ps2013-048-02-009-044.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2016-06-29 ps2013-048-02-009-044 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(15.50 hodin) Ten druhý , ten je , když to vezmu bagatelně , od severu na jih Moravy . Ty další , to je potom podřazená skupina . A musím konstatovat , že všechny stavby , které tam jsou , s výjimkou jedné , jsou na té nižší skupině , nejsou na těch klíčových transevropských koridorech . Takže při diskusích jsem se obával , jestli náhodou to není jinak , když se tam mluví jako o podmínce , že to je na transevropské dopravní síti . Byl jsem ubezpečen , že nikoliv . Ale zpátky k 511 . Ta pětsetjedenáctka je důležitá z několika důvodů . Jednak ona spojuje většinu , nebo kdyby existovala , tak by spojovala většinu dálnic , protože dneska už rychlostní silnice nemáme , které ústí do Prahy , to znamená , začíná to u hotových úseků u Ruzyně D 7 , pokračuje to přes karlovarskou D 6 , potom je D 5 od Plzně , potom je strakonická D 4 , pak je Pankrácká radiála a následně D 1 , pak je D 11 - hradecká dálnice , pak je na Mladou Boleslav D 10 a vlastně po čtyřpruhové komunikaci už by existovalo spojení , byť ještě tedy vnitřní Prahou , ale přece jenom tím vnějším koridorem na teplickou nebo ústeckou D 8 . Navíc v tomto směru je obrovský , nebo velký podíl nejtěžší nákladní dopravy - z jednoho prostého důvodu . Jednak tedy že propojuje řadu dálnic , které jsem tady jmenoval , a za druhé , ona vlastně je spojnicí , po které se vozí průmyslové produkty snad z nejprůmyslovějších oblastí ČR , což je Kolínsko , Mladoboleslavsko , to znamená , všude jsou montována auta . Pak je tam ještě řada segmentů ze strojírenského průmyslu ve východní části dnešního Středočeského kraje . Pak to samozřejmě zachytává i transport zboží z Hradecka , Pardubicka apod . atd . Pokud by tato silnice existovala , tak by zároveň už přece jenom přispěla , byť ještě chybí velká část D 35 mezi Opatovicemi a Olomoucí nebo Litovlí , tak by stejně redistribuovala dopravu v celé ČR a zároveň by redistribuovala dopravu na Pražském okruhu . Bohužel dneska jeden z klíčových středoevropských dopravních koridorů vede vnitřním městem . To se realizuje po Štěrboholské radiále , realizuje se po Jižní spojce , na ulici 5 . května to najíždí na Pankráckou radiálu a vlastně pak to pokračuje na D 1 . Každé auto , které jede touto cestou , ať už nákladní , nebo osobní , tak jede o deset kilometrů více , než by jelo v plánované stopě té pětsetjedenáctky . Pro Prahu je to obrovské politikum , protože s menší či větší intenzitou význam této části okruhu ve spojení s tím , co bylo uděláno v uplynulých obdobích a historicky dokonce i v éře socialismu , tak absence této stavby znamená , že nepříjemnými dopady automobilové dopravy je podle některých odhadů s různou intenzitou zasaženo 300 , podle některých větších studií až 400 tisíc lidí . Podotýkám , že vnější okruh , Pražský okruh , jak je oficiální název s velkým P , nefunguje a objízdná nebo transportní doprava kolem Prahy je jenom menší část , má zejména zhruba z 75 % - dříve to tak bývalo , nevím , jestli se trošku upřesnily výpočty - přenášet vnitroměstskou dopravu , nasávat na sebe tu dopravu , to znamená , že i tato osobní doprava vnitroměstská zůstává v uliční síti . Proto vás nepřekvapím , postoj TOP 09 bude takový , že tedy samozřejmě nebudeme pro veto režimu paragrafu 90 . Za další , že v případě , že tady pan ministr ubezpečí , pan Sobotka už na to svolává tiskové konference , jak jsem někde viděl - Juncker s tím souhlasí . Souhlas Junckera ještě neznamená , že s tím musí souhlasit nutně DG Envi , nicméně i s tímto rizikem my aktivně , protože nechceme škodit a chceme se podílet na hledání jakýchkoliv cest , nejenom aby se stavěly potřebné komunikace v ČR a ta jedna železnice , aby se i dál nepropadalo dramaticky české stavebnictví , tak my pro to ruku zvedneme . Doufáme , že budete tak zodpovědní - a velmi mně tady chybí paní ministryně Šlechtová , aby nám tady řekla svůj názor na tuto podobu zákona - nicméně doufám , že budete tak zodpovědní a budete postupovat tak , aby nedošlo k případnému ohrožení čerpání všech tvrdých operačních programů pro toto programovací období , kde se hraje o 650 mld . korun . A moc bych vás vyzval , protože v Praze skutečně , a vy už jste něco o tom slyšeli , já nejsem příznivec nějakých póz , protože zakazovat někam dopravu , když nemám náhradu , na to nedoplatí jenom dopravci , to by bylo to nejmenší , ale mohlo by to položit firmy . My jsme tady v minulosti , teď mluvím za Pražany , také vyhrožovali státu , ať koná ve věci silničních staveb kolem Prahy rychleji . Nestalo se tak a sám vím , co si asi můžou pražské samosprávy dovolit a co si nemůžou dovolit . Nicméně prosím , abyste ještě věnovali pozornost tomu , že bych chtěl , až schválíme ten zákon , tak následně hlasovat o doprovodném usnesení , které si vám tady dovoluji přečíst , a pak bych ho ještě jednou detailně načetl před hlasováním . Usnesení by bylo : 1 . Poslanecká sněmovna ČR vyjádřila hluboké znepokojení nad skutečností , že bude nutné opakovat proces posuzování vlivů na životní prostředí u projektu D 0 (R1) - protože se překlápěly , tak aby to bylo zcela zřejmé a byli jsme v intencích - silničního okruhu kolem Prahy 511 , úsek D 1 - Běchovice , čímž dojde k oddálení realizace této klíčové stavby . 2 . Poslanecká sněmovna ČR považuje současný stav , kdy je transevropská doprava realizována na místních komunikacích hl . m . Prahy , za situaci mající vážné negativní dopady na zdraví a kvalitu lidí a životní prostředí v místech dotčených současnou dopravou . 3 . Poslanecká sněmovna vyzývá vládu , aby vyvinula maximální úsilí k odstranění tohoto negativního stavu , k zajištění potřebných finančních prostředků a k co nejrychlejšímu zahájení stavby D 0 (R1) silničního okruhu kolem Prahy , stavba 511 , úsek D 1 - Běchovice . 4 . Poslanecká sněmovna žádá Ministerstvo dopravy o informování hospodářského výboru Poslanecké sněmovny ČR jednou za čtvrt roku o postupu přípravy této stavby . Já bych si vás dovolil , není to agresivní , není to útočné usnesení , kterým vás tady chci deklasovat . Samozřejmě bych jich mohl napsat celou řadu jiných , celou řadu tvrdších , kde bych se dotýkal i toho , kdo za tuto situaci může . Nedělám to a moc prosím , abychom směrem k hl . m . Praze a k pražským samosprávám na jihovýchodě a východě Prahy a přilehlým obcím vyslali jasný signál , že tato akce bude prioritní a že vláda použije všech řádných i případně legislativně možných mimořádných prostředků k tomu a případně zajistí státní zdroje , národní zdroje , aby stavba tohoto důležitého segmentu Pražského okruhu začala pokud možno zítra . Děkuji a moc bych prosil , abychom alespoň toto usnesení směrem k té stavbě přijali .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities