ps2013-047-01-005-004.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2016-05-24 ps2013-047-01-005-004 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(19.20 hodin) A třetí bod je doplněk , jenom velice krátký , a to je v tom , že ukládá ještě v § 21 Státní pozemkový úřad , jsme si dovolili jako Senát požádat , aby Státní pozemkový úřad zpracoval výroční zprávu , on ji zpracovává , ale aby ji jako všechny ostatní úřady , které probíhají jak u vás ve Sněmovně , je schvalována , projednána nebo brána na vědomí , tak jsme si dovolili navrhnout , že by i zpráva Státního pozemkového úřadu byla projednána v Senátu . To jsou všechny tři změny , velice malé , ale ta první je podstatná , a to je otázka bezplatného převodu na obce , kterou jsme si dovolili navrhnout , a předkládáme Poslanecké sněmovně tento pozměňovací návrh o Státním pozemkovém úřadu . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu senátorovi a v rozpravě dále vystoupí pan poslanec Petr Bendl . A opět požádám sněmovnu o klid . Prosím , pane poslanče , máte slovo . Poslanec Petr Bendl Děkuji za slovo , pane předsedající . Pane senátore , kolegyně a kolegové , já jsem vystupoval k tomuto návrhu zákona v prvním , ve druhém i ve třetím čtení . To , co nám vadilo asi úplně nejvíc , jsou záležitosti tzv . restituční tečky . Poslouchal jsem debatu senátorů na téma zákon o Státním pozemkovém úřadu a zjišťoval jsem , že jsem nebyl sám , že i řada nezávislých senátorů , bývalých výkonných státních zástupců nebo soudců , kteří dnes sedí v Senátu , upozorňovala na nerovnost restituentů před zákonem , kterou tímto zákonem zakládáme . A mluvím o přímých restituentech , nemluvím o překupnících restitučních práv . Mluvím o těch , kteří se třeba konečně dosoudili nebo snad jednou dosoudí svých nároků , a my je chceme vystavit situaci , že místo náhradních pozemků dostanou finanční odpustek , a to v hodnotě vyhlášky z roku 1990 . To znamená , že je okrademe už poněkolikáté . To považuji za vážný důvod , proč pro tento návrh zákona nehlasovat . Podrobnosti jsem tady zmiňoval při třetím čtení , tak je možné si je najít ve stenozáznamu . Myslím , že existují vážné důvody , proč alespoň s některými paragrafy tohoto zákona se obrátit na Ústavní soud , a věřím , že by případní restituenti uspěli , protože ten zákon je dle mého názoru za hranou ústavního práva v České republice . S těmi pozemky , že si stát vytvoří jakousi rezervu v celé České republice a pak ji bude různě poskytovat jako náhrady , protože v tom není systém , ten zákon žádný systém nepřináší ani ho nebyl nikdo schopen vlastně představit , myslím si , že k těm spekulacím bude možná docházet více než v minulosti , protože nebude jasné , který ten pozemek vlastně vyměnit , s kým , za co a kde , dokonce to budeme mít ještě v režimu správního řízení . To bude pěkný guláš . Myslím si , že ten zákon dobrý není a není možné hlasovat ani pro senátní ani pro poslaneckou verzi . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu poslanci Petru Bendlovi . S faktickou poznámkou pan poslanec Petr Kudela . Prosím , pane poslanče , máte slovo k faktické poznámce . Poslanec Petr Kudela Děkuji . Dámy a pánové , do třetice , myslím , že naposledy . Pan poslanec Bendl během projednávání tohoto zákona několikrát vystupoval a upozorňoval právě na princip , který přináší tento zákon ohledně restituční tečky , protože už zbývají skutečně pouze dílčí nevyrovnané případy , které je potřeba nějakým způsobem uzavřít , a tento zákon tyto restituční záležitosti ukončuje . Vytvořili jsme rezervu pozemků pro to , aby stát skutečně mohl realizovat své rozvojové programy . Pozměňovací návrhy , které vyšly ze Senátu , nejsou natolik zásadní , aby změnily princip tohoto zákona , který jsme přijali . Proto chci požádat Sněmovnu , aby tento zákon přijala v jakékoli podobě , nejlépe v podobě schválené Poslaneckou sněmovnou . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji za dodržení času k faktické poznámce . To byl poslední přihlášený do rozpravy , nikoho dalšího nevidím , rozpravu končím . Závěrečná slova navrhovatele , asi pana předsedu Stanjuru nikdo nevyslechne , že by někdo z vlády to přednesl , nepředpokládám , pan zpravodaj se vyjádřil a přistoupíme tedy k hlasování podle § 97 odst . 4 zákona o jednacím řádu Poslanecké sněmovny . K přijetí následujícího usnesení je zapotřebí souhlasu nadpoloviční většiny přítomných poslanců . Já vás všechny odhlásím , požádám vás o novou registraci , prosím , přihlaste se svými identifikačními kartami . Přednesu návrh usnesení : " Poslanecká sněmovna vyslovuje souhlas s návrhem zákona , kterým se mění zákon č . 503 / 2012 Sb . , o Státním pozemkovém úřadu a o změně některých souvisejících zákonů , ve znění pozdějších předpisů , a další související zákony , podle sněmovního tisku 575 / 5 , ve znění schváleném Senátem , podle sněmovního tisku 575 / 6 . Zahájil jsem hlasování číslo 31 a ptám se , kdo je pro senátní verzi . Kdo je proti ? Děkuji vám . Hlasování pořadové číslo 31 , z přítomných 149 poslanců pro 6 , proti 106 . Konstatuji , že návrh zákona jsme ve znění schváleném Senátem nepřijali . Budeme tedy postupovat dále , a to podle § 97 odst . 5 zákona o jednacím řádu Poslanecké sněmovny , když k přijetí tohoto usnesení je zapotřebí 101 přítomných , tedy většiny poslanců . Už je nastaven patřičný počet . Přednesu návrh usnesení : " Poslanecká sněmovna schvaluje návrh zákona , kterým se mění zákon č . 503 / 2012 Sb . , o Státním pozemkovém úřadu a o změně některých souvisejících zákonů , ve znění pozdějších předpisů , a další související zákony , ve znění , ve kterém byl postoupen Senátu , podle sněmovního tisku 575 / 5 . " Zahájil jsem hlasování číslo 32 a ptám se , kdo je pro . Kdo je proti ? Děkuji vám . Hlasování pořadové číslo 32 , z přítomných 151 pro 120 , proti 13 . Konstatuji , že jsme návrh zákona přijali . Děkuji panu senátorovi , děkuji panu zpravodaji a končím tento bod . Dalším bodem našeho jednání je bod
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities