|

ps2013-031-04-004-013.ana

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2015-09-18 ps2013-031-04-004-013 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

13. Vládní návrh zákona o evidenci tržeb /sněmovní tisk 513/ - druhé čtení

Date2015-09-18
Meetingps2013/031
Agenda Itemps2013/031/013
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/031schuz/s031198.htm

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   1 < Page 2 > 3

Tento návrh zákona byl v prvním čtení projednán dne 10. července 2015 a přikázán k projednání rozpočtovému a hospodářskému výboru. Rozpočtový výbor návrh zákona o evidenci tržeb projednal dne 2. září 2015 a ve svém usnesení doporučuje Poslanecké sněmovně, aby schválila tento návrh zákona ve znění pozměňovacího návrhu uvedeného v tomto usnesení. S tímto pozměňovacím návrhem vyjadřuji souhlas. Návrh zákona projednal 2. září 2015 i hospodářský výbor, který nepřijal žádné usnesení. Děkuji vám za pozornost. Místopředseda PSP Jan Bartošek vám děkuji, pane vicepremiére. Návrh jsme v prvém čtení přikázali k projednání rozpočtovému výboru jako výboru garančnímu. Dále byl tisk přikázán hospodářskému výboru. Usnesení rozpočtového výboru bylo doručeno jako sněmovní tisk 513/1. Hospodářský výbor usnesení nepřijal a záznam hospodářského výboru byl doručen jako sněmovní tisk 513/2. Prosím zpravodaje rozpočtového výboru a zároveň i hospodářského výboru pana poslance Jaroslava Klašku, aby se ujal slova a informoval nás o projednání návrhu ve výborech a případné pozměňovací návrhy odůvodnil. Máte slovo, pane poslanče. Poslanec Jaroslav KlaškaDěkuji za slovo, vážený pane místopředsedo. bych vás s dovolením seznámil s usneseními rozpočtového výboru, popřípadě hospodářského výboru. Jak říkal pan vicepremiér, dne 2. září projednal návrh zákona rozpočtový výbor. vás teď seznámím s jeho usnesením. Rozpočtový výbor po úvodním slově náměstkyně ministra financí Simony Hornochové, zpravodajské zprávě poslance Jaroslava Klašky a po rozpravě za prvé doporučuje Poslanecké sněmovně Parlamentu, aby vládní návrh zákona o evidenci tržeb schválila ve znění těchto pozměňujících návrhů. Dále následující pozměňující návrhy, které jsou uvedeny ve sněmovním tisku 513/1. Tam je možno je doslovně nalézt. Je tedy otázkou, jestli je mám přesto číst. (Obrací se k předsedajícímu.)Místopředseda PSP Jan BartošekVždy se přečte návrh usnesení, které bylo, nebo nebylo přijato. Poslanec Jaroslav KlaškaDobře. to tedy všechno pro jistotu přečtu. A.1 Vynětí tržeb z dopravy 1. V § 12 odst. 3 písm. e) se slovo "placeného" nahrazují slovy "nebo související platby hrazených". 2. V § 12 odst. 3 písm. g) se slovo "drážní" nahrazuje slovem "železniční". A.2 Vynětí tržeb z automatu V § 12 odst. 3 písm. i) se slovo "samostatného" nahrazuje slovem "prodejního". A.3 Zasílání údaje o částce plateb určených k čerpání nebo zúčtování V § 19 odst. 2 se na konci textu písmene a) doplňují slova "nebo zúčtování". A.4 Zúžení povinnosti správce daně umožnit ověření údajů V § 27 odst. 1 zní: Správce daně umožní způsobem umožňujícím dálkový přístup každému ověřit, zda byly údaje o dané tržbě zaslány správci daně. A.5 Rozšíření předmětu závazného posouzení V § 32 se na konci textu odstavce 2 doplňují slova "nebo zda platba může být evidována ve zjednodušeném režimu". A.6 Zrušení výjimky z postupného náběhu evidence V § 37 se odstavec 3 zrušuje. Dosavadní odstavec 4 se označuje jako odstavec 3. A.7 Změna účinnosti § 39 zní: § 39 Tento zákon nabývá účinnosti prvním dnem osmého kalendářního měsíce po dni jeho vyhlášení, s výjimkou ustanovení § 10 17 a § 32, které nabývají účinnosti prvním dnem pátého kalendářního měsíce po dni jeho vyhlášení. Poznámka: Text uvedený kurzívou je informativní. II. Zmocňuje zpravodaje, aby s tímto usnesením seznámil Poslaneckou sněmovnu Parlamentu České republiky. To je usnesení rozpočtového výboru. Hospodářský výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky po vyslechnutí úvodního slova náměstkyně ministra financí Simony Hornochové, zpravodajské zprávě poslance Jaroslava Klašky a po obecné a podrobné rozpravě I. nepřijal usnesení k předloženému vládnímu návrhu zákona, sněmovní tisk 513, II. pověřuje zpravodaje výboru, aby na schůzi Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky přednesl zprávu o výsledcích projednávání tohoto návrhu zákona v hospodářském výboru III. pověřuje předsedu výboru, aby předložil tento záznam o projednávání předsedovi Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky. To je z hospodářského a rozpočtového výboru všechno. Děkuji za pozornost. Místopředseda PSP Jan Bartošek vám děkuji, pane zpravodaji. Požádám vás, abyste zaujal místo u stolku zpravodajů. Než otevřu rozpravu, přečtu omluvenky, které ke mně dorazily. Od do konce jednání se z pracovních důvodů omlouvá paní poslankyně Golasowská, dále mezi a . hodinou se z pracovních důvodů omlouvá pan poslanec Bezecný a dále dnes od hodin do konce jednacího dne z pracovních důvodů se omlouvá paní poslankyně Helena Langšádlová. Ještě přidám dvě omluvenky. Od hodin se dnes omlouvá paní poslankyně Jana Černochová a pan ministr obrany Stropnický. Nyní tedy otevírám obecnou rozpravu, do které eviduji deset přihlášených. První přihlášený do rozpravy je pan poslanec Pilný. Máte slovo, pane poslanče. Poslanec Ivan PilnýDěkuji za slovo, pane předsedající. Vážené kolegyně a kolegové, vážená poloprázdná sněmovno, mám ve svém příspěvku dva okruhy. První se týká doplnění profilu ochránce živnostníků pana poslance Kalouska. tady zarecituji, co pan poslanec Kalousek v době svého účinkování jako ministr financí pro živnostníky udělal. Byla několikrát zvýšena spodní sazba DPH z 5 na 15 %. To jistě postihlo zejména neplátce DPH. To je většina živnostníků. My jsme snížili tuto sazbu na 10 % a také chceme v rámci zákona o EET snížit sazbu DPH U restaurací z 21 % na 15 %. Pan poslanec Kalousek také škrtl slevu na daních pracujícím důchodcům. jsem z tohoto důvodu pozastavil své podnikání. To mu naštěstí pozastavil Ústavní soud a seniorům to vrátil. V souvislosti se zavedením jednotného inkasního místa plánoval pan poslanec Kalousek snížení limitu pro DPH na 750 tis. . Zase poměrně velká skupina živnostníků, která by spadla do této kategorie. Dále v projektu jednotného inkasního místa byl také snížen benefit pro osvobození zaměstnaneckých benefitů nad 10 tis. . To výrazně omezilo možnost tyto benefity poskytovat. Dále pan poslanec Kalousek se opřel nejen do seniorů, ale také do postižených, protože v roce 2010 zrušil slevu na dani ve výši jedné poloviny pro poplatníky, tedy právnické osoby, které zaměstnávají nejméně 25 zaměstnanců. To je zhruba skóre ochránce živnostníků a OSVČ pana poslance Kalouska. Takže když pan poslanec Kalousek se tady staví do role ochránců, mám opravdu pocit, že dopadli ti sedláci u Chlumce lépe. Teď se podívejme na další soubor námitek, které se týkají toho, jak budou zatíženi jednotliví živnostníci, kteří mají tomuto zákonu podléhat jak z hlediska nákladů, tak z hlediska technologií. Chtěl bych tady říci, že na světě existují desítky milionů prodejních míst, která fungují tím způsobem, že přiložíte platební kartu nebo škrtnete mobilním telefonem a všechny údaje se přenesou do všech systémů, skladového hospodářství, účetnictví, daňových záležitostí a podobně. Tento trend je i v České republice a bude nadále rozšiřován. Bez ohledu na to, kdyby opozice tady blokovala a dělala obstrukce do konce volebního období, tak tato místa budou samozřejmě i v České republice. Proč je tomu tak? Protože v oblasti technologií platí Mooreův zákon, to znamená, že nejenže technologie se rozvíjejí rychlostí exponenciální, to se týká rychlosti internetu, zařízení, která se dají použít na elektronickou evidenci tržeb, ale také exponenciálně klesá jejich cena.

Download XMLDownload textDependenciesWavesurferNamed Entities