|

ps2013-059-08-006-121.ana

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2017-07-14 ps2013-059-08-006-121 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

121. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 998/ - třetí čtení

Date2017-07-14
Meetingps2013/059
Agenda Itemps2013/059/121
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/059schuz/s059251.htm

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index Page 1 > 2

Místopředseda PSP Radek Vondráček121. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 998/ - třetí čtení Prosím, aby místo u stolku zpravodajů zaujal své místo opět pan ministr dopravy Dan Ťok a zpravodaj garančního výboru, kterým je hospodářský výbor, pan poslanec Karel Šidlo. Pozměňovací návrhy jsou uvedeny ve sněmovním tisku 998/3, který byl doručen dne 29. června 2017. Usnesení garančního výboru bylo doručeno jako sněmovní tisk 998/4. Ptám se pana ministra, zda jako navrhovatel zájem vystoupit před otevřením rozpravy. Není tomu tak. Otevírám rozpravu k tomuto bodu, do které eviduji v tuto chvíli přihlášku pana poslance Václava Zemka, kterému dávám slovo. Poslanec Václav ZemekDěkuji za slovo, pane předsedající. Vážené kolegyně, vážení kolegové, hezké ještě dopoledne. jsem ani nechtěl vystupovat, ale nedávno jsem se o sobě dočetl, že jsem nějaký agent cizích firem, a dokonce jsem se o sobě dočetl, myslím, že ve středu to bylo v nějakém jednom deníku, že jsem proslul podáním jakéhosi pozměňovacího návrhu. Upřímně řečeno jsem netušil, že stačí proslout podáním jednoho návrhu. Ale dobře, budiž. Jak již víte, celá věc nebo celá debata kolem této novely se poněkud smrskla a točí se kolem společnosti Uber. Je to určitý fenomén v našem prostředí. Není divu, je to populární, i když poněkud kontroverzní záležitost, nicméně je tam asi 150 tisíc registrovaných uživatelů u nás, takž asi nemůžeme úplně toto ignorovat. jsem svým pozměňovacím návrhem chtěl rozproudit určitou debatu, což se podařilo, nicméně, a to ani nezaregistroval ten hodný hoch, ten pisatel, který psal v tom deníku svůj článek, že pozměňovák, o kterém se tam zmiňoval, tak jsem se k němu nepřihlásil a podal jsem jiný, méně kontroverzní pozměňovací návrh. A možná protože se rozproudily různé pověsti, nepravdy a spekulace, tak bych to možná rád uvedl v tuto chvíli na pravou míru. Budu tam i navrhovat v rámci procedury hlasování určitou úpravu, tak i z tohoto důvodu bych to chtěl trošku objasnit. Můj návrh se týká vlastně dvou věcí. Jedna část se dotýká všech taxikářů, všech přepravců bez rozdílu a pokládám to za určité zjednodušení. Je to ta část návrhů B7 B9, která řeší to, aby taxikáři a smluvní přepravci nemuseli dělat psychotesty. nevím, k čemu to prospěje. Jestli necháme dělat psychotesty i všem ostatním řidičům. Nebo aby nemuseli skládat zkoušku z místopisu a funkce taxametru. Dámy a pánové, přiznejme si to, kdo z vás používá navigaci v autě. myslím, že skoro každý. A to samé i ti přepravci používají satelitní navigaci. Tak proč v této době, jsme v 21. století, vyžadovat zkoušku z místopisu. myslím, že to je zbytečná administrativní překážka a zbytečná šikana. Ale budiž. Další věc, která tam je, je B9. Proč nařizovat přepravcům, jak auto vypadat, když tam mají to označení, proč ještě nařizovat, jakou mít barvu, jaký být typ, jaký mít výkon. To je obrovský prostor pro korupci. Tam se někdo dohodne s někým: vám tady povolím to provozování taxislužby, když tady si odeberete auta od mého strýčka třeba. Tak to navrhuji právě v tom bloku věcí, které se týkají všech - podotýkám všech - taxikářů a provozovatelů smluvní přepravy. A teď ta druhá část. Víte, mně je upřímně jedno, jestli tady poveze Franta, Lojza nebo Máňa, s odpuštěním. Mně záleží z pohledu zákazníka na tom, abych byl spokojen. Je mi jedno, kolik ten přepravce vydělá, nebo nevydělá. chci být jako klient prostě spokojen. A to si nejsem jist, jestli dneska úplně je splněno a jestli to řeší i tato novela. Můj návrh spočíval v tom - když to vztáhnu k dnešnímu stavu, tak vy vlastně máte dvě možnosti. Buďto máte klasického taxíka s taxametrem, anebo máte tzv. smluvní přepravu, kde taxametr nahrazuje písemná smlouva. ve svém pozměňovacím návrhu dávám alternativu elektronické podoby. To znamená, že ten dotyčný nějakou aplikaci, prostřednictvím které on se do toho přihlásí a kliknutím vlastně stvrzuje tu smlouvu. To, že se zavazuje k přepravě, a naopak ten klient k tomu, že bude odvezen.

Download XMLDownload textDependenciesWavesurferNamed Entities