ps2013-054-05-008-011.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2017-01-17 ps2013-054-05-008-011 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(18.20 hodin) V šesté a sedmé části mého pozměňovacího návrhu dochází ke zmocnění pro Ministerstvo vnitra , případně Národní bezpečnostní úřad . Jde o to , aby vedle vyhlášky ke stanovení referenčního rozhraní vydalo Ministerstvo vnitra i vyhlášku ke stanovení standardu pro vybrané provozně informační systémy , a pokud jde o zmocnění pro NBÚ , aby v dohodě s ministerstvem vydal Národní bezpečnostní úřad vyhlášku o způsobu likvidace dat , jejich kopií a dalších věcech . Pokud jde o osmou část , tam jde o nepřevoditelnost osobních a majetkových autorských práv . V bodu 9 jde o zpřesnění původně navrhovaného textu v návrhu , který teď projednáváme , kde je výslovně uvedeno , že provozovatel systému , který nebude tento systém nadále provozovat , předá správci systému data nebo kopie dat , provozní údaje a informace v jimi dohodnutém formátu . Je tam upřesnění , jak to s tím formátem je , a upřesnění , jak je tato operace předávání dat ekonomicky zajištěna , tj . jaké jsou případné nároky na vynaložené náklady . Už se blížím ke konci tohoto technického zdůvodnění . V desáté části mého pozměňovacího návrhu se hovoří s ohledem na postavení správce systému o tom , aby byly povinnosti tímto zákonem ukládány primárně tomuto subjektu , a teprve až v okamžiku , kdy je správce systému nečinný , lze fakultativně přenášet nové povinnosti na provozovatele systému . Jde tedy o dva typy subjektů - správců a provozovatelů - a ten návrh upřesňuje , kdo je první na řadě z hlediska povinností a jak se postupuje dále . V další části jde o změnu textace právní úpravy tak , že rozsah povinností provozovatele systému se vztahuje nově i na předávání dat , jejich kopií a provozních údajů , zpřesňují se dále formulačně i ustanovení o uložení sankcí . A konečně poslední část pozměňovacího návrhu se týká předvídatelnosti práv jak pro správce , tak i pro provozovatele a týká se založení právního titulu pro provozovatele pro úhradu reálně vzniklých nákladů . Předpokládám , že tento technicistní popis vás bezmála uspal . Měl jsem povinnost ho tady uvést , abych se potom mohl k pozměňovacímu návrhu přihlásit čistě formálně v podrobné rozpravě . Děkuji vám za pozornost . Místopředseda PSP Radek Vondráček Já vám děkuji . Na řadě jako řádně přihlášený další je pan poslanec Hovorka . Poslanec Ludvík Hovorka Vážený pane místopředsedo , děkuji za slovo . Vážení páni ministři , paní poslankyně , páni poslanci , já bych zde rád zdůraznil , že to , co tady projednáváme , znamená poměrně významnou změnu , protože dochází ke změně odpovědnosti . Zákon se vztahuje jenom na informační systémy veřejné správy spravované státními orgány , jsou to informační systémy státní správy . Rozdíl mezi běžným informačním systémem a informačním systémem veřejné správy tkví v účelu , to znamená výkonu informační činnosti pro účely veřejné správy , resp . plnění veřejných úkolů . Dále kompetence Ministerstva vnitra v přípravě nebo koordinaci nadrezortních a nadnárodních projektů informačních systémů veřejné správy omezují na ty informační systémy veřejné správy určené k výkonu státní správy , to znamená , které budou v případě územních samosprávných celků užívány pouze k podpoře výkonu přenesené působnosti . Znamená to , že v § 4 ministerstvo jako orgán dohledu pro informační systémy bude jenom pro určené informační systémy pro účely výkonu státní správy . Je zřejmé , že široká odpovědnost za všechno a nakonec případně za nic nebyla dlouhodobě udržitelná , rozvoj eGovernmentu je nezadržitelný a objem agend v systému státní správy trvale roste . Stát tedy ponese do budoucna odpovědnost jen za státní správu . Povinnost řádné registrace agendy pro veřejnou správu a její atestace je zachována . Zvýšil se dohled nad sdílením dat prostřednictvím referenčního rozhraní . To slouží k propojení informačních systémů veřejné správy mimo jiné i s informačními systémy , které nejsou informačními systémy veřejné správy . A nyní , proč to říkám ? Protože my jsme tady v minulém roce velmi bouřlivě projednávali sněmovní tisk 614 , to byla novela zákona o zdravotních službách , kde se zakotvoval mj . národní zdravotnický informační systém , a vždy nám bylo předkládáno , že to je informační systém státní správy . Takže abyste věděli , podle tohoto zákona národní zdravotnický informační systém není určen pro výkon státní správy , a nebude tudíž odpovědností Ministerstva vnitra . Takže velmi citlivé údaje , které je možné získávat podle tohoto zákona , nebudou pod kontrolou Ministerstva vnitra . Říkám to z toho důvodu , že jsem tady dlouze uváděl výhrady k té novele zákona - sněmovní tisk 614 - , a tudíž mé obavy se do značné míry naplňují , protože velmi citlivé údaje takto vlastně nebudou pod kontrolou Ministerstva vnitra . A ostatně , jak vyšlo najevo , tak ani v zásadě příprava národního zdravotnického informačního systému nebyla ani konzultována , ačkoliv to byla povinnost každého zřizovatele informačního systému toto projednat s útvarem hlavního architekta při Ministerstvu vnitra . Pak teprve následně při projednávání tohoto zákona došlo k určitým konzultacím mezi Ministerstvem zdravotnictví případně ÚZISem a Ministerstvem vnitra . To jsem považoval za důležité vám sdělit a děkuji za pozornost . Místopředseda PSP Radek Vondráček Děkuji , pane poslanče . Neeviduji žádnou přihlášku k faktické poznámce ani přihlášku do rozpravy . Ptám se , má ještě někdo zájem o vystoupení ? Nemá . Končím obecnou rozpravu . Ptám se pana ministra nebo paní zpravodajky , zda mají zájem o závěrečné slovo . Zdá se , že nemají . Paní zpravodajko , máte zájem o závěrečné slovo po obecné rozpravě ? Ne . Takže zahajuji podrobnou rozpravu . Připomínám , že pozměňovací a jiné návrhy přednesené v podrobné rozpravě musí být vždy odůvodněny . O slovo v podrobné rozpravě se přihlásili poslanci v pořadí : nejdříve pan poslanec Pilný , připraví se pan poslanec Stupčuk . Poslanec Ivan Pilný Děkuji za slovo , pane předsedající . Já se přihlašuji tedy k avizovanému pozměňovacímu návrhu , který je uložen pod sněmovním tiskem 5427 . Zdůvodnění jsem přednesl v obecné rozpravě . Děkuji . Místopředseda PSP Radek Vondráček Já také děkuji . Pan poslanec Štěpán Stupčuk a připraví se pan poslanec Novotný . Poslanec Štěpán Stupčuk Dobrý den , vážené kolegyně , kolegové , vážený pane předsedající , já bych se chtěl přihlásit ke svému pozměňovacímu návrhu , který jsem vložil do systému pod číslem 5546 . Děkuji . Místopředseda PSP Radek Vondráček Děkuji . Pan poslanec Novotný . Poslanec Martin Novotný Vážený pane předsedající , kolegyně a kolegové , jak již jsem avizoval v obecné rozpravě , hlásím se v tuto chvíli k pozměňovacímu návrhu obsaženému ve sněmovním dokumentu číslo 5548 s tím , že v obecné rozpravě jsem podrobně zdůvodnil jednotlivé části tohoto pozměňovacího návrhu . Místopředseda PSP Radek Vondráček Ano , děkuji . Ptám se , zda má ještě někdo zájem o vystoupení v podrobné rozpravě . Nemá . Končím podrobnou rozpravu . Ptám se pana ministra , zda má zájem o závěrečné slovo . Nemá . Paní zpravodajka ? Má zájem o závěrečné slovo . Prosím . Poslankyně Věra Kovářová Já bych jen konstatovala , že v podrobné rozpravě se přihlásili tři poslanci ke svým pozměňovacím návrhům a nepadl návrh na zamítnutí , což bylo překvapení .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities