ps2013-012-03-003-009.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2014-07-17 ps2013-012-03-003-009 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(12.20 hodin) Ze směrnice Evropského parlamentu a Rady 98 / 34 / ES ze dne 22 . června 1998 o postupu poskytování informací v oblasti technických norem a předpisů vyplývá povinnost členských států notifikovat každý návrh technického předpisu Komisi a poté dodržet tříměsíční dobu pozastavení prací , během které předpis nesmí být přijat . Podle této normy byl předpis řádně oznámen . Komisí je zasílán technický předpis ve formě návrhu , to znamená ve stavu , kdy v něm ještě mohou být provedeny podstatné změny . Pokud Komise nebo členské státy doručí k návrhu technického předpisu připomínky , ve kterých požadují , aby text návrhu byl pozměněn , taková změna musí být možná . Vzhledem k tomu , že každý stát má jiná pravidla pro legislativní proces , není přesně určeno , kdy má být návrh zaslán Komisi , a toto je ponecháno na uvážení jednotlivých států . Povinnost stanovená směrnicí je do českého práva transponována zákonem číslo 22 / 1997 Sb . , o technických požadavcích na výrobky a o změně a doplnění některých zákonů . Tento zákon v ustanovení § 7 odst . 3 stanoví , že technický předpis nebo technický dokument nesmí být předložen ke schválení nebo schválen před uplynutím lhůty pro podání připomínek stanovené vládou , s tím , že doba pozastavení prací na přípravě technického předpisu nebo technického dokumentu , během níž má dojít k rozhodnutí o schválení nebo o přípravě harmonizačního předpisu Evropského společenství , může být prodloužena za podmínek stanovených vládou . Vláda tyto podmínky dále specifikovala v nařízení vlády č . 339 / 2002 ze dne 3 . července 2002 . Podle tohoto nařízení při zpracování návrhu technických předpisů a technických dokumentů předají Úřadu pro technickou normalizaci , metrologii a státní zkušebnictví návrh ve stadiu , kdy v něm mohou být ještě provedeny podstatné změny , nejméně ve lhůtě 100 dnů před plánovaným datem prodloužení návrhu ke schválení . Pokud byl tedy návrh novely notifikován dne 25 . dubna 2014 , pak je nutno od tohoto dne počítat minimální lhůtu 100 dnů , ve které není možno předložit návrh do schvalovacího procesu , to je do prvního čtení . Opačným postupem by došlo , jak je správně uvedeno v prvních dvou dopisech Ministerstva financí , nejen k porušení výše uvedených vnitrostátních předpisů , ale i k porušení mezinárodních závazků vyplývajících pro Českou republiku z členství v Evropské unii . Česká republika by se tak vystavila nebezpečí zahájení řízení o porušení evropského práva před Soudním dvorem Evropské unie . Z výše uvedeného vyplývá , že poté , co je návrh notifikován , zpravidla ve stadiu po ukončení vnějšího připomínkového řízení , musí být jeho další projednání zastaveno , resp . nesmí být předkladatelem předložen Poslanecké sněmovně ke schválení . V případě uplatnění připomínek v rámci notifikace musí být předkladateli dán prostor upravit a teprve poté předložit návrh ke schválení . Uvedená povinnost se proto nepochybně vztahuje již na první čtení návrhu zákona v Poslanecké sněmovně , které znamená první projednávání návrhu v plánu Poslanecké sněmovny a ve své podstatě představuje zahájení schvalovacího procesu v rámci Parlamentu České republiky . Nadto je nutné podotknout , že sama vláda České republiky ve svém stanovisku k novele loterijního zákona , která zde byla předložena , vyjádřila názor , že předložená úprava není pravděpodobně plně slučitelná s evropským právem regulujícím oblast provozování sázkových her . Důvodně tak lze pravděpodobně očekávat , že Evropská komise uplatní k notifikovanému předpisu závažné připomínky , a bylo by tedy možná krajně nezodpovědné vystavit Českou republiku hrozbě mezinárodního soudního řízení před Soudním dvorem Evropské unie . Na tuto skutečnost správně odkazují první dva dopisy zaslané do Poslanecké sněmovny z Ministerstva financí jak ministrem financí Andrejem Babišem ze dne 7 . 4 . , tak i náměstkem ministra financí Ondřejem Závodským ze dne 22 . 5 . 2014 , neboť text směrnice 98 / 34 / ES i český zákon tuto směrnici provádějící jednoznačně stanoví povinnost nepředložit ke schválení text notifikovaného právního předpisu před uplynutím stanovené lhůty pozastavení legislativních prací . Nedodržení této povinnosti vystavuje Českou republiku riziku zahájení řízení o porušení smluv u Soudního dvora Evropské unie . Z tohoto důvodu byl tento sněmovní tisk na návrh grémia Poslanecké sněmovny z programu minulé červnové schůze vyřazen . Je nutné vážené členy Poslanecké sněmovny upozornit , že do dnešního dne není notifikační proces , o kterém jsem teď hovořil , oficiálně ukončen . Dne 4 . 7 . odeslal ministr financí nový dopis předsedovi vlády , který je bohužel v rozporu s prvním dopisem ze dne 7 . 4 . V tomto dopise , který doputoval ke mně , ke zpravodaji , až v pondělí večer , sděluje ministr financí předsedovi vlády , že není oficiálním navrhovatelem tohoto návrhu i přesto , že pochází ve skutečnosti z dílny Ministerstva financí , konkrétně náměstka ministra Závodského , a naopak , na rozdíl od svého prvního dopisu , doporučuje tento sněmovní tisk projednat již v prvním čtení i přesto , že notifikační proces ještě není ukončen . Můj názor zpravodaje je opačný . Dle mého názoru by bylo správné předložit návrh na přerušení tohoto bodu do doby ukončení notifikačního procesu . Nicméně na základě doporučení vedení našeho koaličního poslaneckého klubu to dělat nebudu , abych vyjádřil dobrou vůli a nebyl předkladatelem obviňován , že chci tento poslanecko - ministerský návrh nějak brzdit . Obecně lze předložený návrh poslanců Matěje Fichtnera , Jana Bartoška a dalších na vydání zákona , kterým se mění zákon č . 202 / 1990 Sb . , o loteriích , považovat za návrh , který je věcně motivován ušlechtilou snahou vyřešit dlouhodobou nekoncepčnost a nesystematičnost stávající právní úpravy v oblasti provozování loterií a jiných podobných her . Tato nekoncepčnost spočívá zejména ve skutečnosti , že regulace největšího segmentu sázkových her , to je provozování technických herních zařízení , podléhá dvojjedinému regulačnímu rámci , neboť kromě právních norem s celostátní působností se na něj vztahují i podzákonné právní normy , které má právo vydat každá jednotlivá obec v rámci České republiky , a správní orgány s celostátní působností pak mají povinnost aplikovat několik stovek - Místopředseda PSP Vojtěch Filip Pane zpravodaji , já vás přeruším a požádám znovu o klid . Řešíme jeden vážný právní problém , který tady budeme muset rozhodnout pravděpodobně za chvíli . Doufám , že všichni jsou informováni o tom , o čem mluvíte , alespoň prostřednictvím svých poslaneckých klubů , a v tomto ohledu tedy bych byl rád , kdybyste věnovali vystoupení zpravodaje pozornost . Děkuji . Můžete pokračovat . Poslanec Ladislav Šincl Tak mi dovolte zopakovat svoji myšlenku . Tato nekoncepčnost spočívá zejména ve skutečnosti , že regulace největšího segmentu sázkových her , to je provozování technických herních zařízení , podléhá dvojjedinému regulačnímu rámci , neboť kromě právních norem s celostátní působností se na něj vztahují i podzákonné právní normy , které má právo vydat každá jednotlivá obec v rámci České republiky a správní orgány s celostátní působností pak mají povinnost aplikovat několik stovek odlišných a často velmi složitě aplikovatelných právních předpisů . Současně je však nutné poznamenat , že předložený návrh , ač sledující legitimní , pro mne velice sympatický cíl , kolego , obsahuje řadu problematických diskutabilních míst . Abych nezdržoval , tak o tom všem až v rámci případného druhého čtení .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities