ps2013-047-03-006-144.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2016-05-26 ps2013-047-03-006-144 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(12.40 hodin) Prosím , aby místa u stolku zpravodajů zaujali ministr dopravy Dan Ťok a zpravodaj pro prvé čtení poslanec Pavel Holík . Jestli tomu dobře rozumím , dojde ke změně zpravodaje ? Vzhledem k tomu , že se ocitáme v prvním čtení , tak musím dát hlasovat o změně zpravodaje , kdy pana poslance Pavla Holíka nahradí pan poslanec Rom Kostřica . Zavolám kolegyně a kolegy z předsálí . Zahajuji hlasování a táži se , kdo souhlasí s tím , aby došlo ke změně zpravodaje v prvním čtení , ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku . Kdo je proti tomuto návrhu ? Je to hlasování s pořadovým číslem 190 , přihlášeno je 127 poslankyň a poslanců , pro návrh 97 , proti 8 . Konstatuji , že s návrhem byl vysloven souhlas , a prosím pana poslance Kostřicu , aby zaujal místo u stolku zpravodajů . Nyní tedy budeme pokračovat v přerušené obecné rozpravě a táži se , kdo se hlásí do rozpravy . Vzhledem k tomu , že . . . Do rozpravy se řádně hlásí pan předseda Stanjura . Prosím . Poslanec Zbyněk Stanjura Pane předsedo já se v souladu s vámi domnívám , že už jsme rozpravu zahájili . Nicméně když si otevřete stránky Poslanecké sněmovny - chtěl jsem se podívat , kde přesně minule jsme skončili a co všechno jsem k tomu řekl , abych se neopakoval - , tak zjistíte , že podle záznamu Poslanecké sněmovny jsme ještě projednávání tohoto bodu nezahájili . A já bych poprosil o vyjasnění tohoto přístupu . Můžete si to zkontrolovat rychle nebo máme tady spolupracovníky z Kanceláře Poslanecké sněmovny . Protože pak neplatí to , že bod je přerušený . Pak musíme začít úvodním slovem pana ministra , který tady podle mě minule nebyl . Byl ? Nebyl . Já jsem podle mě navrhoval odročení bodu do přítomnosti pana ministra . Tak buď už rozprava byla a zaznělo úvodní slovo a slovo zpravodaje , pak už jsme ho nemuseli měnit , anebo ne . Měli bychom to vyjasnit . Já se pak samozřejmě přihlásím s konkrétním vystoupením k tomuto bodu , ale toto bychom měli procedurálně vyjasnit . Děkuji vám . Místopředseda PSP Jan Bartošek Dobře . Eviduji vaši žádost . Každopádně z podkladů , které mám před sebou , vyplývá , že bychom měli pokračovat v přerušené obecné rozpravě , ale ověřím to ještě u legislativy . Udělám krátkou , tříminutovou přestávku . Ověřím to a na základě toho budeme pokračovat . Přerušuji jednání na tři minuty do 12.45 hodin . (Jednání přerušeno od 12.43 do 12.45 hodin.) Dámy a pánové , budeme pokračovat . Pro pořádek shrnu , ve které fázi jsme při minulém projednávání přerušili tento bod . Bylo to tak , že jsme zahájili projednávání tohoto bodu . Vystoupil pan ministr Brabec . Poté vystoupil pan zpravodaj , což byl pan Holík , kterého jsme měnili za pana zpravodaje Kostřicu . Otevřel jsem rozpravu . V ten moment jste vystoupil vy , pane předsedo , a požádal jste o přerušení bodu . To znamená , pokračujeme v rozpravě , která byla zahájena . Hlásíte se s přednostním právem . Prosím , máte slovo . Poslanec Zbyněk Stanjura Děkuji , pane místopředsedo . Takže paměť mě neklamala . Jenom bych poprosil , ať zařídíte , aby příště na webu odpovídala informace o projednávání nějakého materiálu skutečnosti . Už jsem s tím vystupoval jednou . A nedá mi to , abych vás ještě jednou se nepokusil přesvědčit , abychom to nedělali . Můj dotaz , na který poprosím pana ministra , aby mi pak odpověděl , až skončím . Co se stane , když to neschválíme ? Jestli tím někomu ublížíme . To bych byl nerad . Opravdu , ne . A pokud pan ministr řekne , že jsou nějaké vážné důvody pro to , abychom tento podle mého názoru absurdní dokument podepsali , tak ten svůj návrh stáhnu . Ale já vám zkusím přečíst . . . podle mě už jenom úvodní deklarace , úvodní slova jdou vzájemně proti sobě . Kdybych se měl podepsat pod dokument , kde budu říkat " tato barva je černá " a současně říkám , že tato barva je bílá . A třetí bod je , že tam bude napsané " a uvědomuji si , že to je problém určit barvu " , tak bych se pod takový dokument nepodepsal . Nicméně my tady máme , že smluvní strany jsou si vědomy , že ekosystémy a krajina Karpat jsou zvlášť citlivé . Současně věc - smluvní strany uznávajíce , že efektivně fungující systém dopravy má zásadní význam pro kvalitu života občanů a umožňuje ekonomický růst a vytváření pracovních míst . S tím souhlasím . Ale hned pod tím je : vědomy si toho , že rozvoj dopravní infrastruktury a rostoucí intenzita dopravy mohou způsobit fragmentaci stanovišť a mohou mít vážné vliv na ekosystémy . Tak my říkáme , že doprava je důležitá , ale současně hned říkáme , že ta doprava nám vyrábí problém . Pak současně říkáme zase větu , s kterou souhlasím . Smluvní strany jsouce přesvědčeny , že místní obyvatelstvo musí mít možnost samo určovat svůj vlastní sociální , kulturní a ekonomický rozvoj a účastnit se jeho implementace ve svém stávajícím institucionálním rámci . Znamená to , že když toto podepíšeme , tak vlastně odebereme právo ekologickým organizacím , které netvoří místní obyvatelstvo , vstupovat do rozhodovacích procesů ? Pokud by to tak bylo , já jsem pro . Ale obávám se , že to tak není . Ale fakt by mě to zajímalo , protože podle mě je to správná teze , že o tom , co je na jejich území , by mělo především rozhodovat obyvatelstvo toho daného území , toho daného regionu . V podmínkách České republiky samospráva , ať už obecní , městská , nebo krajská . Že to tak není zejména v České republice , to je pravda . Pokud bychom to prosadili aspoň na území Karpat , dobře . Možná bychom se pak mohli od území Karpat něco poučit a prosadit to i doma v České republice . Já už jsem minule , pane ministře - já vím , že za to nemůžete , pravděpodobně se na tom začalo pracovat ještě před vaším příchodem na ministerstvo , protože úřední život je takový dlouhý a stále se vytváří nějaké dokumenty . Popisují se tady jednotlivé druhy dopravy . Já jsem mírně ironicky citoval , co všechno je důležitá doprava . Nebudu to číst znova , ať to tam není dvakrát . Jenom to shrnu . Důležitá je . . . musím to nalistovat . . . silniční doprava . Vždycky tam je pár článků , jak je to klíčové . Hned pod tím je železniční doprava . Také velmi důležitá . Pak je vodní doprava - velmi důležitá . Pak je letecká doprava - velmi důležitá . Pak je nemotorová doprava - také velmi důležitá , protože mimo jiné smluvní strany uznávají zásadní přínosy nemotorové dopravy . Zřejmě k tomu ekonomickému rozvoji kraje je i vytváření pracovních míst . Nevím .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities