|

ps2017-062-02-010-003.ana

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2020-10-21 ps2017-062-02-010-003 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

3. Vládní návrh zákona o kompenzačním bonusu v souvislosti se zákazem či omezením podnikatelské činnosti v souvislosti s výskytem koronaviru SARS-CoV-2 /sněmovní tisk 1055/- zkrácené jednání

Date2020-10-21
Meetingps2017/062
Agenda Itemps2017/062/003
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/062schuz/s062062.htm

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   4 < Page 5 > 6

Takže toto sečteno a podtrženo je zdůvodněním toho všeho, proč vlastně nemohu zdvihnout pro váš pozměňovací návrh ruku - nebo nebudu souhlasit, samozřejmě záleží na této Sněmovně, nehlasuji, s vrácením do druhého čtení, nemohu podpořit tyto návrhy a vysvětluji, jak to je s tím rozpočtem. A teď se ukazuje nakonec, že ta míra nejistoty se ukázala bohužel, to říkám bohužel, jako správná. Děkuji. Místopředseda PSP Vojtěch FilipDěkuji paní vicepremiérce a ministryni financí Aleně Schillerové. Nyní s faktickou poznámkou Miroslav Kalousek. Máte slovo. Poslanec Miroslav KalousekDěkuji za slovo. Paní ministryně, pohlédnete-li do stena mého původního vystoupení, tak možná s překvapením zjistíte, že jsem na začátku říkal, že za co bych nekritizoval nikdy Ministerstvo financí, je, že se příjmy odvíjejí jinak než v oné prognóze, neboť prostě ta prognóza byla zatížena obrovskou měrou nejistoty. Jestliže jsem za to Ministerstvo financí nekritizoval a nikdy bych to neudělal, moc nechápu, proti čemu jste se ohrazovala. Ale na výdajové straně, tam je ta jistota 137 schválených zvýšených miliard, a to prostě tady ta Sněmovna schválila, i když nejméně o 50 miliardách vůbec netušila, kam půjdou. A že to vláda umí doložit, kam je dala, to ano, ale Sněmovna to schvaluje ex ante, nikoliv ex post! To znamená, při této filozofii zrušme zákon o státním rozpočtu. Schvalme prostě 1,5 bilionu vládě, si s nimi dělá, co chce, ona nám to potom do koruny vyúčtuje. Ale tohle není filozofie schvalování státního rozpočtu. A tu Sněmovna porušila a to si myslím, že byla kardinální chyba těch poslanců, kteří pro to zvedli ruku. Nic více, nic méně a na tom si trvám. Jinak máte pravdu, o fiskálním úsilí spolu my dva mluvit nemůžeme, protože vy jste za sedm let ani jednou, ani v těch nejlepších letech, nevyvinuli fiskální úsilí pozitivní. Buď neutrální, anebo negativní. Pozitivní nikdy. S vámi se o pozitivním fiskálním úsilí mluvit nedá. Děkuji. Místopředseda PSP Vojtěch FilipDěkuji za dodržení času k faktické poznámce. Ještě Věra Kovářová, řádně přihlášená do rozpravy. Máte slovo. Poslankyně Věra KovářováTak tedy reaguji na to, co vy považujete za smutné. zase považuji za smutné, že to považujete za smutné. Co se týče obcí a co se týče schvalovaného rozpočtu ve výši půl bilionu korun. My jsme navrhovali, abyste rozpustili peníze právě na dotační tituly, které jsou již vypořádány, kde spousta obcí a měst zůstala pod čarou. Vy jste to tehdy odmítli, nakonec jste to udělali posléze, ale v takové době, že zrealizovat stavby z těch dotačních titulů je velmi problematické do konce roku. Je to dobrá cesta a obce na rozdíl od státu mají připraveny projekty. A to, že jim necháte peníze, je jedině dobře. A vy jim je chcete znova sebrat právě prostřednictvím kompenzačního bonusu, protože to, co máte v důvodové zprávě, že pro obce bude výpadek příjmů v důsledku kompenzačního bonusu jedna miliarda, to prostě dneska neplatí. A jestliže říkáte, že chcete podporovat ekonomiku, tak jediná a vynikající šance je, že ty peníze necháte právě obcím, městům a také krajům, protože to, že obce a města budou stavět, budou investovat, tak to znamená, že budou podpořeny nepřímo v podstatě malé a střední firmy, a to po celé republice a v regionech, kde víme, že není práce. Ta demagogie, kterou vy tady používáte u krajů, ta je smutná. Tvrdíte, že jste krajům - a dáte krajům peníze na komunikace II. a III. tříd, a to ještě částečně prostřednictvím peněz z EU, ale to jsou v podstatě peníze, které jste jim slíbili a každý rok jste jim je dávali. A neříkejte mi, že to ty předchozí vlády nedělaly. No protože na to skutečně neměly a byly rozpočtově zodpovědné. S určitými chybami možná, ale vy jste z toho potom celá léta jaksi v uvozovkách tyli. Takže ten návrh na kompenzaci pro kraje je to, co jim vláda v podstatě sebrala. A to, že to necháte jak obcím, tak krajům, znamená, že nejenom stát, ale obce a kraje budou investovat, budou podporovat malé a střední firmy tímto a stát z toho bude mít svoji výhodu. Takže jestli toto považujete za smutné, tak jsem z toho smutná. Děkuji. Místopředseda PSP Vojtěch FilipDěkuji paní kolegyni Kovářové. Kdo dál v rozpravě ve třetím čtení? Nikoho nevidím, rozpravu končím. Ptám se na závěrečná slova - paní ministryně? (Ne.)Pan zpravodaj? (Ne.)Není tomu tak. Budeme tedy hlasovat. Protože návrh paní kolegyně Kovářové není žádným způsobem omezen ani paragrafem 94, ani 95a, případně 54 odst. 6, tak o něm můžeme hlasovat, není tedy výjimkou, není výslovně uveden ve zkráceném čtení podle § 99 odst. 7. Takže o něm nechám hlasovat ještě předtím, než budeme hlasovat o pozměňovacích návrzích. Zagonguji a podle dohody s předsedy poslaneckých klubů posečkám, než se srovná počet přihlášených, protože jsem vás všechny odhlásil, a požádám vás o novou registraci. Prosím, přihlaste se svými identifikačními kartami. Návrh na zamítnutí nebyl podán, tak o něm nebudeme hlasovat. Budeme tedy jenom hlasovat o návrhu na vrácení do druhého čtení. Myslím, že se počet přihlášených ustálil na ranním čísle. Rozhodneme v hlasování číslo 83 o vrácení do druhého čtení. Zahájil jsem hlasování a ptám se, kdo je pro. Kdo je proti? Děkuji vám. V hlasování číslo 83 z přítomných 98 pro 37, proti 44. Návrh byl zamítnut. Můžeme se tedy vrhnout do hlasování o návrzích, které byly předloženy ve druhém čtení. Nejdříve bych požádal pana zpravodaje o návrh procedury. Prosím, pane zpravodaji, máte slovo. Poslanec Kamal FarhanPane předsedající, děkuji za slovo. bych si dovolil teď načíst proceduru. Ta procedura není úplně krátká, ale budu se snažit. Další věc, kterou řeknu, pokud nebude nějakých námitek, tak při hlasování bych vždycky aspoň jednou větou zmínil, čeho se daný pozměňovací návrh týká. Teď, abych to trochu zrychlil, tak bych četl po písmenech. Takže legislativně technické změny nebyly. Pak bychom hlasovali první bod - pozměňovací návrh písm. A1, A2. Je to sněmovní dokument 6452 paní poslankyně Šafránkové. Pokud bude přijat pod písmenem A1, A2, tak již nebudeme hlasovat D1, D2, což je 6472. Dále se bude hlasovat A3 - 6454, také paní poslankyně Šafránková. Trojka, jestli jsem dával pozor, což je A4, sněmovní dokument 6455, tak paní poslankyně stáhla, takže to nebudeme hlasovat. Pak se dostáváme k pozměňováku pod písmenem B - 6496 poslance Volného. Pokud by bylo přijato B, tak již nebudeme hlasovat pozměňovací návrhy pod písmenem F2, což je 6500, F3 - 6502 a F4 - 6503. Pak následuje bod pět, což je C1, C2 - dokument 6541 pana poslance Stanjury. Pokud bude přijat C1, C2, to je těch 6541, tak se již nebude hlasovat D3, D4, D5, což je dokument 6473, a E1 - 6512.

Download XMLDownload textDependenciesWavesurferNamed Entities