ps2013-049-04-009-035.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2016-09-09 ps2013-049-04-009-035 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(13.10 hodin) Vlastníkem pozemků , jichž se navrhovaná právní úprava dotýká , je stát , Česká republika . A tím , že bude ze zákona vyloučen vznik nároku na újmu vzniklou či trvající na pozemcích ve vlastnictví státu , omezuje stát výhradně své vlastnické právo , nikoliv vlastnické právo jiných subjektů . Tolik k té první výtce nebo námitce , která se objevila při diskusi ve výborech . Navržený princip , kdy je vlastnické právo omezeno se souhlasem vlastníka , je principem ústavně konformním . Omezení vlastnického práva je odůvodněné skutečností , že příjemci újmy za omezení hospodaření na pozemcích ve vlastnictví státu jsou výlučně subjekty , tedy státní podniky , které byly státem zřízeny za účelem zajišťování veřejného zájmu , a je tedy zcela proti zájmům státu jako vlastníka , aby jím zřízeným subjektům zároveň vyplácel újmu za omezení , jež z titulu ochrany přírody sám stanovil . Vytváří to pak nelogickou situaci , kdy vlastně , když to řeknu laicky , stát si bere peníze z jedné kapsy a dává je do druhé . My se tímto modelem snažíme jít podobnou cestou , jako má např . Slovensko , které rovněž vlastně vyloučilo náhradu újmy vyplácenou státním organizacím . Náhrada tedy nebude vyplácena za újmu vzniklou nebo trvající na pozemcích ve vlastnictví státu . Pokud jde o finanční přínos , tak po přijetí novel dojde ke snížení administrativní zátěže státních organizací , které nebudou žádat o náhradu újmy , což je přibližně milion korun za rok , a následně u orgánů pověřených administrací žádostí o újmu , což jsou téměř čtyři miliony korun za rok . Toť vše k úvodu a samozřejmě jsem připraven se vyjádřit v případné diskusi . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu ministrovi životního prostředí Richardu Brabcovi a konstatuji , že návrh jsme v prvém čtení přikázali k projednání výboru pro životní prostředí jako výboru garančnímu . Dále byl tisk přikázán zemědělskému výboru . Usnesení výborů vám byla doručena jako sněmovní tisky 739 / 1 až 3 . Nejprve požádám zpravodaje výboru pro životní prostředí Robina Böhnische , aby nás informoval o projednání návrhu ve výboru a případné pozměňující návrhy odůvodnil . Poté požádám pana kolegu Šenfelda za zemědělský výbor . Nejdřív tedy pan kolega Böhnisch se svou zpravodajskou zprávou . Prosím , pane zpravodaji , máte slovo . Poslanec Robin Böhnisch Děkuji za slovo , pane místopředsedo . Rád bych vás seznámil s usnesením výboru pro životní prostředí , který byl výborem garančním v tomto případě a zabýval se sněmovním tiskem 739 na své 37 . schůzi 30 . června . Novelu odůvodnil pan náměstek Vladimír Mana , zpravodajem jsem byl já . Výbor pro životní prostředí schválil pozměňovací návrh , který je vtělen do sněmovního tisku 739 / 2 , který jste obdrželi , a přijal standardní usnesení , kdy pověřil předsedu výboru , aby toto usnesení předložil předsedovi PS , a zmocnil zpravodaje výboru , aby na schůzi PS podal zprávu o výsledcích projednávání tohoto tisku . Toť zatím vše . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu zpravodaji výboru pro životní prostředí Robinu Böhnischovi a žádám zpravodaje zemědělského výboru poslance Josefa Šenfelda , aby nás informoval o projednání v tomto výboru , případně pozměňovací návrhy odůvodnil . Prosím , pane zpravodaji , máte slovo . Poslanec Josef Šenfeld Děkuji za slovo , vážený pane místopředsedo . Kolegyně , kolegové , 125 . usnesení zemědělského výboru ze 34 . schůze ze dne 31 . srpna t . r . k vládnímu návrhu zákona , kterým se mění zákon č . 114 / 1992 Sb . , o ochraně přírody a krajiny , ve znění pozdějších předpisů , sněmovní tisk 739 . Zemědělský výbor Poslanecké sněmovny PČR po úvodním slově náměstka ministra pro životní prostředí V . Dolejského a zpravodajské zprávě poslance J . Šenfelda a po rozpravě doporučuje Poslanecké sněmovně PČR vládní návrh zákona , kterým se mění zákon č . 114 / 1992 Sb . , o ochraně přírody a krajiny , ve znění pozdějších předpisů , sněmovní tisk 739 , zamítnout . Děkuji za pozornost . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu zpravodaji zemědělského výboru . Otevírám obecnou rozpravu , do které mám jako prvního přihlášeného pana poslance Petra Kudelu . Prosím , pane poslanče , máte slovo . Poslanec Petr Kudela Dobrý den , vážený pane předsedající , pane místopředsedo , pane ministře , dámy a pánové . Návrh na zamítnutí do zemědělského výboru jsem předložil já . Navržená úprava v zásadě vytváří nerovnost vlastnictví a vyvolává právní nejistotu mezi hospodářskými subjekty . Má - li vlastnické právo všech vlastníků stejný zákonný obsah a ochranu , je v rozporu s Listinou upírat právo na náhradu újmy jedné skupině vlastníků a jiné skupině vlastníků takové právo ponechat . Nárok na úpravu újmy nevzniká automaticky na základě vlastnictví pozemku se zákonným omezením , ale jen v případě jejího prokázání . Stávající právní úprava plně odpovídá stavu věci a zajišťuje relativně vyvážený stav mezi požadavky a účinnou ochranou přírody a krajiny . V případě přijetí novely zákona dle návrhu existují omezení hospodaření a újmy z nich plynoucí fakticky nezaniknou , nýbrž budou dále trvat . Pouze je nebude možné uplatňovat jako dosud , čímž bude docházet nejen k negativnímu zkreslování výsledků hospodaření zejména správců lesů ve vlastnictví státu , ale též údajů o celkových nákladech , jež celou naši společnost ochrana přírody stojí . Současně bude odstraněn jediný účinný nástroj hodnocení nezbytnosti omezujících požadavků , které vznášejí orgány ochrany přírody . Znění zákona po případné novele by totiž orgánům ochrany přírody umožňovalo na pozemcích ve vlastnictví státu požadovat další omezení hospodaření a produkce dříví bez jakéhokoli limitu . Jenom ještě tady upozorním , že podle geoporostových analýz uskutečňovaných v roce 2014 bylo zjištěno , že z 2 , 5 mil . ha lesních pozemků v České republice spadá do některého z ochranných režimů podle zákona č . 114 / 1992 Sb . , o ochraně přírody a krajiny , celkem asi jeden milion hektarů , což činí více než 36 % . Z toho důvodu jsem navrhl zamítnutí tohoto návrhu zákona K tomuto návrhu zákona byly přidány také dva pozměňující návrhy pana poslance Kotta a musím říci , že kombinace je celkem nešťastná , protože byť navrhuji zamítnutí návrhu zákona jako celku , pozměňovací návrhy pana poslance Kotta bych vřele doporučil k přijetí . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji . Návrh na zamítnutí padl , ale ten se ve druhém čtení nehlasuje . Zatím nemám žádnou další přihlášku do rozpravy . Ptám se , kdo další . Pokud nikdo , obecnou rozpravu končím . Ptám se , jestli je zájem o závěrečná slova po obecné rozpravě . Není tomu tak . Otevírám rozpravu podrobnou . Do té také nemám žádnou přihlášku . Ale vidím přihlášku pana zpravodaje a ptám se , jestli pan kolega Kudela chce také v podrobné rozpravě . Není tomu tak . Pane zpravodaji , máte slovo v podrobné rozpravě . Poslanec Robin Böhnisch Děkuji , pane místopředsedo . Nebývá to tady zatím zvykem , je to věc , na kterou jsme si ještě úplně nezvykli , ale vzhledem k tomu , že tady nepadly žádné pozměňovací návrhy , ty existují vlastně jenom v usneseních výborů a existuje z výboru zemědělského návrh na zamítnutí , dovolil bych si využít § 94 a odst . 4 jednacího řádu PS a navrhnout , aby se garanční výbor pro životní prostředí již návrhem znovu nezabýval .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities