Cosetýkátébezpečnostiatestování,taksamozřejmětenzaměstnanecbytomělstrpět.Asamozřejměvtomvýkladu,kterýje,pokudtosamozřejmějepropsánodonouzovéhoopatřenínebomimořádnéhoopatřeníMinisterstvazdravotnictvíjakopovinnost,taktotenzaměstnanecmusístrpět.Pokudne,taktammohoubýtažpracovně-právnídůsledky.Jenompředáváminformaci,kteroumámnačerpánuodprávníků.Tak.Ateďmněúspěšněvypadlytydalšíotázky,kteréjstepoložila.(Poslankyně Hyťhová z lavice připomíná její kladené otázky.)Tak,ano.Cosetýkátestů,tak2,6milionůtestůvtutochvíli,kteréjsouvestátníchhmotnýchrezervách,takjsoutytestystejné,tyLEPUtestysodběremzpředníčástinosu,kteréjsoupožíványveškolstvívRakousku.Cosetýkátohosamoodběru,takjájsemhovořilotom,žemámepřipravenoinstruktážnívideo,kteréjsmenatočilivprvních,druhýchtřídáchnanašichškolách,ještěvměsíciúnoru.Aniutěchnejmenšíchdětí,první,druhátřída,tamtenproblémtohosamoodběrunebyl.Samozřejměktomumajípřispívattainstruktážnívidea,ipřítomnosttohočlověka,prototytestyprobíhajísamozřejměpopříchodudoškoly,nikolivvdomácnostech.Asouhlasímstím,ajetoipotvrzeno,žesamozřejmětainstruktážzvyšujenejenomtuschopnoststímtestemjakosprávnězacházet,alezároveňituúčinnosttohotestu,tohoodběruavyhodnocenítohovzorku.Takže2,6milionutestůjsouurčitětyLEPUtesty,kteréjsoupoužíványvRakousku.Knimmámenatočenovideoapřipravenoumetodiku.Vdnešníchdnech-přiznámse,ževtétochvíli,kdypředvámistojím,nevímvýsledek.Státníhmotnérezervysoutěžídalších5milionůtestů,nevím,jestlitobudoutystejnétesty,nebokteréjakobyuspěly,alemyslímsi,žeprovšechnytytesty-anechciseplést,platiloto,žetamjedoporučovanýtenodběrztépředníčástinosu.Toznamená,nevím,jestlitobudouzrovnatytotesty,aletatechnikatohosamoodběrubymělabýtstejná.Aletenvýsledek,jakmilehobudumít,taksamozřejměmohuseotenvýsledekpodělit,alepředpokládám,žebudeimedializovánstátnímihmotnýmirezervami.Celkemtedybymělobýtproškolstvíkdispozicipotomtonákupustátníchhmotnýchrezerv7,6milionůkusůtestů.Vtétochvílifyzickyvestátníchhmotnýchrezerváchpředpokládám,žeje2,6milionůkusůtestůLEPU.AvtěchpožadavcíchMinisterstvaškolství,kterésamozřejměnevím,jestlibylyschopnyfirmysplnit,tojeotázkanastátníhmotnérezervy,takbylo,abyještědalšíčásttěchtestů,tuším,že1,5milionu,byladoručenado31.3.,alesamozřejmětovyhodnoceníjenastátníchhmotnýchrezervách.Zméhopohledubybylolepší,kdybychommohlivtéjednévlnědistribuovatvětšípočettestůdotěchškolpodletohorozvolňujícíhoschématujakotakového.(Poslankyně Hyťhová opět klade další otázku.)A,výborně,super!Opakováníročníků.Tendotazsejevívedvourovináchmediálně.Jetooplošnémopakováníročníku.TakplošnéopakováníročníkunenínamístěisohledemtřebanadataČeskéškolníinspekce,protožeČeskáškolníinspekceprovedlaopakovanéšetřeníaukazujese,žedistančnívýukavmnohaškoláchfunguje,alejsouškoly,kdenefunguje.Toznamená,pokudjsourodiny,vdomácnostidětiaškoly,kdedistančnívýukafunguje,byťsamozřejměvšichnivíme,žetensocializačníefektataprezenčníformajenenahraditelnáplně,taknedávátamtřebasmyslopakovattenročníkplošně,žebyvšichnimuseli-navícbytotedyzcelalogickyzpůsobovalotenproblémtoho,žetřebavprvnítříděbysenámnajednouocitlo215nebo220tisícžáků.Ale-cosetýkátřebatoho,asinejčastějšítédruhélinie,toznamenádobrovolnéhoopakováníročníkutřebautěchučňovskýchoborů,kdetenčlověkmladýmápocit,žetímvýpadkempraktickévýukynenídostatečněpřipravennato,abyseposunuldál,taktamjetosamozřejměnajehodohodě,atamjsmektomudávaliivýklad,žejetozáležitost,kterájeřešitelnásředitelemškoly,nenínatonárok,žebysitenčlověkřekl,alejenatonatédohodě,atoopakováníutohozávěrečnéhoročníkutamvidímejakoformu,kterájeřešitelnáajevsouladustímvýklademopatřeníobecnépovahy,kteréjsmevydali.(Poslankyně Hyťhová opět z lavice kladu další otázku.)A,výborně,výborně!Kroužky.Jájsemtadyzmiňoval,žetyextrakurikurálníaktivity,byťvšichnivnímáme,žejsouvelmidůležitéaneformálnívzděláváníaisportovníaktivityjsounedílnousoučástírozvojedětí,alejezcelanepochybné,žezpohledupožadavkunaudrženíhomogenityjednétřídyasníženírotací,nebopomocírotacísníženítohorizika,taktopromíchánídětívrámcikroužkůnebosportovníchoddílů,kamchodízrůznýchtřídrůznýchškol,sevyznačujevýznamnýmepidemiologickýmrizikemaanitřebaantigennítestováníasivtomtopřípaděnenístoprocentní.Azatímcotadyutlumujemerotace,torizikošířeníepidemie,taktootevřeníkroužkůvtěchprvníchfázíchbyrozhodněspíšbyloakcelerátoremtohorůstu,protožebysemixovalytydětijinakanedávalobytosmysl,kdyždržítehomogennískupinynaprvnímstupni,držítejehomogenněivrámciškolnídružiny,takjimpakdovolit,abysepromixovalyzjedenáctitříd,nebošestiškol,přikontaktníchaktivitáchjakobykolektivníchherneboněčehotakového.Toznamenávtéprvnífázi,aťjsemkonkrétní,vprvnífázitouvolněnítěchkroužků,doněčeho,cojsmeznalipředpandemií,takstálejevnímánoepidemiologyjakonežádoucí.Bylbychrád,kdybychom-atoseasizaseshodneme,atonenípotřebasiříkat,alepřestotořeknu,bylbychsamozřejměrád,kdybychomseknějakéformě,itohoneformálníhovzděláváníavlastnětohotrávenívolnéhočasu,aktivníhotrávenívolnéhočasu,dostalitřebavtěchfázíchnásledných.Děkuji.Místopředseda PSP Tomio OkamuraTaknynínafaktickoupoznámkuvystoupípaníposlankyněKarlaMaříkováasestanoviskemklubuvystoupípanposlanecMarekVýborný.Prosím.Poslankyně Karla MaříkováDěkujizaslovo,panepředsedající.Paneministře,jestliměmůžeteposlouchat...(Ministr Plaga hovoří s poslankyní Hyťhovou.)pakmůžetekomunikovatskolegyniHyťhovou,prosímvás(se smíchem),doškolybylynakoupenytestyLEPUMEDICAL,avyjstesetadyotomizmínil,vrežiiMinisterstvavnitra,používalysevRakousku,tojstetadytakéříkal,nevím,jestlivámjeznámo,žeprávětytotestyvRakouskunaprostopropadly.Jsouabsolutněnespolehlivé,Rakouskoodnichustupuje.Amětedyvlastněhodněpřekvapuje,ževytadyvůbecuvažujete,žestátníhmotnérezervytytestynakoupítétoznačkyznova.Jábychočekávalaodministraškolství,žebudeapelovat,žetytestybudouneinvazivní,abydětiztohonemělytrauma,ažebudetehledatconejcitlivějšítesty.Onovůbectotižantigennítestynejsouurčenyprobezpříznakovéjedince,píšítojakvýrobciavyjadřujísektomutakéodborníci,aprotojsoudůležitéprávěproděti,abytytestybylyconejcitlivější.Takžesivůbecnemyslím,žebytobylanějakáspása,žedětibudemetestovatantigennímitesty.Dálebychasinavázalanavaševyjádřeníkočkování.Vyjstesetadysámzmínil,žeočkováníjedobrovolné.Aletakéjsteseněkdevyjádřil,žeočkováníjepropedagogydobrovolné,aledůraznědoporučovánosohledemnaspolečensképostavení.Paneministře,cojstetímmysleldůraznědoporučováno?Buďjedobrovolné,anebopaknicdůrazněpřecenemůžetedoporučovat.Tojakokdybychjávámdoporučovala,abystesipřečetlListinuzákladníchprávasvobodaMezinárodníúmluvuoprávechabiomedicíně.Jánevím,jestlibynebyloodvěcitotovaševyjádřenítroškupoopravit,protožepedagogovéjsoutímtovelmirozladěni.Takžedoufám,žebudetereagovat.Děkuji.Místopředseda PSP Tomio OkamuraTaknynídvěpřednostnípráva,taktotřetíaleaž...NejdřívfaktickápoznámkapanposlanecPatrikNacher.DálespřednostnímprávemtedyzaklubKDU-ČSLMarekVýborný,dálejespřednostnímprávemjakomístopředsedkyněklubuKateřinaValachováapotompanministr.(Poslanci se dohadují na pořadí vystoupení.)Notakmoment,alepředvámijeještětímpádempaníposlankyněKateřinaValachová.Paníposlankyně?KateřinaValachovámápřednostníprávo,protožepanministrjeažtřetíspřednostnímprávem.Notakmoment,takpočkejte...(Opět dohady v pořadí vystoupení.)Jářeknuznovupořadí.Faktickápoznámka:PatrikNacher.Vtompřípadě,jestlichcetepopořadí,kteréjedlejednacíhořádu,takPatrikNacherjdenafaktickoupoznámku,následněpanposlanecMarekVýborný,následněKateřinaValachová,jo?Takžeprosím.(Se smíchem.)Poslanec Patrik Nacher(Se smíchem.)Děkuji,takomlouvámsezatenzmatek,tojsemnechtěl.Jájsemchtěljenompanuministrovipoložitdotaz,protožejájsempozorněposlouchal.Jámámztohopocit,nabyljsemdoposudpocit,ženávratdětídoškol,zejménatěchnejmladších,žejecíl.Atovšechnoostatní,žemytomuuzpůsobíme,protožemyjsmeskutečně,kdosebavísrodiči,kdosebavístěmidětmi,takjsmenahraně.Kdyžsepodívámnatohopůvodního"psa",takjsme,tuším,vetřetímstupni,jakjsemsidneskapřečetl,cožznamená,jestlisidobřevzpomínám,právěotevřenítřebatohoprvníhostupně.Ateďvlastněvtédebatěsedozvídám,žesetouvidí,jaktobudepotěchVelikonocích,ažetovlastnějisténení,žetojehodnětedysamozřejměnaMinisterstvuzdravotnictví.Rozumímtomu.Alemnětamchybí,mnětopřijdetrošičkunecharakteristické,protožemyjsmeopravduteďněkdenahraně,užtadybylořečeno,žetyškolyjsouzavřenénejdélevEvropě,atilidépotřebujíjakobyněcovidětaněcoslyšet,stím,žejetojakodanost.