|

ps2013-048-02-009-044.ana

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2016-06-29 ps2013-048-02-009-044 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

44. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o posuzování vlivů na životní prostředí), ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 843/ - prvé čtení podle § 90 odst. 2

Date2016-06-29
Meetingps2013/048
Agenda Itemps2013/048/044
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/048schuz/s048064.htm

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index Page 1 > 2

Místopředseda PSP Jan Bartošek44. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o posuzování vlivů na životní prostředí), ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 843/ - prvé čtení podle § 90 odst. 2 Upozorňuji, že je navrženo, abychom s návrhem zákona vyslovili souhlas již v prvém čtení. Z pověření vlády předložený návrh uvede ministr životního prostředí Richard Brabec. Prosím, ujměte se slova. Ministr životního prostředí ČR Richard BrabecDěkuji, pane předsedající. Dobré odpoledne, dámy a pánové, kolegyně, kolegové. Dovoluji si vám předložit k projednání návrh zákona, kterým se mění zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, který byl připraven po dohodě s Evropskou komisí pro zajištění realizace deseti klíčových dopravních projektů se stanoviskem EIA dle zákona 244/1992 Sb., tedy takzvané staré EIA. A všichni víme určitě, o čem hovořím. Cílem návrhu je zajistit realizaci vybraných klíčových dopravních staveb, pro které bylo vydáno stanovisko ohodnocení vlivů, dále jen stanovisko EIA, podle předchozí právní úpravy v oblasti posuzování vlivů na životní prostředí, to je ten takzvaný zákon 244/1992 Sb. Pro takzvané prioritní záměry definované v nově vkládaném § 23a se zavádí speciální režim, v jehož rámci příslušný úřad, v tomto případě Ministerstvo životního prostředí, vydá na základě stanovených podkladů závazné stanovisko k vlivům aktuálního technického řešení záměru na životní prostředí. Stanovisko bude mít omezenou platnost pět let a bude jedním z podkladů pro vydání v navazujících řízeních vydání rozhodnutí, v tomto případě to bude stavební povolení. Pokud se týká výběru těch prioritních dopravních záměrů, tak okruh těchto prioritních dopravních záměrů je v návrhu zákona definován čtyřmi znaky, které musí platit kumulativně. Jedná se o následující znaky. Záměry, které se nacházejí na transevropské dopravní síti, nebo řekněme přivaděče na , to je takzvaná síť TEN-T, dále záměry, pro které bylo vydáno územní rozhodnutí nejpozději 31. března 2015, tedy před platností nově vydané novely 39/2015, za c, nebo za třetí, pro které bylo vydáno souhlasné stanovisko ohodnocení vlivů podle zákona 244 o posuzování vlivů na životní prostředí, to je to stanovisko, které bude vydávat Ministerstvo životního prostředí, a za čtvrté, které stanoví vláda svým nařízením, které by mělo následovat po schválení tohoto zákona. Součástí návrhu zákona je i návrh nařízení vlády, který bude v případě schválení návrhu zákona předložen vládě. Chtěl bych zdůraznit, že výběr těch projektů navrhovalo Ředitelství silnic a dálnic a Správa železniční dopravní cesty, samozřejmě společně s Ministerstvem dopravy, a výběr těchto projektů byl vybrán, resp. byl komunikován i v rámci pracovní skupiny vyjednavačů, součástí byl i pan premiér. A určitě jste dnes zachytili zprávu, že pan premiér korunoval to dlouhodobé úsilí dnes dohodou s předsedou Evropské komise panem Junckerem. Jedná se tedy o dopravní záměry, tedy ty úplně klíčové, které splňují ještě i to, že v případě rozhodnutí o nich a vydání stavebního povolení jsou v takovém stadiu přípravy, že realizace těchto záměrů může začít v průběhu příštího roku v případě vydání stavebního povolení. Jedná se o stavbu D3 obchvat Českých Budějovic, úsek Úsilné - Hodějovice a Hodějovice - Třebonín, obchvaty na D6 obcí Řevničov, Lubenec, Krušovice, obchvat Nové Strašecí, D48 Frýdek-Místek obchvat, D35 Opatovice - Ostrov, úsek Opatovice - Časy a Časy - Ostrov, D49 Hulín - Fryšták, D55 Otrokovice obchvat, D11 Hradec Králové - Smiřice, I/11 Ostrava, prodloužená Rudná, úsek D1 Říkovice - Přerov a modernizace železniční trati Sudoměřice - Votice.

Download XMLDownload textDependenciesWavesurferNamed Entities