Existujenějakástudienebokvalifikovanýrozborpodlejednotlivýchročníků,nazákladěkterérozhodujete?Ajestlibychomjimohlividět.Ztéstudiesamozřejměbyvyplynulaodpověďinaotázku,kdybudouotevřenyškolyprodalšíročníky.Epidemiologickéhlediskomůžepřinéstnapříkladdoškolnějakáopatření,kterázmenšírizikopřenosu,alejižpředlétemodnesližáciastudentikoronaviroukriziaztracenýčas,kdynemohlibýtveškole,jimužnikdonevrátí.Anynísesituaceopakuje.(Upozornění na čas.)Takžejestlimimůžeteodpovědětnatyotázky,kteréjsempoložil.Děkuji.Místopředseda PSP Vojtěch PikalDěkujiaprosímpanaministraoodpověď.Ministr zdravotnictví ČR Jan BlatnýPanepředsedající,dámyapánové,paneposlanče,děkujizaotázku.Kzahájenívýukyvprvníchavedruhýchtřídáchjsmepřistoupiliproto,že-souhlasímnaprostosvámi,ževýuka,resp.edukacejakotakovájeněco,cojenaprostozákladní,amítnekulturníanevzdělanýnárodbybyloněco,cosenámvrátístokrát.Úplněsouhlasímstím,žejsoutozejménadětiprvníchadruhýchročníků,prokterédistančnívýukavpodstatěnenívůbecakceptovatelná,asouhlasímstímdokonce,žedětivtomtověkubynakonecaninemělyvědět,cojetopočítač.Kdyžjsmesesnažilioto,abychommohlizpětněuvažovatorozvolňovánítěchopatření,takjsmeposledních14dnístrávilidiskuzemismatematiky,sepidemiologyasdalšímiapřipravilijsmeskórovacísystém,kterýchcizítrapředstavit,kterýnakonecdáváodpověďinavašidruhouotázku,kdybudouajaknějakádalšírozvolňovánípokračovat.Jednáseopoměrněstrukturovanýsystém,kterýjdenapříčvšemioblastmilidskéhoživotaadopředuastandardizovaněřekne,cosestanekdyž.Atakéurčí,cobudetímkdyž.Pročjenomprvníadruhátřída?Odpověďnenítaksložitá.Inazákladěčeskýchdat,kterámáme,avyhodnocujemejespomocíÚstavuzdravotnickýchinformacíastatistikyodbřezna,jepatrné,ževevěkovékohortědoosmilet,resp.odšestidoosmilet,jepozitivitatěchtodětívýrazněmenší,nežjetomuuvyššíchvěkovýchkategorií,anapříkladuteenagerůneboumladýchdospělýchpotomjepochopitelnědalekovětší.Onotosouvisísjejichchováním.Tytodvěvěci,toznamenájaktenepidemiologickýpohled,taktenpohledpedagogický,chcete-li,bylytím,pročjsmeserozhodli,abyivtomnejvyššímstupniochranyneboomezení,chcete-li,mělydětivprvníchavedruhýchročnícíchmožnostdoškolychodit.Atohlejezapracovánodoceléhotohomanuálu.Kromětohojetakémožnostproostatníročníky,abyužnyní,resp.odtohoosmnáctého,bylyumožněnykonzultace1:1,pedagog-žáknebostudent.Otomrozhodnevždyředitelškoly,případněuvažovatorůznýchvýjimkáchaindividuálníchplánechprožákysezdravotnímrizikem.Aletoneníto,nacojsteseptal.Toberteprosímjenomjakojakésidoplnění.Takžezpětkvašíotázce.Důvodktomujenastraněepidemiologickéten,ženazákladěčeskýchúdajůjsmeschopnivysledovat,žetatověkovákategoriejeméněriziková,adruhaksejednáotenpedagogickýaspekt.Aúdajenebostatistiky,kterénajdetevliteratuře,tysesamozřejměextrémněliší.Najdetestatisticképráce,kterébudoutvrdit,žeškolyjsouvelikýproblém,alebudoutozejménaprácezezemítypuKanada,Čína,zjinýchoblastí,sjinýmškolstvímasjinýmpřístupem,dokonceisjinýmpřístupemkevzděláváníakpočtudětíveškole.Naopakněkteréněmecképrácenaopakbudouještědalekobenevolentnější,nežjsounašedoporučení.Děkuji.Místopředseda PSP Vojtěch PikalDěkuji.Panposlanecmázájemodoplňujícídotaz.Prosím.Poslanec Vojtěch MunzarAno,mámzájem.Děkuji,paneministře,zavašeodpovědi.Nicméněvyjstetadypoužil,žeskupinadětídoosmilet,žetojesamozřejměněcojinéhonežtřebachováníteenagerů.Tojesamozřejmějasné,aletřebaitřetí,čtvrtétřídy,nebojakjsemtadyzmiňoval,prvníročníkydruhýchstupňů,kdezasedocházíkvelkémupřechodu,cosetýkáhlediskavzdělání,jsoutamzaseúplněnovépředměty,taktydětitímtakétrpí.Ajábychváspožádal,abysteseskutečnězamysleli,zdakdyžjstezvoliliutěchprvníchadruhýchtřídpedagogickéhledisko,cožpovažujizasprávné,takabystestejnětakuvažovalizejménanazákladníchškoláchiotěchdalšíchročnících,protožejakmilebudoutydětidlouhodoma,taktynávkyztratí,nicsenenaučíaprojejichbudoucnostjetoskutečněfatální.Děkuji.Místopředseda PSP Vojtěch PikalDěkuji.Panministrodpovínadoplňujícídotaz.Prosím.Ministr zdravotnictví ČR Jan BlatnýPanepředsedající,dámyapánové,naprostovnímámto,coříkáte,alidskystímsouhlasím.Utěchostatníchdětínámzůstávátenpedagogickýaspekt,trošičkujepotlačentenepidemický.Tojetendůvodrozdílu,alejejednoznačněvtéstrategii,kterábudezítraprezentována,preferovánojakojednozprvníchdalšíchopatřeníprávěuvolněnívýukyvprvnímstupniadálejsouzakomponoványostatnístupně,včetněalternacívýukatd.Takžejetojednoznačnápriorita,kterásevinecelýmtímsystémemopatření,aděkujizatuhledoplňujícíinformaci.Místopředseda PSP Vojtěch PikalDěkujianyníprosímpaníposlankyniHyťhovou,kterábudeinterpelovatpanaministraBlatnéhovevěciprodlouženínouzovéhostavu.Prosím.Poslankyně Tereza HyťhováDěkujizaslovo.Váženýpaneministře,chtělabychznátkonkrétnídůvodykopětovnémuprodlouženínouzovéhostavu.JelikožotompříštítýdenbudemejakoPoslaneckásněmovnahlasovatamámnatoispoustudotazůodnašichobčanů,takmězajímajíkonkrétnídůvody,pročmusímeopětprodloužitnouzovýstav.Pokudbudeprodloužennouzovýstav,cotokonkrétněbudeznamenatpronašeobčany?Jakkonkrétněsejichtodotkne?Znamenátotedy,žebudouaždokoncerokuzavřenéslužby?Kdysetedyotevřouškoly?TentodotazmáminapanaPlagu.Nevím,jestlitostihnu.Aprotoseptám,projakáopatřeníjetedynouzovýstavnezbytný,abychomrozumělitomu,pročjenutnéhoprodloužit.Jestlijetokvůlitěmslužbám,nebozkrátkajestlibystenámtadymohlříctkonkrétnídůvody,pročsemusíprodloužitnouzovýstav.Našeobčanytozajímá.Děkuji.Místopředseda PSP Vojtěch PikalDěkuji.Tobude,věřím,tématemceléschůze,nicméněprosímpanaministraoodpověď.Ministr zdravotnictví ČR Jan BlatnýPanepředsedající,dámyapánové,paníposlankyně,děkujizatentonaprostopodstatnýanaprostologickýdotaz.Jakbyloužřečeno,budetosamozřejměmeritemrozpravyvechvíli,kdyvládapožádáPoslaneckousněmovnuodalšíprodloužení,aleúplněrozumímvašisnazetutodiskuzizahájitužnyní.VládaČRvrámciaktuálnísituacevyhodnotila,žeinadálejsounaplněnypodmínkyprovyhlášenínouzovéhostavupodlečl.5ústavníhozákonaobezpečnostiČeskérepubliky.ČRjenadálevestavunebezpečíatohlepotombylotakvyhodnocenoiSněmovnou,kterástímsouhlasila.Vzhledemktěmtoskutečnostemnicméněmámvúmyslunapondělníschůzivlády16.listopaduznovunavrhnoutdalšíprodlouženínouzovéhostavuipo20.listopadu.Budunavrhovat30dennílhůtu.Adůvodjedenaprostý.Jakmilezítrabudepředstavenatasérieopatření,nebotatabulka,maticečijaktochcetenazvat,kterápoměrněpragmatickyaprovázaněupravujedoporučeníanařízenínapříčvšemioblastmilidskéhoživota,taksivelicejednodušearychlevšichniuvědomíme,žebezexistencenouzovéhostavuvlastněsetatotabulkastávárelativněbezcennouavšechnaopatřenísedostávajípouzedorovinydoporučení.