ps2013-056-02-006-036.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2017-04-05 ps2013-056-02-006-036 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(15.50 hodin) Co je další věc , je to tzv . posouzení možnosti zhoršení stavu záměrem dotčených vodních útvarů . Vodoprávní úřad před vydáním souhlasu posoudí možnost zhoršení dobrého stavu nebo dobrého ekologického potenciálu záměrem dotčeného útvaru . Pan ministr tady použil slovo ekoaudit . Do povolování staveb tak nově bude vstupovat vodoprávní úřad . Teď si říkám , jestli jsme náhodou před chvílí , dopoledne , neschválili po poměrně dramatickém projednávání a hlasování o asi 300 pozměňovacích návrzích stavební zákon - a teď tady najednou zavádíme další instituci vstupující do povolování staveb . Nebylo možné tohleto zohlednit už v tom stavebním zákonu a projednat to v celém kontextu tohoto složitého materiálu , který zaměstnal celou řadu připomínkových míst a který vyvolal takový tlak na pozměňovací návrhy ? Čili zvyšuje se tím jednak administrativní zátěž vodoprávních úřadů a samozřejmě také i vznikají problémy pro realizátory staveb . A navíc každá nová pravomoc úředníka týkající se povolování stavby v sobě tak či onak skrývá určitý korupční potenciál . Čili podle mne jsme neměli problematiku povolování staveb řešit takto odděleně , ale měli jsme to nějakým způsobem zahrnout do komplexní novely stavebního zákona , kterou jsme dopoledne tady projednali . Pak je zde § 38 , který mluví o akumulaci odpadní vody v bezodtokových jímkách , povinnosti zajistit zneškodňování odvozem na čistírnu a na výzvu vodoprávního úřadu nebo inspekce předložit doklady o odvozu odpadních vod za poslední dva kalendářní roky . Tohle je podle mého názoru nejproblematičtější bod novely . Je zrušena výjimka , že se za odpadní vody nepovažují srážkové vody z dešťových oddělovačů . Otázka je , zdali máme dostatečnou kapacitu čističek na to , abychom všechny odpadní vody byli schopni vyčistit . Zejména pro menší obce , které nemají vlastní kanalizaci a kde je sociální postavení občanů nižší , může samozřejmě zvýšení cen za likvidaci odpadních vod znamenat negativní ovlivnění jejich sociální situace . A poslední moje připomínka se týká právě změny poplatkového místa . Doposud byla správcem poplatku za vypouštění odpadních vod Česká inspekce životního prostředí , nyní se to převádí na Státní fond životního prostředí . Pan ministr argumentuje tím , že je zde zatěžující agenda pro Českou inspekci životního prostředí , nakonec ty peníze stejně skončí u Státního fondu životního prostředí . Ale není také možno hledat pravdu v tom , že Státní fond životního prostředí , který má poměrně náročnou agendu , jsou veliké provozní náklady fondu , tak hledá nějaké zdroje příjmů ? Protože je možné , že po roce 2020 , případně 2022 s novým programovým obdobím se výrazně sníží příjmy pro Státní fond životního prostředí z evropských zdrojů , což by mohlo znamenat , že zde bude jakási pochybnost o oprávněnosti existence tohoto fondu . Takže i zde je třeba se nad tímto zamyslet a hledat tady nějaké další důvody , proč děláme celkem na první pohled ne úplně smysluplný krok , převádění správce poplatků z České inspekce na Státní fond životního prostředí . Já opět doporučuji svým kolegům , abychom nebránili propustit tento zákon do druhého čtení , ale spíš pak budu hledat možnosti , jak některé tyto moje připomínky zohlednit při podání pozměňovacího návrhu ve druhém čtení . Děkuji za pozornost . Místopředseda PSP Radek Vondráček Děkuji vám , pane poslanče . A nyní s přednostním právem předseda klubu TOP 09 pan poslanec Michal Kučera , který má jako předseda u mě premiéru , tak se mu omlouvám , že jsem mu nedal slovo hned před chvilkou . Poslanec Michal Kučera Děkuji za slovo . Myslím , že jsem si velice rád vyslechl slova svého předřečníka pana poslance Zahradníka . Neměl jsem ambici ho nějakým způsobem předbíhat , zvlášť když jsme vystoupili jenom dva . Dámy a pánové , před námi je novela vodního zákona , který na tabuli svítí s označením Vodní zákon - EU . Ona to není tak úplně pravda , protože tam se nejedná o pouhou transpozici evropské normy , ale samozřejmě je tam celá řada změn , které si tam přidáváme tzv . národní cestou . Nicméně to je jenom taková poznámka k tomu , abychom si uvědomili , že rozsah změn , které jsou ve vodním zákoně , bude pravděpodobně větší . Já s jednou takovou přicházím . Upřímně se přiznávám , že se budu snažit pro ni najít širší podporu , pokud taková bude , tak ji potom ztělesním do nějakého pozměňovacího návrhu , který věřím , že bude ku prospěchu našim obcím . Jedná se o § 67 , který hovoří o omezení v záplavových územích . Jedná se mi o to - a ti z nás , kteří jsou i komunálními zastupiteli v obcích , si pamatují , a zejména ti , kteří jsou na březích řek , si pamatují , že v posledních letech došlo k přepočtu tzv . aktivních záplavových zón . Stalo se to , že aktivní záplavové zóny začaly najednou zasahovat do území města , tam , kde dříve nebyly . Řeknu konkrétní příklad z našeho města , tzn . z města Louny , kde nám nyní aktivní záplavová zóna sahá až do městského parku . A de facto ta voda samozřejmě se rozlévá stále stejně a lidé u nás jsou s ní zvyklí žít a vědí , jak ta voda tam působí , jak tam teče . Nic dramatického se nezměnilo . Změnilo se pouze to , že úředník samozřejmě dle nějakých pokynů či předpisů přepočetl aktivní záplavovou zónu a ta mu vyšla jinak než ta předchozí . Aktivní záplavová zóna se rozšířila až do městského parku . Jaký je dnes stav ? V tom paragrafu se hovoří , že v aktivní zóně záplavových území se nesmí umisťovat , povolovat ani provádět stavby . Víceméně v tuto chvíli my v našem městském parku nejsme schopni postavit ani dětské hřiště , které tam mimochodem dříve bylo a ničemu nevadilo . Navíc ta voda tam je spodní , tzn . ona stoupá , vrací se někde z bočního koryta , není na té proudnici , tedy ničemu výrazně nevadí . Když jsme na to téma jako městští zastupitelé hovořili s povodím , jedná se tam samozřejmě o Povodí Ohře , tak tam samozřejmě z jejich strany je to správný postup , to znamená , oni řeknou , tak tam se nesmí stavět podle zákona , podle § 67 vodního zákona . My vám sice rozumíme , ten váš požadavek je velmi rozumný a z takového pohledu obecného nám to nevadí , ale bohužel se musíme držet tohoto paragrafu a nemůžeme vám to dětské hřiště tam povolit . Když se podíváme na situaci v povodích na různých místech , tak samozřejmě ono se k tomu přistupuje různě . Já bych třeba připomenul tady náplavky v Praze , například . Když se podíváte na náplavku , což bych řekl , že náplavka je přímo území , které je určeno k aktivnímu rozlití řeky při záplavě , tak na té náplavce je celá řada aktivit , které jsou podstatně výraznější , než je jedno dětské hřiště , na které ovšem samozřejmě potřebujeme nějaké stavební povolení .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities