|

Named Entity View

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2017-07-14 ps2013-059-08-004-120 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

120. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon o zdravotních službách), ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 1072/ - třetí čtení

Date2017-07-14
Meetingps2013/059
Agenda Itemps2013/059/120
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/059schuz/s059249.htm

Page 1 > 2

Místopředseda PSP Radek Vondráček120. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon o zdravotních službách), ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 1072/ - třetí čtení Na svém místě sedí paní ministryně Michaela Marksová. Poprosím ještě zpravodaje garančního výboru, kterým je výbor pro sociální politiku, pana poslance Zdeňka Soukupa, aby zaujal své místo. Pozměňovací návrhy jsou uvedeny ve sněmovním tisku 1072/2, který byl doručen dne 28. června 2017. Usnesení garančního výboru bylo doručeno jako sněmovní tisk 1072/3. Ptám se paní ministryně, zda před otevřením rozpravy zájem o vystoupení. Není tomu tak. Otevírám obecnou rozpravu. S přednostním právem se hlásí pan ministr financí. Poprosím o klid v sále. Děkuji. Ministr financí ČR Ivan PilnýDěkuji za slovo, pane předsedající. Vážené kolegyně a kolegové, budu potom požadovat změnu procedury, protože Ministerstvo financí problém samozřejmě s pozměňovacím návrhem vedeným pod bodem A5. Ministerstvo financí nesouhlasí s tím, aby nárůst minimální mzdy zaměstnanců s omezeným pracovním uplatněním byl kompenzován zvyšováním předmětného příspěvku. Výše vynaložené podpory pro zaměstnance zaměstnávající na chráněném pracovním místě víc než 50 % osob se zdravotním postižením stálo již v roce 2016 státní rozpočet více než 5 miliard korun. Jedná se tedy o další zásah do státního rozpočtu na rok 2018. Státní rozpočet na rok 2018, který udržet deficit 50 miliard, dvě stránky mandatorních výdajů. A každým rozhodnutím Sněmovny a vlády - a minulý zákon je toho příkladem - se do toho státního rozpočtu dramaticky zmenšuje možnost tyto prostředky dát na nějaké rozumné věci, jako jsou investice do dopravy, nebo investice do vzdělání, nebo investice na vědu, výzkum a inovace. Proto Ministerstvo financí s tímto nárůstem zásadní problém a budu potom požadovat, aby bod A5 byl hlasován zvlášť. Děkuji. Místopředseda PSP Radek VondráčekDěkuji vám. Dále se s přednostním právem přihlásila paní ministryně. Prosím, máte slovo. Ministryně práce a sociálních věcí ČR Michaela MarksováDěkuji za slovo. Vážení poslanci, vážené poslankyně, jenom tady k tomu, co zde bylo řečeno. Celá tato novela, to si musíme uvědomit, zpřísňuje podmínky zaměstnávání osob se zdravotním postižením právě na základě dlouholeté praxe a účelem je, aby se tam vlastně odstranilo jednání některých zaměstnavatelů, které v podstatě svým způsobem by se dalo označit jako podvodné. To znamená, že prostředky ze státního rozpočtu by naopak po platnosti této novely měly být ušetřeny. Ale co se týče tohoto navýšení, to se dělalo v minulosti tím, jak se srovnala minimální mzda pro osoby se zdravotním postižením s minimální mzdou klasickou. A skutečně ty částky nejsou jen tak nastřelené od boku tady panem poslancem Zavadilem, který je předkládá. Jsou výsledkem jednání s těmi zaměstnavateli. Jsou výsledkem opravdu dlouhého jednání. Takže si opravdu myslím, že byste to měli podpořit, protože jinak se může stát, že někteří poctiví zaměstnavatelé, co provozují chráněné dílny, by se dostali do obrovských problémů a museli by třeba ty lidi propouštět. Děkuji. Místopředseda PSP Radek VondráčekDěkuji vám, paní ministryně. Eviduji přihlášku z místa pana poslance Opálky, kterému tímto dávám slovo. Poslanec Miroslav OpálkaDěkuji, pane místopředsedo. Vážení členové vlády, kolegyně, kolegové, musím konstatovat, že je pravdou, že v této oblasti byla dlouhá diskuse mezi zaměstnavateli, pracovníky ministerstva, že tam byla vytvořena vlastně taková tripartitní dohoda a ta se promítla v tom zákoně. Ale na druhou stranu musím říct, že pozměňovací návrh, který přinesl v druhém čtení pan předseda sociálního výboru Zavadil, když se na to podíváte podrobně, tak ukazuje, že i po velké diskusi, která tomu předcházela, ten zákon byl zpracován s obrovským množstvím chyb. To je jedna technická úprava za druhou, včetně slovních úprav, a mezi to se vklínilo i to navýšení. A musím dát za pravdu i panu ministrovi financí, že to není první krok, že v tomto roce jsme v této oblasti učinili kroků několik. A ještě se tam přidala úprava zákona o inspekci práce, a když se na ni podíváme, tak taky není kruciální, ale průšvih, který se stal v legislativním procesu, a je to zase technická úprava. Co tím chci říct? To šturmování na konci volebního období opravdu seká jeden problém, jednu chybu za druhou. Byl bych rád, kdyby si z toho vzali ponaučení příští sněmovny, protože zrovna tento případ není naší dobrou vizitkou. Myslím ne naší sněmovny, ale těch, kteří se na tom legislativním procesu podíleli. A to musím říci, že lobbing těch zaměstnavatelů je velký, protože jde o velké peníze. Děkuji za pozornost. (Potlesk poslanců KSČM.)Místopředseda PSP Radek VondráčekDěkuji vám, pane poslanče. Ptám se, zda ještě někdo zájem o vystoupení v rozpravě k tomuto bodu. Nikoho nevidím. Rozpravu tedy končím. Ptám se, zda je zájem o závěrečná slova. Paní navrhovatelka? Pan zpravodaj? Není.

Text viewDependenciesWavesurferList names