ps2013-012-06-002-024.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2014-07-30 ps2013-012-06-002-024 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(11.20 hodin) Můj pozměňovací návrh se týká rozšíření kategorie pedagogických pracovníků o tlumočníka českého znakového jazyka . Pozměňovací návrh je předkládán , protože problematika neslyšících je velmi dlouhodobě neřešena a stále odkládána a nevyřeší ji ani připravovaný návrh školského zákona , který nevyřeší hlavně nárok na odbornost a kvalitu tlumočníků českého znakového jazyka . Já vám všem děkuji za podporu . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji paní poslankyni Berdychové . Nyní pan poslanec Jan Zahradník v rozpravě . Prosím , pane poslanče , máte slovo . Poslanec Jan Zahradník Vážený pane místopředsedo , dámy a pánové , já bych chtěl vystoupit v dnešní rozpravě proto , abych vás požádal o podporu pozměňovacího návrhu , který je uvedený na seznamu pod písmenem A . Je to pozměňovací návrh , který se týká jedné úzké části pedagogických pracovníků . K tomu zákonu mám samozřejmě jasný názor , jsem celý život učitel , býval jsem také ředitelem školy a potřeba vzdělanosti učitelů je v naší zemi tradiční hodnotou . V dobách , které my i naši předkové pamatujeme , byli učitelé vždycky vzdělaní lidé a tato debata možná tehdy ani potřebná nebyla . Vznikla tehdy , když se dramaticky změnila potřeba struktury vyučujících , tedy po sametové revoluci , kdy zejména tedy bylo potřeba navýšit počet učitelů cizích jazyků . Tehdy také namnoze vstupovali do výukového procesu lidé , kteří měli své znalosti , byli znalci toho jazyka a postrádali to učitelské vzdělání . Postupně si je dodělávali , dokončovali , a v dnešní době se blížíme k závěru tohoto procesu a ten zákon na tyto věci myslí . Můj návrh se netýká učitelů , netýká se ani pracovníků v oboru pedagogiky , kteří v zařízeních ústavní výchovy pracují s dětmi , které vyžadují zvláštní péči , s dětmi delikventními . Týká se vychovatelů v dětských domovech , tedy zařízeních , která nahrazují těmto dětem rodinu , kde vlastně ony tráví čas tak jako v rodině , odkud chodí do škol zřizovaných obcemi , do škol zřizovaných kraji , tedy do takzvaných státních škol , navštěvují kroužky , volnočasové aktivity v těchto školách , není nad nimi potřebný nějaký zvláštní dozor v tomto období , a vracejí se pak zpátky do dětského domova , kde o ně pečují vychovatelé a vychovatelky , kteří vlastně jsou pro ně náhradními rodiči . Vznikají vazby , vznikají citové vztahy . Mladí lidé , kteří odcházejí z dětských domovů , se vlastně potom do svého domova vracejí jakoby do své rodiny . Těch dětských domovů je mnoho , jsou sdruženy v Asociaci náhradní výchovy , odkud také pramenil impuls pro můj pozměňovací návrh . Jejich vzdělání bylo vždycky vzděláním , které stačilo naplnit studium pedagogické školy na střední úrovni . Nyní se od nich vyžaduje buďto vysokoškolské vzdělání , nebo vzdělání , které by bylo vzděláním v rámci celoživotního vzdělávání . Zas taková hrozná věc to není , ale přesto si dovoluji požádat , zdali byste zvážili přijmout pozměňovací návrh zařazující na seznam těch potřebných kvalifikací písmeno d ) , umožňující výhradně a jenom pro vychovatele v dětských domovech absolutorium střední pedagogické školy s maturitou , případně střední pedagogické školy pro výuku v mateřské škole s dodatečnou pedagogickou zkouškou . Čili to je můj návrh , to je má prosba o jeho podporu . A nyní bych si dovolil ještě , vážený pane místopředsedo , vystoupit s legislativně technickou úpravou , která vlastně vychází ze stejného principu , jako zde už bylo řečeno paní navrhovatelkou předcházejícího pozměňovacího návrhu . Tím , že se zařazuje písmeno d ) do odstavce 2 § 16 , je potřeba přesunout spojku " nebo " k tomu předchozímu paragrafu , tedy k paragrafu (písmenu) c ) . Čili podle § 95 odstavce 2 jednacího řádu předkládám v souvislosti se svým pozměňovacím návrhem uvedeným pod písmenem A v případě jeho přijetí následující legislativně technickou úpravu . " V § 16 odstavec 2 písmeno b ) se slovo nebo zrušuje a v § 16 , odstavec 2 písmeno c ) se na konci slovo nebo doplňuje . " Děkuji za pozornost . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu Janu Zahradníkovi . A nyní dvě faktické poznámky . Nejdříve paní poslankyně Anna Putnová , poté pan poslanec Petr Bendl . Pak pan kolega Andrle s řádnou přihláškou . Prosím , paní poslankyně , máte faktickou poznámku . Poslankyně Anna Putnová Děkuji , pane místopředsedo . Já mám jenom krátkou poznámku , která se týká té systémovosti řízení . Myslím si , že systémové by bylo podpořit stávající zákon . Řešení , které se nabízelo , mělo více variant . Myslím , že jsme vybrali tu nejhorší . Chci připomenout , že v roce 2012 byla novela o pedagogických pracovnících , která zjednodušila prostupnost mezi jednotlivými stupni . Současně děkani pedagogických fakult umožnili přijímací řízení v dalších kolech a celoživotní vzdělání otevřeli až do listopadu . Čili všechna tato data jasně ukazují , že ten , kdo chtěl , si tu cestu našel . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji . Nyní pan kolega Petr Bendl také k faktické poznámce . Prosím , pane poslanče , máte slovo . Poslanec Petr Bendl Děkuji za slovo , pane předsedající . Já bych chtěl faktickou poznámku k tomu , co tady říkal pan kolega poslanec z hnutí ANO k té diskusi , k rozpravě ve třetím čtení , abychom si jednou provždy ujasnili , že prostě má každý poslanec právo v rámci třetího čtení vystoupit . V zákoně o jednacím řádu je řečeno , co může navrhnout , ale není tam řečeno , že nemůže vystoupit s jakýmkoliv komentářem k pozměňovacímu návrhu nebo k celkovému zákonu jako takovému . Protože poslanec jako takový nemá jinak šanci okomentovat pozměňovací návrhy , které přišly ve druhém čtení , které jsou předkládány v podrobné rozpravě ve druhém čtení . Prosím , aby už toto nebylo nikdy zpochybňováno , neboť to naznačuje jakési tendence snažit se někomu zavřít ústa , protože je mi to samotnému nepříjemné . Prosím , abyste už toto vzali na vědomí . A v tomto ohledu bych se rád zastal paní poslankyně Putnové , protože vystupovala zcela v souladu s jednacím řádem . Druhá poznámka . Děkuji panu ministrovi školství , který říká , že doteď to bylo nesystémové , čímž jsem pochopil , že odteď už to konečně začne fungovat všechno systémově . Máme se na co těšit , už ve školství v podstatě nebude žádný problém , protože pan ministr , byť zapomněl na skutečnost , že to byli sociálně demokratičtí ministři , kteří nesou z významné části odpovědnost za pro něj nesystémová rozhodnutí . My všichni , kteří jsme se zabývali tímto zákonem , víme , že je tam řada objektivních skutečností , které není možné jen tak , řeknu , nazvat nesystémovými . Je tam řada věcí , které zcela objektivně vznikly . A tenhle zákon měl a má šanci řadu těch věcí napravit . Jestli se tak stane , či nikoliv , to se opravdu teprve uvidí . A pak třetí poznámku , kterou už nemohu říct , ale tak ji řeknu příště . (Potlesk zprava.) Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji i za dodržení času . Nyní s faktickou poznámkou pan kolega Pavel Plzák . Prosím , pane poslanče , máte slovo k faktické poznámce . Poslanec Pavel Plzák Děkuji , pane předsedající . Já pouze cituji , co jsem se v tom jednacím řádu dočetl . Pokud nechceme , jak se tady mluvilo o ohýbání zákonů , tak pojďme , novelizujme jednací řád a z toho bodu dvě vyškrtněme pouze . Protože tady je napsáno , že ve třetím čtení se koná rozprava , ale v té rozpravě lze navrhnout pouze opravu legislativně technických chyb . Jestliže ta rozprava je jinde , tak se prostě nedržíme toho bodu . Omlouvám se , jestli to čtu špatně , ale je to tam . Děkuji .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities