto usnesení předsedovi Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky. Jinak jsem chtěl ještě podotknout, že v průběhu projednávání v hospodářském výboru nebyly předloženy žádné pozměňovací návrhy. Místopředseda PSP Radek Vondráček vám děkuji, pane zpravodaji. Otevírám obecnou rozpravu, do které se přihlásil pan poslanec Jan Zahradník, kterému tímto dávám slovo. Poslanec Jan ZahradníkVážený pane místopředsedo, vážený pane ministře, dámy a pánové, vás chci seznámit s pozměňovacím návrhem, který se chystám předložit k tomuto sněmovnímu tisku. Můj návrh se týká přílohy číslo 2 daného zákona, která obsahuje seznam dopravně významných vodních cest. Na tomto seznamu je mezi vodními cestami využívanými taky uveden vodní tok řeky Vltavy, a to od říčního kilometru 239,5 České Budějovice po říční kilometr 91,5 Třebenice pro plavidla o nosnosti do 300 tun. Vltava, jak víme z tohoto zákona, je dopravně významná vodní cesta, která je v současné době využívaná pro rekreační plavbu, a to v současné době prakticky od Orlické přehrady po České Budějovice. Tato cesta byla dokončena před nedávnou dobou otevřením plavební komory na jezu v jihočeské obci Hněvkovice. Tato cesta končí v Českých Budějovicích v podjezí Jiráskova jezu nedaleko známého Dlouhého mostu v Českých Budějovicích. Toto ukončení je vlastně na části toku, která je poměrně úzká. Není tam umožněno kotvit lodím. Ty pak musí, pokud jejich držitelé chtějí navštívit České Budějovice, zakotvit v marině v přístavu České Vrbné zhruba čtyři kilometry od centra Českých Budějovic. Cílem návrhu zákona je tedy prodloužení dopravně významné vodní cesty tak, aby bylo po překonání Jiráskova jezu případnou platební komorou umožněno dostat lodě na zdrž Jiráskova jezu, kde je umožněna velmi dobrá plavba, kde jsou dobré plavební podmínky, případně na tok řeky Malše těsně nad soutokem. Toto by umožnilo turistům, kteří používají vodní cestu k rekreaci, navštívit i centrum města České Budějovice a městu České Budějovice by to přispělo k posílení fenoménu cestovního ruchu spojenému právě s touto vltavskou vodní cestou. Projekt a můj návrh také podporu statutárního města České Budějovice i Jihočeského kraje. Týká se tedy konkrétně toho, že navrhuji, aby vltavská vodní cesta nyní byla podle mého návrhu od říčního kilometru 241,4 České Budějovice po říční kilometr 91,5 Třebenice včetně výústní části vodního toku Malše po říční kilometr 1,6, a to jen pro plavidla o nosnosti do 300 tun. V tomto smyslu tedy navrhuji upravit přílohu číslo 2. Tento návrh jsem vložil do sněmovního systému a v podrobné rozpravě se potom k tomuto svému návrhu přihlásím. Děkuji za pozornost. Místopředseda PSP Radek Vondráček vám děkuji, pane poslanče. To byla zatím jediná přihláška do obecné rozpravy. Ptám se, jestli ještě někdo jiný zájem vystoupit v obecné rozpravě. Jestliže tomu tak není, tak končím obecnou rozpravu. Ptám se pana navrhovatele, zda zájem o závěrečné slovo. Pane ministře, máte zájem? (Nemá.)Pan zpravodaj? Nemá zájem. Návrh na vrácení nezazněl. tedy zahajuji podrobnou rozpravu, do které se jako první přihlásil opět pan poslanec Zahradník, kterému tímto dávám slovo. Poslanec Jan ZahradníkVážený pane místopředsedo, jak jsem řekl, po zdůvodnění, které jsem učinil v obecné rozpravě, se přihlašuji ke svému návrhu, který jsem složil do sněmovního systému pod číslem 6476. Děkuji. Místopředseda PSP Radek Vondráček vám také děkuji. Jako další vystoupí pan poslanec Jan Klán. Prosím, máte slovo. Poslanec Jan KlánDěkuji za slovo. Hezké odpoledne vážený pane místopředsedo, kolegyně, kolegové, dovolte, abych se přihlásil ke svému pozměňovacímu návrhu vedenému jako sněmovní dokument číslo 6264, a dovolte mi ho jenom krátce představit, a to jenom v článku 1 za dosavadní novelizační bod 5 vložit nové novelizační body následujícího znění. V § 22 odst. 1 písm. b) v bodě 1 se slovo "a" nahrazuje čárkou, v § 22 odst. 1 písm. b) v bodě 2 se slovo "plavidel" zrušuje. V § 22 odst. 1 písm. b) se na konci bodu 2 čárka nahrazuje slovem "a" a doplňuje se bod 3, který zní: Českého hydrometeorologického ústavu při zabezpečování předpovědní povodňové služby podle vodního zákona. Děkuji za pozornost. Místopředseda PSP Radek Vondráček vám děkuji. Jako další je přihlášen do podrobné rozpravy pan poslanec Foldyna, kterého jsem v tuto chvilku možná zahlédl, jak vchází do sálu. Pane poslanče, máte slovo. Poslanec Jaroslav FoldynaDěkuji a omlouvám se. Přihlašuji se ke svému pozměňovacímu návrhu, který číslo 6524. Jeho podstatou je právní forma státní firmy, státního zařízení Ředitelství vodních cest. To je obsah mého pozměňovacího návrhu. Děkuji vám. Místopředseda PSP Radek Vondráček vám děkuji. Ptám se, zda ještě někdo další zájem vystoupit v podrobné rozpravě. Jestliže tomu tak není, končím podrobnou rozpravu. Ptám se na případná závěrečná slova jak pana ministra, tak pana zpravodaje. Nemají zájem. Žádné další návrhy nepadly a končím druhé čtení tohoto návrhu. Otevírám další bod, kterým je bod číslo 7, což je

Download XMLDownload textDependenciesWavesurferNamed Entities