|

ps2013-047-03-006-144.ana

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2016-05-26 ps2013-047-03-006-144 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

144. Vládní návrh, kterým se předkládá Parlamentu České republiky k vyslovení souhlasu návrh na ratifikaci Protokolu o udržitelné dopravě k Rámcové úmluvě o ochraně a udržitelném rozvoji Karpat /sněmovní tisk 731/ - prvé čtení

Date2016-05-26
Meetingps2013/047
Agenda Itemps2013/047/144
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/047schuz/s047101.htm

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   1 < Page 2 > 3

Prosím, aby místa u stolku zpravodajů zaujali ministr dopravy Dan Ťok a zpravodaj pro prvé čtení poslanec Pavel Holík. Jestli tomu dobře rozumím, dojde ke změně zpravodaje? Vzhledem k tomu, že se ocitáme v prvním čtení, tak musím dát hlasovat o změně zpravodaje, kdy pana poslance Pavla Holíka nahradí pan poslanec Rom Kostřica. Zavolám kolegyně a kolegy z předsálí. Zahajuji hlasování a táži se, kdo souhlasí s tím, aby došlo ke změně zpravodaje v prvním čtení, zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? Je to hlasování s pořadovým číslem 190, přihlášeno je 127 poslankyň a poslanců, pro návrh 97, proti 8. Konstatuji, že s návrhem byl vysloven souhlas, a prosím pana poslance Kostřicu, aby zaujal místo u stolku zpravodajů. Nyní tedy budeme pokračovat v přerušené obecné rozpravě a táži se, kdo se hlásí do rozpravy. Vzhledem k tomu, že... Do rozpravy se řádně hlásí pan předseda Stanjura. Prosím. Poslanec Zbyněk StanjuraPane předsedo se v souladu s vámi domnívám, že jsme rozpravu zahájili. Nicméně když si otevřete stránky Poslanecké sněmovny - chtěl jsem se podívat, kde přesně minule jsme skončili a co všechno jsem k tomu řekl, abych se neopakoval -, tak zjistíte, že podle záznamu Poslanecké sněmovny jsme ještě projednávání tohoto bodu nezahájili. A bych poprosil o vyjasnění tohoto přístupu. Můžete si to zkontrolovat rychle nebo máme tady spolupracovníky z Kanceláře Poslanecké sněmovny. Protože pak neplatí to, že bod je přerušený. Pak musíme začít úvodním slovem pana ministra, který tady podle minule nebyl. Byl? Nebyl. jsem podle navrhoval odročení bodu do přítomnosti pana ministra. Tak buď rozprava byla a zaznělo úvodní slovo a slovo zpravodaje, pak jsme ho nemuseli měnit, anebo ne. Měli bychom to vyjasnit. se pak samozřejmě přihlásím s konkrétním vystoupením k tomuto bodu, ale toto bychom měli procedurálně vyjasnit. Děkuji vám. Místopředseda PSP Jan BartošekDobře. Eviduji vaši žádost. Každopádně z podkladů, které mám před sebou, vyplývá, že bychom měli pokračovat v přerušené obecné rozpravě, ale ověřím to ještě u legislativy. Udělám krátkou, tříminutovou přestávku. Ověřím to a na základě toho budeme pokračovat. Přerušuji jednání na tři minuty do hodin. Dámy a pánové, budeme pokračovat. Pro pořádek shrnu, ve které fázi jsme při minulém projednávání přerušili tento bod. Bylo to tak, že jsme zahájili projednávání tohoto bodu. Vystoupil pan ministr Brabec. Poté vystoupil pan zpravodaj, což byl pan Holík, kterého jsme měnili za pana zpravodaje Kostřicu. Otevřel jsem rozpravu. V ten moment jste vystoupil vy, pane předsedo, a požádal jste o přerušení bodu. To znamená, pokračujeme v rozpravě, která byla zahájena. Hlásíte se s přednostním právem. Prosím, máte slovo. Poslanec Zbyněk StanjuraDěkuji, pane místopředsedo. Takže paměť neklamala. Jenom bych poprosil, zařídíte, aby příště na webu odpovídala informace o projednávání nějakého materiálu skutečnosti. jsem s tím vystupoval jednou. A nedá mi to, abych vás ještě jednou se nepokusil přesvědčit, abychom to nedělali. Můj dotaz, na který poprosím pana ministra, aby mi pak odpověděl, skončím. Co se stane, když to neschválíme? Jestli tím někomu ublížíme. To bych byl nerad. Opravdu, ne. A pokud pan ministr řekne, že jsou nějaké vážné důvody pro to, abychom tento podle mého názoru absurdní dokument podepsali, tak ten svůj návrh stáhnu. Ale vám zkusím přečíst... podle jenom úvodní deklarace, úvodní slova jdou vzájemně proti sobě. Kdybych se měl podepsat pod dokument, kde budu říkat "tato barva je černá" a současně říkám, že tato barva je bílá. A třetí bod je, že tam bude napsané "a uvědomuji si, že to je problém určit barvu", tak bych se pod takový dokument nepodepsal. Nicméně my tady máme, že smluvní strany jsou si vědomy, že ekosystémy a krajina Karpat jsou zvlášť citlivé. Současně věc - smluvní strany uznávajíce, že efektivně fungující systém dopravy zásadní význam pro kvalitu života občanů a umožňuje ekonomický růst a vytváření pracovních míst. S tím souhlasím. Ale hned pod tím je: vědomy si toho, že rozvoj dopravní infrastruktury a rostoucí intenzita dopravy mohou způsobit fragmentaci stanovišť a mohou mít vážné vliv na ekosystémy. Tak my říkáme, že doprava je důležitá, ale současně hned říkáme, že ta doprava nám vyrábí problém. Pak současně říkáme zase větu, s kterou souhlasím. Smluvní strany jsouce přesvědčeny, že místní obyvatelstvo musí mít možnost samo určovat svůj vlastní sociální, kulturní a ekonomický rozvoj a účastnit se jeho implementace ve svém stávajícím institucionálním rámci. Znamená to, že když toto podepíšeme, tak vlastně odebereme právo ekologickým organizacím, které netvoří místní obyvatelstvo, vstupovat do rozhodovacích procesů? Pokud by to tak bylo, jsem pro. Ale obávám se, že to tak není. Ale fakt by to zajímalo, protože podle je to správná teze, že o tom, co je na jejich území, by mělo především rozhodovat obyvatelstvo toho daného území, toho daného regionu. V podmínkách České republiky samospráva, obecní, městská, nebo krajská. Že to tak není zejména v České republice, to je pravda. Pokud bychom to prosadili aspoň na území Karpat, dobře. Možná bychom se pak mohli od území Karpat něco poučit a prosadit to i doma v České republice. jsem minule, pane ministře - vím, že za to nemůžete, pravděpodobně se na tom začalo pracovat ještě před vaším příchodem na ministerstvo, protože úřední život je takový dlouhý a stále se vytváří nějaké dokumenty. Popisují se tady jednotlivé druhy dopravy. jsem mírně ironicky citoval, co všechno je důležitá doprava. Nebudu to číst znova, to tam není dvakrát. Jenom to shrnu. Důležitá je... musím to nalistovat... silniční doprava. Vždycky tam je pár článků, jak je to klíčové. Hned pod tím je železniční doprava. Také velmi důležitá. Pak je vodní doprava - velmi důležitá. Pak je letecká doprava - velmi důležitá. Pak je nemotorová doprava - také velmi důležitá, protože mimo jiné smluvní strany uznávají zásadní přínosy nemotorové dopravy. Zřejmě k tomu ekonomickému rozvoji kraje je i vytváření pracovních míst. Nevím.

Download XMLDownload textDependenciesWavesurferNamed Entities