|

ps2013-036-06-009-146.ana

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2015-12-09 ps2013-036-06-009-146 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

146. Rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2016 a střednědobý výhled na roky 2017 a 2018 /sněmovní tisk 619/

Date2015-12-09
Meetingps2013/036
Agenda Itemps2013/036/146
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/036schuz/s036244.htm

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   1 < Page 2 > 3

A pak asi popáté za poslední tři týdny chci upřít vaši pozornost na EIA, protože přestože tu se ptám premiéra, tu se ptám ministra životního prostředí, tu ministra dopravy, tak nikdo k tomu nechce vystoupit. Dovolte mi, abych odcitoval z toho materiálu, který v takovém poloutajeném režimu projednala vláda, myslím, že 2. prosince. Je tam seznam 65 akcí, u kterých je ohroženo čerpání v celkové výši 90 mld. korun. Vzpomeňte si na to EET, co z toho chcete dostat a za jakou cenu, a tady se bavíme o 90 mld. Když se podíváte na ten seznam v tom vládním materiálu a porovnáte se seznamem akcí, které se plánovaly financovat v roce 2016, tak je tam bohužel poměrně vysoký průnik. Bohužel. A bych opravdu rád slyšel, co s tím vláda bude dělat. Jestli se nadále bude pokoušet to dojednat na úřednické úrovni, anebo to opravdu přenese, což bych doporučoval, na politickou úroveň, nejlépe na úroveň pana premiéra. Protože nemusíme uspět, ale pokud neuspějeme, tak jestli máme někdy žalovat Brusel, tak za tohle. Přece náš Ústavní soud jasně říká - a drží to všechny tři ústavní soudy - že retroaktivita není možná. Tak jak to, že po nás Brusel chce, abychom znovu dělali to, co máme? Podrobně jsem o tom hovořil v jiných vystoupeních. Takže bych chtěl, aby vláda zvažovala i tu krajní variantu a domáhala se našich práv, České republiky, i právní cestou, pokud neuspěje politické vyjednávání. Jak říkám, myslím si, že to je na intervenci premiéra, protože pokud vidíte ty zápisy zejména úředníků z DG životního prostředí, tak vidíte, že jsou velmi neústupní, zaslepení, poplatní zelené ideologii a nedá se s nimi rozumně debatovat. Protože to sice bylo podle starého zákona z roku 1992, poslední, jak jsem říkal, bylo vydáno v roce 2006, ale ta osvědčení nebo vyjádření mají neomezenou platnost. V okamžiku, kdy do toho sáhneme, tak všechny akce, které tam jsou, se buď budou muset platit jenom z českých peněz, a na to nemáme dostatečné rozpočtové zdroje, to myslím, že je všem jasné, anebo v příštím volebním období. Ani 2016, ani 2017. A to riziko je poměrně vysoké. myslím, že i zítra budeme interpelovat pana premiéra v této otázce a budeme od něj chtít, vyvine aktivitu a nenechává to jenom na dopravě a životním prostředí. Tady si myslím, že bohužel cesta nevede. Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkuji panu předsedovi Stanjurovi. Nyní řádně přihlášený pan poslanec Antonín Seďa. Prosím, pane poslanče, máte slovo. Poslanec Antonín SeďaDěkuji, pane místopředsedo. Vážený pane ministře, vážené kolegyně, kolegové, návrh rozpočtu střednědobého výhledu na roky 2017 a 2018 z pohledu nepokrytých potřeb a z hlediska základních dopravních staveb ve Zlínském kraji je docela smutné čtení. Na páteřní komunikaci R49 schází 8 mld. korun či na pokračování R55 v rámci jihovýchodního obchvatu Otrokovic schází 1,2 mld. Ale nejde jenom o finanční zdroje, ale zejména o problém připravenosti obou staveb. Taktéž další plánované stavby silnic 1/57 či 1/69 nejsou v plánu do roku 2018. Taktéž nepokryté výdaje na 1/49 a 1/35, kde schází tři čtvrtě miliardy. Proto se chci zeptat pana ministra, jaká konkrétní opatření přijme jeho ministerstvo a Ředitelství silnic a dálnic, aby se konečně výraznějším způsobem pomohlo se zanedbanou dopravní infrastrukturou v našem kraji. Při čtení rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury a v rámci realizace operačního programu Doprava 2014 2020 postrádám v investicích podporu rozvoje letecké dopravy, zejména podporu letišť. Proto se chci zeptat pana ministra, zda je na toto odvětví dopravy počítáno s nějakou podporou, protože podle dlouhodobých výhledů přeprava cestujících letouny výrazně naroste, přitom kapacita letištních terminálů i vzletových a přistávacích drah se stává nedostačující. Dále bude nutné realizovat i bezpečnostní opatření v rámci zajištění vyšší bezpečnosti cestujících. Děkuji. Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkuji panu poslanci Seďovi. Ptám se, kdo další se hlásí do všeobecné rozpravy. Jestliže se nikdo nehlásí, všeobecnou rozpravu končím. Ptám se na závěrečná slova pana ministra. Pan ministr zájem. Prosím, pane ministře. Ministr dopravy ČR Dan ŤokVážený pane předsedající, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, jen velmi rychle, to vezmu odzadu. Ty chybějící investice, které jsou ve Státním fondu dopravní infrastruktury - my jsme se dohodli, že uděláme rozpočet co možná nejrealističtější. Pokud peníze budou chybět na akce, které jsou nachystány, tak je tam určitě dodáme. bych chtěl všechny ubezpečit o tom, co jsem říkal několikrát, že na všechny akce, které budou připraveny, peníze budou a peníze nebudou důvodem pro investice. Co se týče letišť, podle stávajícího zákona o Státním fondu dopravní infrastruktury letiště nemůžeme podporovat. Novela, která bohužel nebyla projednána včera, by to do jisté míry umožnila, takže proto tam není v tom rozpočtu nic. A co se týče EIA - bych to nechtěl moc prodlužovat, ale jenom krátce. Máme takový zákon, který bylo možno vyjednat, protože se pět let nic nedělo a ta EIA nevypadala, jak nevypadá. Na druhé straně bych chtěl říct, že děláme kroky k tomu, abychom ty věci napravili, a jsem přesvědčený, že se dělají kroky na politické úrovni k tomu, abychom našli nějaký rozumný kompromis. budu zítra jednat v Bruselu, příští týden tam bude pan ministr Richard Brabec. Jsem přesvědčen, že se rýsuje kompromis, ve kterém většina těch staveb, které mají EIA podle zákona 244, a jsou to ty klíčové, nejvíce připravené, bude schopno v nich pokračovat. Děkuji. Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkuji panu ministrovi za jeho závěrečné slovo a přistoupíme k rozpravě podobné, do které se jako první přihlásil pan předseda Stanjura? Ne. Pan poslanec Kučera? Také ne. Ptám se, jestli ještě někdo další se hlásí do podrobné rozpravy. Není tomu tak, končím tedy podrobnou rozpravu. Ptám se na závěrečná slova pana ministra, případně pana zpravodaje. Není zájem. B Budeme tedy hlasovat o návrhu usnesení, tak jak jej přednesl pan zpravodaj hospodářského výboru poslanec Pfléger. přivolám naše kolegy z předsálí. Je tady žádost o odhlášení. Odhlašuji vás všechny. Prosím, abyste se přihlásili svými hlasovacími kartami. Budeme hlasovat o usnesení hospodářského výboru, tak jak jej navrhl pan zpravodaj poslanec Stanislav Pfléger. Zahajuji hlasování o tomto návrhu usnesení. Kdo je pro, zvedne ruku a zmáčkne tlačítko. Kdo je proti? Je to hlasování číslo 233, přihlášeno je 154 poslankyň a poslanců, pro 122, proti 25. Návrh byl přijat. Děkuji panu ministrovi i panu zpravodaji. Nyní se budeme zabývat sloučenou rozpravou ke třem bodům týkajícím se hazardu. Sloučená rozprava k bodům 36, 37 a 38 /sněmovní tisk 578, 579 a 580/ Těmito sněmovními tisky jsme se zabývali dne 30. září na 31. schůzi Poslanecké sněmovny, kdy jsme přerušili sloučenou obecnou rozpravu. Prosím, aby místa u stolku zpravodajů zaujali za navrhovatele pan místopředseda vlády a ministr financí Andrej Babiš a zpravodaj pro prvé čtení těchto sněmovních tisků pan poslanec Jan Volný. Ptám se, jestli pan ministr, případně pan zpravodaj mají zájem o úvodní vystoupení. Není tomu tak. Budeme tedy pokračovat v přerušené sloučené obecné rozpravě. Jako první se o slovo přihlásil pan poslanec Ladislav Šincl. Prosím, pane poslanče, máte slovo.

Download XMLDownload textDependenciesWavesurferNamed Entities