ps2013-047-05-007-020.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2016-05-31 ps2013-047-05-007-020 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(17.30 hodin) Můj druhý návrh se týká spravedlivějšího přidělování trakční elektrické energie , konkrétně řeší § 23 d odst . 1 tohoto zákona . Opět velmi zjednodušeně , v současné době jsou platby za elektrickou energii účtovány víceméně paušálně , ať ji využije lehký osobní vlak , nebo nějaký delší rychlík , anebo nákladní vlak . S tou novou formulací , kterou navrhuji po projednání a souhlasu s Ministerstvem dopravy , zavazujeme toho , kdo účtuje elektrickou energii , aby také zohlednil provozní režimy toho vlaku . To znamená množství jednotlivých zastávek , rychlost , kterou ten vlak jede , případně zimní topení nebo klimatizaci . Můj třetí návrh se týká - nebo je to drobná dílčí úprava definice mimořádných událostí a navyšuje také sankce pro fyzické osoby za neposkytnutí zákonné součinnosti při šetření mimořádných událostí . To navýšení sankce je z 10 tis . na 50 tis . korun . Tady je důležité podotknout , že tato úprava je projednána s drážní inspekcí , která ji požaduje , a je s tímto mým návrhem v souladu . Moje čtvrtá úprava , čtvrtý pozměňovací návrh , velmi drobným způsobem upřesňuje formulaci , která se týká platnosti jízdního řádu . Vedle dne a měsíce se do textu doplňuje také i hodina , respektive půlnoc , tak abychom předešli případným různým výkladům . Je to opravdu formální upřesnění . Pátý pozměňovací návrh se týká sankcí za oddělené účtování . V tom návrhu jsou tři pozměňovací návrhy , které mezi delikty provozovatele dráhy a dopravce doplňují i nevedení odděleného účetnictví . Protože tato povinnost už sice je zavedená v zákonu o dráhách , je to § 62 odst . 4 , ale dosud nebyla sankcionována , což není plně v souladu s dnes již zmiňovanou evropskou směrnicí 34 z roku 2012 , a proto se chceme do toho souladu dostat . A konečně o šestý pozměňovací návrh jsem byl požádán zástupci pojišťoven . Předesílám , že toto přišlo opravdu na poslední chvíli a budeme se muset ještě jak na hospodářském výboru , tak s kolegy z Ministerstva dopravy na to podívat , jestli to má , nebo nemá smysl . Pojišťovny volají po tom , že chtějí mít také možnost vypovědět pojišťovací smlouvu . Do svého návrhu daly taxativně jasně dané případy , kdy by k tomu měly dojít . Například je to , pokud bude zastavena činnost nebo dojde k zániku oprávnění k provozování drážní dopravy nebo v případě finanční nezpůsobilosti toho dopravce . Ale férově říkám , že toto přišlo opravdu na poslední chvíli a bude hlavně záležet na debatě s kolegy z Ministerstva dopravy , jestli jim tento pozměňovací návrh bude dávat smysl . Tolik představení mých návrhů a ještě tedy legislativně technického , nebo návrhu ne legislativně technické úpravy v obecné rozpravě . V podrobné se ke všem přihlásím . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu poslanci Kolovratníkovi . Nyní pan poslanec František Laudát v obecné rozpravě . Prosím , pane poslanče , máte slovo . Poslanec František Laudát Děkuji za slovo , pane místopředsedo . Chtěl bych tady přednést nějaký další pozměňovací návrh k tomu balíku . Bohužel jeho zpracovávání trvalo déle . Nicméně v části první článek 1 novelizační bod 5 zní : " 5 . Stavba dráhy není součástí pozemku . Stavba dráhy celostátní , regionální , tramvajové , trolejbusové nebo dráhy speciální je veřejně prospěšná . " Odůvodnění . Vládní návrh novely zákona o dráhách , sněmovní tisk 608 , navrhuje , aby stavba dráhy celostátní a regionální byla stavbou veřejně prospěšnou . Předkladatelé návrhu toto odůvodňují tím , že současný zákon o dráhách nezakotvuje z hlediska výstavby celospolečenský význam drah , respektive jejich určitých kategorií . Je to na rozdíl od jiných druhů staveb liniové infrastruktury , kterým je zvláštními zákony dokonce přiznána výsada veřejného zájmu liniové stavby v elektroenergetice , plynárenství , vodohospodářství . Dále pak například stavby výroben elektřiny a zásobníků plynu . V oblasti pozemních komunikací mají již statut veřejně prospěšné stavby dálnice , silnice , místní komunikace , silnice I . třídy , a to včetně staveb souvisejících , což je například i stezka pro cyklisty , § 17 odst . 1 zákona č . 13 / 1997 Sb . , o pozemních komunikacích , ve znění pozdějších předpisů . Nyní tedy platí poněkud nevyrovnaný právní stav , kdy výstavba místní komunikace I . třídy , tedy významnější městské ulice , je i s cyklostezkou stavbou veřejně prospěšnou , zatímco souběžně stavěná tramvajová či trolejbusová trať tuto výsadu nemá , byť její přepravní význam je třeba s cyklostezkou neporovnatelný . Posláním pozměňovacího návrhu je tedy rozšířit druhy drah , jejichž stavba je veřejně prospěšnou , i na všechny relevantní městské dráhy , tedy na dráhu speciální - dráha speciální je podle § 3 odst . 1 zákona o dráhách kategorie železniční dráhy , kterou je metro - a pak na dráhu tramvajovou a trolejbusovou . Městské dráhy mají dnes především ve velkých městských aglomeracích nezastupitelný význam páteřní veřejné dopravy a jejich další výstavba naráží trvale na řadu problémů , které mimo jiné pocházejí z jejich nedostatečného právně vyjádřeného celospolečenského významu . Veřejně prospěšnou stavbu definuje v § 2 odst . 1 písm . 1 zákon č . 183 / 2006 Sb . , o územním plánování a stavebním řádu , ve znění pozdějších předpisů , návrh s tímto vymezením není v rozporu . Pozměňovací návrh rovněž není v rozporu s komunitárním právem Evropské unie . V dalších obecnostech i konkrétech platí pro tento pozměňovací návrh odůvodnění obsažené v důvodové zprávě k vládnímu novelu v návrhu novely zákona na straně 84 a 85 tisku . Vyznačení navrhované změny oproti vládnímu návrhu novely zákona . V § 5 se na konci odst . 1 doplňují věty : " Stavba dráhy není součástí pozemku . Stavba dráhy celostátní regionální , " a to nově vložené je tam " tramvajové , trolejbusové nebo dráhy speciální je veřejně prospěšná . " Dámy a pánové , poprosím , pokud k tomu bude kladné stanovisko legislativy , že je to takto dobře , myslím legislativy Ministerstva dopravy - vychází to i z mých zkušeností a domnívám se , že bychom výrazně pomohli komunálnímu sektoru při prosazování těchto staveb . Děkuji za pozornost . V systému to máte . Omlouvám se za to , že až dneska pod číslem 4453 . V podrobné rozpravě se k tomu přihlásím . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu poslanci Františku Laudátovi . To je zatím poslední přihlášený v obecné rozpravě . Ptám se , jestli se někdo hlásí z místa v obecné rozpravě . Není tomu tak . Ptám se , jestli je zájem o závěrečná slova . Pane ministře ? (Ne.) Pane zpravodaji ? (Ne) Otevírám podrobnou rozpravu a s přednostním právem se do podrobné rozpravy hlásí pan místopředseda Bartošek . Prosím , pane poslanče , máte slovo . Místopředseda PSP Jan Bartošek Děkuji . Dámy a pánové , chci se přihlásit k pozměňovacímu návrhu pod číslem 4454 . Tento pozměňovací návrh řeší to , aby bylo ponecháno na vůli vlastníka dráhy , zda požádá o zařazení dosud regionální dráhy , která je jeho vlastnictvím , do nově vytvořené kategorie drah místních . To znamená , aby si vlastník dráhy mohl o své dráze rozhodovat sám . Tolik za mě . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu místopředsedovi Bartoškovi . A nyní v podrobné rozpravě paní poslankyně Matušovská . Připraví se pan poslanec Pleticha . Prosím , paní poslankyně , máte slovo . Poslankyně Květa Matušovská Děkuji , pane místopředsedo . Ráda bych se přihlásila k pozměňovacímu návrhu , které do sytému vložil můj kolega Karel Šidlo , který je uložen pod sněmovním dokumentem 4449 . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji paní poslankyni Matušovské . Pan kolega Pleticha . Nevidím ho . Tato přihláška propadá . (Poslanec Pleticha přichází.) Á , vidím , omlouvám se , pane poslanče . Prosím máte slovo . Poslanec Lukáš Pleticha Vážený pane předsedající , vážený pane ministře , kolegyně , kolegové , rád bych se přihlásil ke svým dvěma pozměňovacím návrhům . Téma stejné jako pan kolega poslanec Laudát a týká se přiznání statusu veřejné prospěšnosti stavbám dráhy tramvajové a speciální . Což je jeden pozměňovací návrh . Protože tady se jedná o řadu statutárních měst a i ty tramvajové dráhy plní své úkoly na poli závazků veřejné služby jak místní , tak i regionální . Tady můžu jmenovat například Most , Litvínov , Liberec , Jablonec nad Nisou , Ostrava Zátiší , dříve Budišovice - Kyjovice . Týká se to i metra , přípravy dalších staveb a rozvoje sítí a to ve městech hlavní město Praha , dále statutární města Brno , Ostrava , Olomouc , Plzeň , Liberec i Jablonec nad Nisou . Při zdlouhavosti stavebních řízení a nutnosti řešení mnoha vztahů , kdy se zavádí do zákona o dráhách přímo ze zákona status veřejné prospěšnosti dráhám regionálním a celostátním , tak i zde je to velice namístě a samosprávám to pomůže . Takže toto je můj pozměňovací návrh v systému pod číslem 4466 .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities